Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Adsl Gjør det selv problem

Anbefalte innlegg

Hei

Er ikke sikker på om jeg har postet på rett plass, så dersom jeg har postet feil, kan en av admin venligst flytte posten da :blush: ?

Uansett, vi holder på å installere adsl fra Tele2 hjemme, da vi nå har møtt på et problem. I følge bruksanvisningen så skal vi montere det på den første telefonkontakten i huset. Da huset er veldigt gammelt så blir det litt vanskelig. Telefonen kommer inn til huset i en stor tykk ledning, og går da inn i en boks som splitter den i 2 kretser. Den ene kretsen går opp på loftet og i 2 etasje. Den andre går ned i kjelleren og i 1 etasje. Så kan vi da koble til den ene kretsen som går opp på loftetog ned til andre etasje som dataen står på og at telefonen virker på den andre kretsen, eller må vi koble til i boksen som splitter telefon ledningen i 2 kretser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Er ikke sikker på om jeg har postet på rett plass, så dersom jeg har postet feil, kan en av admin venligst flytte posten da :blush: ?

Uansett, vi holder på å installere adsl fra Tele2 hjemme, da vi nå har møtt på et problem. I følge bruksanvisningen så skal vi montere det på den første telefonkontakten i huset. Da huset er veldigt gammelt så blir det litt vanskelig. Telefonen kommer inn til huset i en stor tykk ledning, og går da inn i en boks som splitter den i 2 kretser. Den ene kretsen går opp på loftet og i 2 etasje. Den andre går ned i kjelleren og i 1 etasje. Så kan vi da koble til den ene kretsen som går opp på loftetog ned til andre etasje som dataen står på og at telefonen virker på den andre kretsen, eller må vi koble til i boksen som splitter telefon ledningen i 2 kretser?

5083623[/snapback]

Dette er ikke to kretser men en med to paralellkoblede grener. For viderkobling av telefon (for de få som fortsatt har det) er det viktig at du kobler deg via første punkt. Der bryter du først viderekoblingen til neste punkt, men kobler til igjen via telefonutgangen på splitter. Som du har gjettet må dette gjøres der de grenene splittes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...