Gå til innhold

Piratkopiering og tankeløse folk.


Anbefalte innlegg

Istedenfor å komme med gode gamle staute argumenter som cetram påpeker så godt, prøv heller å vise hvorfor dere ikke gjør det. Og da gjerne ikke med moralsk grunnlag, selskapene lider tap-argumenter (fordi de har vi allerede hørt). Ingen er helt plettfrie så om dere også hadde innrømmet at dere ikke alltid har rent mel i posen hadde jo det også vært ærlig gjort. håper jeg ikke virker som en av de virkelig sære her...... :ermm:

5142564[/snapback]

 

 

Vel, om vi tar vekk argumenter som lov, orden, moral og økonomi, hva sitter vi igjen med da? I en verden uten slikt ville INGEN kunne lage spill. I allefall ikke på langt nær med den kvaliteten vi har i dag.

 

//edit: Nei, ingen av oss har helt rent mel i posen. Men heldigvis er det mange som vokser opp og begynner å se annerledes på ting. Jeg tror det er lettere å se denne debatten fra "lovens" side når en blir eldre og tjener mer enn en 16åring på stipend.

Endret av slash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg mere å ha lest en plass at selv microsoft har brukt piratprogram.

husker ikke hvor .

 

så i ettermidag da jeg gikk på harware.no at sony er komet i hard vær p.g.a kopispere på cdene sine.

 

det kan da ikke ver meningen at antikopi tiltak skal gjøre det så vanskelig for de som bruke spilene ?

 

er det nå nødvindig å lage de nye spilen så resyrskrevende at et grafikkkorte fra 4-5 år siden ikke kan brukes i det hele tat hvis man skal spille spilet ?

 

hvor mye resurser stjeler aintikopi sytemet fra pcens resurser ?

Lenke til kommentar

Jeg brant en noen spill før i tiden (som hitman, comandos, worms armageddon) men det er veldig lenge siden jeg har gjort det nå. Jeg kjøper stort sett bare det jeg "vet" er bra, og da mener jeg etter jeg har lest anmmeldelser, hørt meninger fra andre.

Utenom Oblivion som er et nytt spill i en serie som har festett seg så godt i meg at jeg stoler (nesten) blindt på at det blir mer en verd å spille, så det kommer jeg også til å kjøpe.

 

Ps: i neste Hjemme Pc kommer WoW til og følge med og en gratis 30dagers prøveperiode, så da skal jeg prøve det :w00t:

Lenke til kommentar

Har også hørt folk som er "sinna" på de store "korupte" spill selskapene (det er det inntryket jeg får av deres holdning), akkurat som om de vil være de som kjemper mot det "onde", og derfor piratkopierer slik at de ikke skal få penger. Store spill selskaper har ikke mye makt, det er det politikerene som har, vist man kunne bli så engasjert i politikk (som faktisk betyr noe) så hadde det vert bedre.

Lenke til kommentar
Har også hørt folk som er "sinna" på de store "korupte" spill selskapene (det er det inntryket jeg får av deres holdning), akkurat som om de vil være de som kjemper mot det "onde",  og derfor piratkopierer slik at de ikke skal få penger. Store spill selskaper har ikke mye makt, det er det politikerene som har, vist man kunne bli så engasjert i politikk (som faktisk betyr noe) så hadde det vert bedre.

5143383[/snapback]

 

 

Dette stemmer ikke innenfor spillverdenen.

Lenke til kommentar
Istedenfor å komme med gode gamle staute argumenter som cetram påpeker så godt, prøv heller å vise hvorfor dere ikke gjør det. Og da gjerne ikke med moralsk grunnlag, selskapene lider tap-argumenter (fordi de har vi allerede hørt). Ingen er helt plettfrie så om dere også hadde innrømmet at dere ikke alltid har rent mel i posen hadde jo det også vært ærlig gjort. håper jeg ikke virker som en av de virkelig sære her......

 

Jeg brenner ikke for di jeg har nok penger, og vist jeg ikke bruker de på noe jeg synes er gøy hva skal jeg gjøre med dem da?

Kan gi dem til folk som trenger dem men da får jeg et usselt ynkelig liv som ikke er verd å leve, og det vil jeg ikke.

Lenke til kommentar
Har også hørt folk som er "sinna" på de store "korupte" spill selskapene (det er det inntryket jeg får av deres holdning), akkurat som om de vil være de som kjemper mot det "onde",  og derfor piratkopierer slik at de ikke skal få penger. Store spill selskaper har ikke mye makt, det er det politikerene som har, vist man kunne bli så engasjert i politikk (som faktisk betyr noe) så hadde det vert bedre.

5143383[/snapback]

 

 

Dette stemmer ikke innenfor spillverdenen.

5143405[/snapback]

 

nei men får en følelse av at noen har en slik mening om selskapene.

Lenke til kommentar
Vel, om vi tar vekk argumenter som lov, orden, moral og økonomi, hva sitter vi igjen med da? I en verden uten slikt ville INGEN kunne lage spill. I allefall ikke på langt nær med den kvaliteten vi har i dag.

 

//edit: Nei, ingen av oss har helt rent mel i posen. Men heldigvis er det mange som vokser opp og begynner å se annerledes på ting. Jeg tror det er lettere å se denne debatten fra "lovens" side når en blir eldre og tjener mer enn en 16åring på stipend.

5143341[/snapback]

Glad for at du hoppa inn i diskusjonen igjen :D .

Jeg håper du tulla litt her, og at du faktisk så hva jeg mente. Selvfølgelig skal man bruke "å stjele er galt" som argument ilag med at det er moralsk forkastelig det man gjør, men dette gjelder jo for alle lovbrudd man gjør. Det er jo derfor lovene er laget.. For ikke å eventuelt bli misforstått igjen legger jeg bare til at jeg mener ikke at å gå på rødt er det samme som å drepe noen.. :roll:;)

 

Kan godt skjønne at man begynner å tenke litt annerledes etterhvert som du vokser opp, men allerede der insinuerer du at du har gjort det selv når du var mindre.. Å da å si at det er galt blir jo som å møte deg selv i døra (Twilight Zone.. :p ). Håper forresten du ikke du mente meg da du skrev "16 åring på stipend" (tenker da på "voksen" delen av diskusjonen..)

 

Jeg brenner ikke for di jeg har nok penger, og vist jeg ikke bruker de på noe jeg synes er gøy hva skal jeg gjøre med dem da?

Kan gi dem til folk som trenger dem men da får jeg et usselt ynkelig liv som ikke er verd å leve, og det vil jeg ikke.

5143407[/snapback]

Dette skjønnte jeg ikke engang :) ...

Lenke til kommentar
Vel, om vi tar vekk argumenter som lov, orden, moral og økonomi, hva sitter vi igjen med da? I en verden uten slikt ville INGEN kunne lage spill. I allefall ikke på langt nær med den kvaliteten vi har i dag.

 

//edit: Nei, ingen av oss har helt rent mel i posen. Men heldigvis er det mange som vokser opp og begynner å se annerledes på ting. Jeg tror det er lettere å se denne debatten fra "lovens" side når en blir eldre og tjener mer enn en 16åring på stipend.

5143341[/snapback]

Glad for at du hoppa inn i diskusjonen igjen :D .

Jeg håper du tulla litt her, og at du faktisk så hva jeg mente. Selvfølgelig skal man bruke "å stjele er galt" som argument ilag med at det er moralsk forkastelig det man gjør, men dette gjelder jo for alle lovbrudd man gjør. Det er jo derfor lovene er laget.. For ikke å eventuelt bli misforstått igjen legger jeg bare til at jeg mener ikke at å gå på rødt er det samme som å drepe noen.. :roll:;)

 

Kan godt skjønne at man begynner å tenke litt annerledes etterhvert som du vokser opp, men allerede der insinuerer du at du har gjort det selv når du var mindre.. Å da å si at det er galt blir jo som å møte deg selv i døra (Twilight Zone.. :p ). Håper forresten du ikke du mente meg da du skrev "16 åring på stipend" (tenker da på "voksen" delen av diskusjonen..)

 

Jeg brenner ikke for di jeg har nok penger, og vist jeg ikke bruker de på noe jeg synes er gøy hva skal jeg gjøre med dem da?

Kan gi dem til folk som trenger dem men da får jeg et usselt ynkelig liv som ikke er verd å leve, og det vil jeg ikke.

5143407[/snapback]

Dette skjønnte jeg ikke engang :) ...

5143554[/snapback]

Kansje jeg missforsto han jeg quota, men tolka det som at han ville vite hvorfor jeg ikke brenner spill.

Lenke til kommentar
ikke rart folk laster ned nå når det er så mye problem med spillene.

Betale 300-400 for spill med bare irritasjon?

5145919[/snapback]

 

 

Nå vet jeg ikke hvilke spill du spiller, kunne gjerne likt å hørt hvilke forresten?

Men jeg vil si at 300-400kr er IKKE mye for et spill hvis du regner ut antall timer du kommer til å bruke for spellet, du kan jo dele denne summen over de timene du spiller så for du se!

Det er ikke mange kronene, jeg spiller som sagt WoW og jeg betaler gjerne den måndlige summen som Blizzard skal ha, fordi jeg veit jeg får mange timers spille glede tilbake.

Jeg vil avslutte med det du starta med at det er mye feil i spill, er det det? ikke etter de spillene jeg har spilt og det begynner å bli endel år siden jeg starta med pc.

De problemene jeg har med pc spill skyldes som regel pc feil,driver feil,hardware feil etc.

Hvis man har kjøpt et spill så tror jeg ikke at det er så mye problemer med det....

Endret av argomara
Lenke til kommentar

BF2 mer er det ikke å si

 

ikke rart folk laster ned nå når det er så mye problem med spillene.

Betale 300-400 for spill med bare irritasjon?

5145919[/snapback]

 

 

Nå vet jeg ikke hvilke spill du spiller, kunne gjerne likt å hørt hvilke forresten?

Men jeg vil si at 300-400kr er IKKE mye for et spill hvis du regner ut antall timer du kommer til å bruke for spellet, du kan jo dele denne summen over de timene du spiller så for du se!

Det er ikke mange kronene, jeg spiller som sagt WoW og jeg betaler gjerne den måndlige summen som Blizzard skal ha, fordi jeg veit jeg får mange timers spille glede tilbake.

Jeg vil avslutte med det du starta med at det er mye feil i spill, er det det? ikke etter de spillene jeg har spilt og det begynner å bli endel år siden jeg starta med pc.

De problemene jeg har med pc spill skyldes som regel pc feil,driver feil,hardware feil etc.

Hvis man har kjøpt et spill så tror jeg ikke at det er så mye problemer med det....

5146096[/snapback]

Lenke til kommentar
BF2  mer er det ikke å si

 

ikke rart folk laster ned nå når det er så mye problem med spillene.

Betale 300-400 for spill med bare irritasjon?

5145919[/snapback]

 

 

Nå vet jeg ikke hvilke spill du spiller, kunne gjerne likt å hørt hvilke forresten?

Men jeg vil si at 300-400kr er IKKE mye for et spill hvis du regner ut antall timer du kommer til å bruke for spellet, du kan jo dele denne summen over de timene du spiller så for du se!

Det er ikke mange kronene, jeg spiller som sagt WoW og jeg betaler gjerne den måndlige summen som Blizzard skal ha, fordi jeg veit jeg får mange timers spille glede tilbake.

Jeg vil avslutte med det du starta med at det er mye feil i spill, er det det? ikke etter de spillene jeg har spilt og det begynner å bli endel år siden jeg starta med pc.

De problemene jeg har med pc spill skyldes som regel pc feil,driver feil,hardware feil etc.

Hvis man har kjøpt et spill så tror jeg ikke at det er så mye problemer med det....

5146096[/snapback]

5146097[/snapback]

Har du flere eksempler på spill som er veldig irritende? Syns ett spill blir for vagt kan du si.

Endret av argomara
Lenke til kommentar

Jeg tenkte ikke på noen spesielle når jeg sa 16åring på stipend. Men jeg hadde meg selv i bakhodet, da jeg på den tiden hadde lite penger til overs til spill når månedsskiftet kom. Så ja, jeg har kopiert spill, og har ingen problemer med å innrømme dette. Men jeg mener selv at jeg har blitt "voksen", og har lært av mine feil. Når en blir litt eldre finner en ut hva et ærlig dagsarbeid er. Og en lærer å sette pris på andres arbeid - i dette tilfellet de som lager dataspill. Selv om bits og byte kan være litt mer abstrakt enn et oljeskift eller nye vindusruter i leiligheten, er det fremdeles noe noen har slitt over.

 

Og du har rett, å gå på rødt er ikke det samme som å drepe noen. Men hva om du går på rødt, det kommer en bil, han må kaste seg ut av vegen for å ikke treffe deg, og ender opp i en lyktestolpe. Mannen som kjører bilen dauer selvsagt. Er å gå på rødt fremdeles ikke å drepe? (Er det bare jeg som syns samtalen er i ferd med å spore av her?)

 

ikke rart folk laster ned nå når det er så mye problem med spillene.

Betale 300-400 for spill med bare irritasjon?

 

Jeg synes det egentlig ER rart at folk laster ned når det er så voldsomt mange problem med spillene. Hvorfor laste ned noe som bare fører til irritasjon? En eller annen form for masochisme på gang eller?

 

Trekk alt det negative fra det positive ved å spille bf2. Om du sitter igjen med en mer positiv opplevelse enn om du skulle la være å spille det i det hele tatt, kan du bare holde kjeft, og løpe å betale for spillet.(om du ikke har gjordt det allerede.)

Lenke til kommentar
Jeg tenkte ikke på noen spesielle når jeg sa 16åring på stipend. Men jeg hadde meg selv i bakhodet, da jeg på den tiden hadde lite penger til overs til spill når månedsskiftet kom. Så ja, jeg har kopiert spill, og har ingen problemer med å innrømme dette. Men jeg mener selv at jeg har blitt "voksen", og har lært av mine feil. Når en blir litt eldre finner en ut hva et ærlig dagsarbeid er. Og en lærer å sette pris på andres arbeid - i dette tilfellet de som lager dataspill. Selv om bits og byte kan være litt mer abstrakt enn et oljeskift eller nye vindusruter i leiligheten, er det fremdeles noe noen har slitt over.

5146360[/snapback]

Kan godt skjønne at du sitter med en følelse at å betale for seg er bedre, og faktisk sier jeg meg enig i dette selv. Men har også en policy siden jeg ikke har for mye penger (og ja, dette argumentet er vel brukt..), prøve ut spillene så det ikke blir perler for svin. Er ikke alltid like lett å prioritere hva man skal kjøpe og ikke. Å støtte industrien har jeg ikke noen som helst tvil om at jeg vil, men vil gjerne sitte igjen med et produkt jeg kan dra opp om igjen og om igjen (HL (1&2), Chronicles of Riddick, SW-spill, Rainbow-Six serien).. Er slik med filmer for meg også, men så og si alle filmer jeg har lasta ned har jeg også kjøpt så den er jo for så vidt grei da...

 

Og du har rett, å gå på rødt er ikke det samme som å drepe noen. Men hva om du går på rødt, det kommer en bil, han må kaste seg ut av vegen for å ikke treffe deg, og ender opp i en lyktestolpe. Mannen som kjører bilen dauer selvsagt. Er å gå på rødt fremdeles ikke å drepe? (Er det bare jeg som syns samtalen er i ferd med å spore av her?)

5146360[/snapback]

Hahahahaha!! :lol: Neida vi sporer ikke av i det hele tatt, men det var jo fortsatt morsomt å lese :p . For å ta poenget litt da; du har vel skyld i at han døde, liten tvil om det, men høres jo ut som han kjører litt for fort spør du meg ;) haha.. Igjen så håper jeg du skjønnte prinsippet med det jeg sa. Kunne likesågodt sagt spytte ut vinduet, eller fyre av en av de ulovlige svenske kinaputtene i skauen hvor noen aldri går eller vandrer, etc..

 

Litt-off-T: Kunne forøvrig sagt at idèt du skulle til å drepe stakkars fyren, så kom hele politiseminaret (som hadde fest i nabohuset) på besøk, fordi de mangla en dvd-spiller til å se film på. >.<

Lenke til kommentar
ikke rart folk laster ned nå når det er så mye problem med spillene.

Betale 300-400 for spill med bare irritasjon?

5145919[/snapback]

 

Jeg har ikke hatt problemer med spill siden gamledager, med unntak av B&W2 som jeg ikke skal se bort fra at jeg kan få til på en ny pc når den tiden kommer,

og i fohold til "timeprisen" på film så er spill billige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...