MemorX Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hei, Satt akkuratt opp en PII 400 maskin med debian installert som webserver. Jeg vil gjerne at denne skal kunne starte uten å ha skjerm tilkoblet. Er det en instilling i BIOS som kan ordne dette? Sånn den er nå, må jeg ha en skjerm tilkoblet under oppstart, ellers nekter den å starte opp. Får ikke *piip* lyden Alle forslag mottas med takk. Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 hvis du har flere servere så kan du bruke en sånn switch greia som bytter mellom servere med en skjerm. Husker desverre ikke navnet på de.... Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Har nok bare en Men det er klart at man kan jo dele skjermen med den stasjonære pcen som står rett ved siden av da. Endret 31. oktober 2005 av MemorX Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 jah klart det kan man å...problemet er at du må drive å bytte på kabelen....kjedelig... har du sjekka om det er mulig å gjøre noe i bios'en? Lenke til kommentar
smh Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Er du sikker på at den ikkje starter? Har aldri hatt problemer med at maskiner ikkje starter opp pga mangel av skjerm. Men det er ein del som ikkje vil starte opp uten tastatur. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 noe som kunne a funket er og bruke en KVM switch, som lar deg bruke skjerm, mus og tastatur på to pcer (ikke samtidig..) veit ike om det var en sånn løsning du tenkte deg da. hvis det er greit med sånn switch, så har de det nesten overalt der det selges datautstyr... Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Sikker på at det ikke er mangel av tastatur som får maskinen til å stoppe i bios? Vært bort i at servere stopper på dette. Men til dags dato ikke sett noen som stopper pga at det ikke er koblet til skjerm. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Det er noen ganger et valg som heter "Halt on error" i BIOS, tror det var der jeg en gang i tiden satte serveren min til å starte uten skjerm. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Maskiner starter fint uten skjerm. Men den starter ikke uten skjermkort. En KVM-switch er alltid like hendig. Bruker en selv, og den er uvurderlig. Felles skjerm, mus, tastatur på 4 forskjellige maskiner er svært praktisk. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Maskiner starter fint uten skjerm. 5087940[/snapback] Det finnes skjermkort som nekter og fortsette boot uten tilkoblet skjerm, dog så er dette nokså skjelden og de jeg har sett er gamle. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Takker for alle svar. BIOSen er satt opp til "Halt on no errors", dette fordi den ellers ville klage på tastatur osv. Testa med skjerm tilkoblet, og tastatur frakoblet, og det fungerte fint. Men med en gang man tar vekk skjermkabelen nekter maskinen å starte. Kansje skjermkortet har noe rart for seg, men maskinen gir ikke fra seg "alt ok" pipet under oppstart hvis ikke en skjerm er tilkoblet. Jeg trodde ikke at maskinen kom til å trenge skjerm for å starte, men den er jo ganske gammel, så den kan jo finne på mye rart Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hva slags skjermkort er dette? Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Hva slags skjermkort er dette? 5088232[/snapback] Husker ikke merket her jeg sitter nå, men det er vel i nvidias Riva TNT 2 serie. Kan sjekke opp nøyaktig hvilket kort det er når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hadde et problem med et TNT2 kort når det gjelder dette. En PCI versjon. Maskinen boota ikke uten skjerm tilkoblet, løsning; kaste inn et annet gammalt kort, også et TNT2 kort, men dette var av typen AGP. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Hadde et problem med et TNT2 kort når det gjelder dette. En PCI versjon. Maskinen boota ikke uten skjerm tilkoblet, løsning; kaste inn et annet gammalt kort, også et TNT2 kort, men dette var av typen AGP. 5089114[/snapback] Det var da merkelig, for det kortet som står i maskinen nå, er et AGP kort. Jeg har jo et annet kort, men det er egentlig ødelagt, og det ville være litt frustrerende om maskinen nektet å starte opp fordi skjermkortet plutselig fant ut at det ikke ville mer (noe det gjorde mens jeg brukte det i hovedmaskinen). Men det er jo verdt et forsøk. Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Eldre nVIDIA-kort (Riva og nedover) må ha kabel tilkoblet for å fungere (men trenger ikke kontakt med skjermen). En gammel kabel som ikker er koblet til noe skjerm kan løse problemet, ellers så kan du bare ta ut skjermkortet, det er jo ikke nødvendig med skjermkort nå du ikke har skjerm Du kan også se om du finner et annet kort å putte inni maskinen. Endret 1. november 2005 av olear Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Eldre nVIDIA-kort (Riva og nedover) må ha kabel tilkoblet for å fungere (men trenger ikke kontakt med skjermen). En gammel kabel som ikker er koblet til noe skjerm kan løse problemet, ellers så kan du bare ta ut skjermkortet, det er jo ikke nødvendig med skjermkort nå du ikke har skjerm Du kan også se om du finner et annet kort å putte inni maskinen. 5089783[/snapback] Det prøvde jeg faktisk. Jeg har en 1,8m skjøtekabel til skjerm, prøvde å koble til den, uten å ha andre enden koblet til skjermen, men maskinen ville fortsatt ikke starte uten kontakt med skjermen. Løsningen bli vel at vi prøver et annet gammelt skjermkort vi graver fram et sted Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Har du prøvd å ta ut skjermkortet, altså starte opp uten? Jeg kjører en pc uten skjermkort (HK p4c800E-Deluxe) gir bare fra seg et par ekstra pip under oppstart før den går videre Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Har du prøvd å ta ut skjermkortet, altså starte opp uten? Jeg kjører en pc uten skjermkort (HK p4c800E-Deluxe) gir bare fra seg et par ekstra pip under oppstart før den går videre 5101058[/snapback] Nei, det har jeg ikke prøvd, det skal jeg gjøre Men jeg har mine tvil om at en så gammel pc skal ville være med på det, likevel er det verdt et forsøk. Lenke til kommentar
nree Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Merkelig problem, dog veldig dårlig emnetittel! (Raportert) Jeg har aldrig hatt noe problemer med og starte mine servere uten skjerm. Jeg har alltid tastatur i serverene mine da.. Bruker stort sett Radmin til og styre alle pcene mine så slipper jeg switch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå