Gå til innhold

Støy?


Anbefalte innlegg

De siste dagene har jeg fått mye støy ut av høyttalerne når jeg spiller av audio på PCen. Dette gjelder (naturlig nok) for det meste lave frekvenser. De dypeste blir ofte 'kvalt', og samtlige høres relativt fæle ut.

 

Anlegget er det ikke noe i veien med. Jeg har også sjekket kabler, så problemet må ligge i boksen. Om det er lydkortet (Creative SB Live! Player 5.1) eller noe helt annet vet jeg ærlig talt ikke.

 

Jeg kommer kun på én ting som kanskje muligens kan ha hatt noe å si. Mens alt fortsatt virket som det skulle begynte jeg å styre med forskjellige m2v codecs. Men ingenting funka, så jeg endte til slutt opp med å installere PowerDVD, samme metoden som jeg har brukt før.

Jeg tror(!) det var først da at jeg begynte å merke problemer med lyden. Men jeg vet ikke.

 

Noen som tror de vet hva problemet (og løsningen på det) kan være? Begynner å bli plagsomt. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk samme problemet! Mener det startet etter jeg skiftet plugg bak, fra pc høyttalere til anlegget i stuen. Etter det kødder lyden seg når jeg kjører video i media player, MP3er i winamp derimot går helt greit. Det er bare enkelte frekvenser den kicker på, skikkelig skurring og skraping! Har prøvd å reinstallere drivere til lydkort samt codecer, uten hell... Forslag? SKurringen er både på pc høyttalerne og anlegget i stuen, så jeg tviler det er høyttalerne. Ufattelig plagsomt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...