tommy_89 Skrevet 31. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Skjermkort overklokket til 1 GHz Ny verdensrekord på GPU-hastighet Du leste riktig. Noen finske overklokkere har klart å presse et ATI Radeon X1800XT-skjermkort til å klare en hastighet på 1 GHz. Dette er ny verdensrekord. Det er første gangen et skjermkorts GPU (prosessor) er over 1 GHz. Skjermkortes GDDR3 minne var satt til 940,5 MHz, effektive 1,881 GHz. "Vi bare varmer opp" tøyser Sampsa Kurri. Han og Ville Suvanto er de finske skaperene av den nye verdens rekorden, som neppe varer lenge. "Vi tror at Radeon X1800XT har enda mer overklokkings potensiale, og i kommende uke forventer vi enda høyere hastigheter og ytelse" Finnene tok rekorden med et spesialbygget nitrogen-kjølesystem som holdt skjermkortets prosessor nede i minus 80 grader celsius. Stan Ossias, Sr. Product Manager i ATI Technologies Inc, er imponert over resultatene fra overklokkingen. "Så snart GDDR4 kommer neste år så kan dere forvente å se skjulte potenialer fra ATIs banebrytende nye minnekontroller...". Ingen tvil om at ATI jobber hardt for å forberede seg til neste generasjons skjermkort. Klarer NVIDIA å holde følge? Dette er et spørsmål som tiden vil vise. Kilde: itpro.no Endret 31. oktober 2005 av tommy_89 Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 31. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2005 Tøft dette her da Men jeg tror ZubZero slår dem håper jeg da Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 31. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2005 står ingenting om hastigheten under bruk, vil gjerne se tall fra diverse spill... Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 31. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2005 Dæven! Skulle likt å hatt det skjermkortet med den kjøleren Men håper Sub Zero Norway slår den! Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 31. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2005 Fett. Kan nesten ikke vente på at Overklokk skal få tak i sine kort nå Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 31. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2005 Gleder meg til nyåret når den nye genrasjonen skulle komme frå ati Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 31. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2005 Gleder meg til nyåret når den nye genrasjonen skulle komme frå ati 5085586[/snapback] Hmmm. ja, får håpe de klokker enda bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå