Sense69 Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Jeg har installert et trådlåst netverk hjemme "linksys wireless WRT54G", der jeg hadde tenkt å koble opp to bærbare pc-er (En Dell-PC og en Packard Bell-PC). Etter jeg hadde koblet opp nettet klarte jeg bare å få Dell Pc-en på nett, mens Packard Bell pc-en ikke klare å koble til. Jeg har lagt inn MAC-adresse og passord, men klarer ikke å koble den opp. Er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet? Lenke til kommentar
Askepott Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Klarer du å spessifisere litt mer? Regner med at PCen ikke oppfatter nettverket? Eller ser den nettverket men klarer ikke å få nettverksadresse? Har du sjekket om routeren din ser PCen? Brannvegger? Har du en enhet som styrer DHCP, er dette denne routeren (kjenner ikke modellen du nevner) - eller går alt på NetBios? Vet du at wlan fungerer på pcen du har problemer med? Mine 2 cent Lenke til kommentar
Sense69 Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Ja, jeg har sett etter at pc-en ser nettverket og jeg har prøvd både med og uten brannmur. Jeg hadde en D-Link router før som jeg byttet inn pga at den var så ustabilt, men da hadde jeg ingen problemer med å få den på nett. Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Bruker du en kryptering som ikke støttes av nettverkskortet på Packard Bell'en da? WEP støttes vel av alt og alle, mens med WPA er det vel ikke fullt så sikkert at det er støtte for det. Lenke til kommentar
Sense69 Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Krypteringen jeg bruker er WPA, men jeg prøvd både med og uten kryptering uten at det hjalp. Jeg har klarte å koble til Packard Bell pc-en en gang, men da hadde jeg koblet ut Dell pc-en. Endret 31. oktober 2005 av Sense69 Lenke til kommentar
Askepott Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Jeg har klarte å koble til Packard Bell pc-en en gang, men da hadde jeg koblet ut Dell pc-en. 5083845[/snapback] Kan du ha en adressekonflikt? Fast IP på en av PCene? Lenke til kommentar
Sense69 Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Nei det har jeg ikke. Pc-en blir bare stående å "prøve å koble til"!! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Samme SSID på ruter og maskin? Short for service set identifier, a 32-character unique identifier attached to the header of packets sent over a WLAN that acts as a password when a mobile device tries to connect to the BSS. The SSID differentiates one WLAN from another, so all access points and all devices attempting to connect to a specific WLAN must use the same SSID. A device will not be permitted to join the BSS unless it can provide the unique SSID. Because an SSID can be sniffed in plain text from a packet it does not supply any security to the network. An SSID is also referred to as a network name because essentially it is a name that identifies a wireless network. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Dette har ikke så mye med overnevnte problem å gjøre, bortsett fra at det gjelder samme router. Jeg skal sette opp et nytt trådløst nettverk med en Linksys Wireless WRT54G. Har en gammel PC og en bærbar som skal opp på nettet. Begge PC-ene har nett fra før, men skal nå installere en ny router. Når jeg kjører gjennom wizarden, slik det står jeg skal gjøre, stopper det opp veldig tidlig. Jeg får feilmeldingen "The computer is not connected to the Internet. Check you Internet connection." Vanligvis ville denne poppet opp om jeg ikke har internett, men jeg sitter på nettet nå, og skriver dette innlegget fra en av PC-ene. Er det noen som kan hjelpe meg med problemet mitt? Mvh, Sjur edit: Løst ved å laste ned et hjelpeprogram fra Linksys' hjemmeside Endret 2. november 2005 av Datasmurf Lenke til kommentar
Sense69 Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Ja, nå har jeg sjekket sånn at SSID'en er den samme på router'n og pc, men den står fortsatt bare å "logger på"! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå