int20h Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Oracle kommer til å lansere en gratis versjon av sin database, Oracle 10g Express Edition - spesielt rettet mot studenter og mindre organisasjoner. Les mer Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Så de tar endelig etter Microsoft altså.. MSDE har jo vært gratis i lange tider og SQL Server 2005 Express skal også være gratis. Veldig grett for oss utviklere! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Synd at man kun kan kjøre denne versjonen på enprosessorsystemer. SMP begynner faktisk å bli vanlig i de lavere segmenter, og da tenker jeg ikke bare på multicore prosessorer. Lenke til kommentar
G Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hvem er best til hva? Stilig at det tilspisser seg om å kapre studentene. Lenke til kommentar
deviant Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 I forbindelse med utvikling, test og opplæring har alle varianter av Oracle Server vært gratis tilgjengelig i lang tid - og det skal de, etter sigende, fortsatt være. Det er klart at vrien med gratis mini-utgaver fra både IBM, Oracle og Microsoft er for å tekkes opensource rivalene. Desverre er begrensningene i Oracle 10g Express nettop det - begrensende, svært begrensende. Etter en kort vurdering kunne jeg konkludere med at ingen av "mine" MySQL baser kunne konverteres til Oracle 10g Express, grunnet restriksjonene på cpu, minne og disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå