Gå til innhold

anbefallinger til nøytalt kabinett

Anbefalte innlegg

har aboslutt ingen krav til kabinettet utenom at det skal være fast og solid. rimelig lite men av midi tower typen (skal nemmelig ha det på skrivebordet)

kan gjerne ha et par usb utganger i fronten eller på høgre side men ikke nødvendig.

trenger ikke være så dyrt heller. ikke noe stylish modde greier. har nemmelig rimelig dyrt hardware som står i et most gammelt kabinett jeg har fra ca 1999 da det var på tilbud til 450kr,. å det bråker som en støvsuger. vibereringer og during pga falleferdig kabinett.

trenger noe sikkelig som gir god kjøling og holder kjeft som jeg kan ha på skrivebordet uten å få øresus. når det gjelder plass så trenger jeg bare plass til to harddisker og to cdrom.

anbefallinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thermaltake Tsunami Dream

Hvis du bytter ut orginalviftene, med mist eller silen-x vifter er vel det et greit valg..

usb på toppen av kabinettet, 2 stk 120mm vifter, støvfilter forran den i front..

Dette kabinettet finnes også med plexidør på siden..

Thermaltake Tsunami Dream med plexi

Det med plexi veier litt midre enn det uten plexi, en 90mm vifte på døra(Ned plexi)

Lenke til kommentar
hva med å fi noe om prisen??

lian li er jo knall ;) men kanskje litt dyrt..

5085925[/snapback]

Lian li har mange knall kabinetter, blant annet Dette

Microplex har mikset litt med kabinettet så de har byttet ut De tre 80mm viftene er byttet ut med to 120mm.Føttene har fått et mer eksklusivt design og har mykt vibrasjonsisolerende gummibelegg.

Knall kabinett dette også..

Lenke til kommentar

Mulig Cooler master er stillere, men dette blir jo omtrent som å si at "IKKE kjøp Ford, Volvo er mye stillere!" Det går heller ikke an hvis du sammenligner en Fiesta og en XC 90..

Inwin har laget mange kabinetter gjennom tidene. Har brukt flere, og det er stor forskjell på støynivået. Felles er at de har vært solide og greie i forhold til prisen. Dette kabinettet jeg nevner har plass til store vifter, og er derfor ikke bråkete.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt ett nytt kabinett, psu, vifte og cpu kjøler akkurat til dette formålet, for å få pc'en stille. Du får ikke tak i noe som er billig hvis du er ute etter stillhet.

PSU, vifte og harddisker syns å være de største kildene til støy, i mitt tilfelle kommer mye av støyen fra psu'en. Det du kan tenke på er at kabinettet vil du gjerne ha i lang tid, og for såvidt også psu'en og viftene, det er egentlig der jeg ville ha brukt penger. ATX standarden forsvinner ikke med det første ;)

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

uten strømforsyning.

mange gode forslag. tusen takk. men enda ikke bestemmt meg for noe. hkort og alt står bare på skrivebordet. klarte å ødelegge skjermkortet mitt også i går pga det :(

hele skjermen blir kornette..får se om jeg klare å fikse det. ser ut som knekte pins på kontakten.

Lenke til kommentar

Har bygget i to-tre In-Win-kabinetter de siste månedene, til familie og bekjente, og kan trygt anbefale de som billige kabinetter for de som ikke skal ha et lysende juletre, og kan nøye seg med 350W av god kvalitet. Veldig støysvake kabinetter som min oppfatning.

Det siste jeg bygde var en maskin med In-Win C588, passivt skjermkort, en Samsung-harddisk og Boxed-kjøleren til AMD (K8, Socket 754). Denne PCen ble musestille etter å ha justert Boxed-kjøleren i BIOS. Monterte da også en 120mm-vifte i bakkant på kabinettet, da dette ikke fulgte med.

Lenke til kommentar

Jeg har bygget fire maskinen med In-win- kabinett i det siste. Nevner her to av dem- den ene maskinen har et Powercolor atlantis 9200 skjermkort, med passiv kjøler, den andre et ATI800XL- kort. Den siste maskinen måtte ha en 120mm kjølevifte i tillegg, fordi skjermkortet gikk varmt, den andre maskinen er stille og kald uten. Ellers er maskinene stort sett likt satt opp med antall enheter osv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tar opp igjen denne tråden jeg.

Ser etter et nøytralt miditower selv, og har blant annet sett på Arctic Cooling Silentium T3 og Cooler Master Centurion 5. Begge har imidlertid fått litt dårlig kritikk, mens en syns en annen er vel hard i kritikken osv. Noen som har noen objektive meninger om kabinettene, og/eller andre anbefalinger?

Er greit om det ikke koster noe særlig mer enn 7-800 kr, om det er svart, helt enkelt og har noen installerte vifter.

Lenke til kommentar

Et kabinett mellom 7 og 800 penger..?

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC7bscand&mcat=c134

Dette er faktisk ganske bra, jeg har det samme bare med vindu (i sølv, noe jeg syns er litt mer tøøft).

Men dette kabinettet er fint å bygge i, det er helt enkelt og det varer en stund.

Så om man liksom ikke har planer om å kjøpe nytt kabinett ofte, og sånn, vil jeg anbefale Lian-Li ( :love: )

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...