hhrek Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Har oppstått et problem hos meg da jeg ikke får kontakt med ftp-servere. Bruker Filezilla til daglig, og har nå også prøvd Cuteftp uten at problemet er løst. Må opplyse om at jeg tidligere ikke hadde noen problemer med å kontakte disse serverene (utenlandske, Sverige), og at jeg heller ikke har gjort noen endringer verken i oppsettet i filezilla eller mht nettverkstilkobling. Problemet er at når jeg prøver å kontakte en ftp-server så får jeg kun meldingen ”Unable to connect” Samme vilken ftp-server jeg prøver så får jeg denne meldingen. Denne meldingen får jeg samme om jeg kontakter med ftp-adresse eller ip-adresse. Bruker Sygate firewall, samt Nod32 antivirus. Prøvd å kontakte ftp-server både med firewall aktivert (med godkjenning av at filezilla skal ha tilgang til nettet), og med firewall deaktivert, uten resultat. Har ingen ruter, og er oppkoblet med standard adsl modem fra Tele2. Internetttilkoblingen funker helt fint, og jeg spiller også en del online Cod mot utenlandske servere uten problemer. Etter å ha lest gjennom det jeg kunne finne av aktuelle poster på forumet, har jeg nå også prøvd å kontakte disse serverene via ms-dos med kommandoen c:>ftp ftp.xxxx.com og jeg har prøvd å pinge disse ftp-serverene, samt utenlandske nettsteder. Det som kom ut av dette var at det ikke oppnåddes noen kontakt med utenlandske ftp-serverene og når jeg prøvde å pinge dem resulterte det bare i lost packets. Har prøvd å pinge norske nettsteder og dette fungerer helt fint, ingen tapte pakker her. Derimot på utenlandske nettsteder så er det lost packets over hele linja. Leste også en plass her at dette problmet kan bero på ISP, og har derfor vært i kontakt med Tele2 hvor jeg har et adsl abonnement og fått dem til å gå gjennom mitt abonnement, men til nå har de ikke vært stand til å finne ut av dette. Gjennom å ha lest gjennom poster på dette forumet har jeg forstått det slik at hvis min IP ikke er synlig for de utenlandse ftp-serverene så vil jeg ikke kunne oppnå kontakt med disse. Så da lurer jeg på om problemet ligger her og samtidig lurer jeg på hvorfor min ip-adresse ikke er synlig med bruk av Filezilla, mens det tydelig vis går helt greit når jeg logger på mot utenlandske spill-servere som tydligvis klarer å finne min ip-adresse? Hadde jeg fått kontakt med utenlandske spill-servere hvis min ip ikke var tilgjenlig for dem? Noen som har vært ute for det samme som kanskje har et tips? Lenke til kommentar
bentose Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Kan kanskje verte problem dersom port 113 er usynlig utanfrå. https://www.grc.com/port_113.htm Sjekk "Common ports" på Shields Up https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 edit: Men sjekk først at andre har tilgang til disse addressene. Endret 31. oktober 2005 av bentose Lenke til kommentar
hhrek Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Takk for tipset! Joda jeg vet at andre har tilgang til disse adressene, jeg har til og med lånt en ident (br.navn + passord) fra en kompis som greit kommer inn på ftp-serveren, hvor jeg ikke kommer inn med samme ident. "There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!" Dette er meldingen når jeg får jeg opp både for port 113 og port 21 når jeg sjekker "common ports" i Shields Up. Endret 1. november 2005 av Sneppen Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Takk for tipset! Joda jeg vet at andre har tilgang til disse adressene, jeg har til og med lånt en ident (br.navn + passord) fra en kompis som greit kommer inn på ftp-serveren, hvor jeg ikke kommer inn med samme ident. "There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!" Dette er meldingen når jeg får jeg opp både for port 113 og port 21 når jeg sjekker "common ports" i Shields Up. 5089468[/snapback] men kommer du inn fra en annen lokasjon da? Lenke til kommentar
hhrek Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Ja fra annen pc er det ingen problemer å kontakte den aktuelle ftp-serveren. Holder på å lete etter en løsning for evt åpne port 113 og 21 ..... Lenke til kommentar
hhrek Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Nei, da vet jeg snart ingen annen råd enn å kjøre en formatering. Har nå vært i kontakt med Tele2 (forrige mandag), purret på fredag, og det eneste de kan si er at de ikke finner hva som er feil, og har begynt å sende saken oppover i systemet sitt. Har vært inne på forumet til Filezilla og Cuteftp, lest deres faq og prøvd alle mulige slags løsninger uten å lykkes. Har ingen router ( er i tvil om mitt speedtouch 510i kun er konf. Bare som modem.) Har prøvd med Sygate firewall både av og på WinXP med firewall avslått. Netbios prøvd både enabled og disabled. Kjørt i passive mode osv osv…. Dette er hva Filezilla rapporterer til meg: Status: Kobler til ftp.xx55.com:990 ... Status: Tilkoblet ftp.xx55.com:990. Venter på velkomstmelding... Feil: Tidavbrudd oppdaget! Feil: Klarer ikke å koble til! Status: Venter på å prøve på ny... (5 forsøk igjen) Status: Kobler til ftp.xx55.com:990 ... Status: Tilkoblet ftp.xx55.com:990. Venter på velkomstmelding... Feil: Tidavbrudd oppdaget! Dette er en server jeg vet er oppe og i funksjon, jeg har vært i kontakt med adm av denne serveren, og jeg vet med sikkerhet at det ikke er noen form for sperrer som skulle være til hinder for at jeg skulle koble til. "Sheilds Up" rapporterer at port 113 og 139 er Stealth, kan det ligge noe her? Blir vel masing dette nå, men for å slippe en evt formatering, ingen som skulle ha et tips i denne forbindelse? På forhånd takk Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Ingen tips, men ref dette; Status: Kobler til ftp.xx55.com:990 ... Status: Tilkoblet ftp.xx55.com:990. Venter på velkomstmelding... Feil: Tidavbrudd oppdaget! Så ser jeg jo at du får kontakt med serveren via ftp protokollen, så det er nok på pc'en fin det er noe galt. - De eneste gangene jeg har fått disse feilmeldingene er når IP'en min er sperret eller når den ikke takler active mode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå