Gå til innhold

RefreshRate og TV UT

menace

Anbefalte innlegg

Har ett VANVITTIG problem !

jeg har ABiT Gf4 Ti4400 på en Nokia 446SX

skjerm og en 28" TV pal-g

dersom jeg inst..refresh-fix,RivaTuner 2.0 RC 11.1...u name it...

og setter den på ved:

1024*768 = 100 Hz

1280*1024 = 85 Hz

etc...så får jeg IKKE bilde på Tven ved

1024*768, det er vel fordi programm dritten oxo endrer på 50-60 Hz'en som TV'en skal ha !!

jeg bruker 1024*768 veldig mye med Antialiasing spill...derfor vill jeg ha den på 100 Hz istedet for 60 Hz.

noen som hvet om en løsning til å få:

Skjerm Nokia: 1024*768 100 Hz

OG !

TV: 1024*768 60 Hz ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-25 03:03, THX 1138 skrev:

Hmm, et TV klarer jo ikke mer enn 800*600,

det er det dummeste jeg noen gang har hørt..

en TV klarer det signalet den får fra skjermkortet/tv-boksen eller whatever.. gamle kort(gf3 kortet jeg hadde før, og mitt gamle voodoo3 kort) har 800x600 eller dårligere.. På mitt nye GF4 ti4600 er det 1024x768 som er det meste.. kjøper man en trust televiewer kan man få opptil 1600x1200.. Så akkurat det er vel ikke det det står på

Lenke til kommentar

Jojo, men 800*600 er den høyeste oppløsningen TV-en virkelig kjører. Høyere oppløsninger er derfor ikke mye vits i (selv om du kanskje får en slags anti-aliasing-effekt) så det jeg mente var at han bør kjøre 800*600 på TV-ut fordi han da kan stille inn i NVRefreshTool (eller hva han nå bruker) at dette skal kjøres på en lavere refresh rate. Det virker jo unektelig som om det er refresh rate'n som er problemet, så dette burde løse problemet.

Bare for å tydeliggjøre mitt poeng: Vitsen med å kjøre 800*600 er at dette forhåpentligvis er en oppløsning han ikke bruker så mye på PC-skjermen, slik at det derfor ikke gjør noe at han stiller inn en såpass lav refresh rate som 50 Hz på denne. Dessuten ville han som sagt ikke tjene noe på å kjøre høyere oppløsning på TV-ut, bortsett fra at alt ville blitt mindre, da.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg trodde da jeg prøvde i hvert fall. :smile:

Kan du presisere spørsmålet?

Edit:

Quote:

Skjerm Nokia: 1024*768 100 Hz

OG !

TV: 1024*768 60 Hz ???

Jeg har nå sett hva spørsmålet ditt var, men tror personling ikke dette er mulig å få til. (Se forøvrig på linken i min første post, der jeg hadde et liknende problem.) Du vil ikke vurdere å kjøre 800*600 på TV-en da?

[ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-08-25 14:26 ]

Lenke til kommentar

Du får ikke den oppløsningen & refreshraten på tven av grunner nevnt ovenfor, den klarer det rett og slett ikke med mindre du har HDTV eller noe sånt. Noen nyere, og dyrere tv modeller tar 100hz, men jeg har ikke hørt om at de tar noe høyere oppløsning.

Personlig kjører jeg 1280x1024 85hz på desktopen (GF3 Ti200), når jeg kjører tvtool til å switche til tv-out og sånt så switcher den alle innstillingene over til det som er kompatibelt med tv, og tilbake igjen når jeg switcher vekk fra tv-out modus.

Hvorfor prøve å påtvinge noe som ikke går an? Og hvorfor er det så himla viktig? Tv-out er jo ikke dugelig til noe annet enn å se på film fra pc uansett, og de har jo aldri oppløsning høyere enn 720x576 (pal dvd).

Lenke til kommentar

Bare for å tydeliggjøre mitt poeng: Vitsen med å kjøre 800*600 er at dette forhåpentligvis er en oppløsning han ikke bruker så mye på PC-skjermen, slik at det derfor ikke gjør noe at han stiller inn en såpass lav refresh rate som 50 Hz på denne. Dessuten ville han som sagt ikke tjene noe på å kjøre høyere oppløsning på TV-ut, bortsett fra at alt ville blitt mindre, da.

må legge inn ett ord der ja:

enig i det seff....MEN

vil se datan på TVen i 1024*768 oxo :smile:

f eks, irc...bilder etc....

JAJA FORBANNA SKiT, for vell sette på 800*600 ved 60 Hz :smile:

ferdi med det :sad:

(kortet kosta 3000,- spenn så jeg håpa på 1024*768 ut på tven i tillegg da !)

Lenke til kommentar

Hehe. :smile: Virker det i 800*600, eller? (Burde det.)

Ville det ikke uansett blitt vanskelig f.eks å lese tekst i 1024*768 når TV-en egentlig ikke viser så høy oppløsning? Har du prøvd dette før du installerte refresh rate-fixen?

Og forresten...

Quote:

Den 2002-08-26 01:34, menace skrev:

helv....es kjedelig å skifte den forbanna oppl å sånn vær gang !

Hmm, bruker du ikke nView, eller? Du trenger vel bare å stille inn oppløsningen én gang for TV-en, vel? Hmmm...

Edit: Glem det siste, jeg skjønner hva du mente nå (tror jeg). Du mener oppløsningen i spill, ikke sant? Den må du nok stille inn for hver gang ja. Er nok ikke noe å gjøre med det. Det er egentlig utrolig irriterende at det ikke er noen måte å sørge for at du alltid får høyest mulig refresh rate uansett oppløsning, også når du har to skjermer. Håper noen lager en refresh rate-fix som som klarer dette snart.

[ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-08-26 10:38 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:

Den 2002-08-26 01:42, skrev menace:

(kortet kosta 3000,- spenn så jeg håpa på 1024*768 ut på tven i tillegg da !)

3000 SPENN? er du galen? eg betalte 2100 kr for mitt kort :grin: fikk det i dag da(av databutikken.com, det kortet som var feilprisa :grin: ), du kjøpte det vel for ei tid sidan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...