Gå til innhold

Piratkopiering og tankeløse folk.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du går på veien til byen for å kjøpe f.eks The Elder Scrolls 5 og har med 500,- kr. På veien ser du en uteligger som har ligget der lenge. Hva ville du ha gjort? Kjøpt spillet og støttet spill fabrikken som ikke kommer til å merke de 500,- og latt uteliggeren sett hjelpesløs på deg og spillet, eller ville du ha nedlasta spillet og gitt de 500,- til uteliggeren?

 

Meningen er at andre kan ha bruk for pengene du bruker på å kjøpe dyre spill og sånt. Kommer ikke helt med de andre poengene siden jeg må på skolen nå.

Lenke til kommentar

Articfare - du utelukket det 3. alternativet og det 4. alternativet.. Gi 500 kroner til uteliggeren og IKKE kjøpe et spill du ikke lenger har råd til, eller gi 250 til uteliggeren og kjøpe et billigere spill du har råd til.

 

Man har alltid et valg, og det fullt mulig å gjøre valg som lar deg unngå å tilegne deg noe du ikke har rett på.

Lenke til kommentar

Du mener altså at kopisperrene skal være en erstatning for dine egne manglende moralske sperrer? Fascinerende!

 

Håper virkelig ikke at du noensinne finner et ladd våpen liggende på bakken. Og hvis du gjør det, håper jeg at jeg er langt, langt vekke. Gudene vet hva du kan finne på. Og gud forby at jeg skulle miste husnøklene mine et sted du kunne finne på å finne dem.

Lenke til kommentar

Hvor mye er det for PhotoShop 3, nå? Noen tusenlapper iallefall.

Når man tenker på hvor latterlig lett der er å laste ned i forhold til å spare inn for å kjøpe det, er det vel opplagt at "det beste alternativet" blir å laste ned ulovlig.

Slik som Griffar har sagt: Når ikke de lager skikkelige sperrer har de seg selv å takke som jeg prøvde å få frem tidligere. Har ikke noe imot at de skal tjene penger på spill, men en fattig kode har jo vist seg å ikke være nok, og stort sett har de ikke funnet opp noe annet.

 

Kort sagt: Det er alt for lett å laste ned.

Lenke til kommentar

Kallileo - Det er et sentralt poeng å ikke blande kortene her. Det er faktisk en forskjell på programmer som er utviklet for kommersielle formål (f eks photoshop) og produkter beregnet på privatmarkedet (som spill). Du kan ikke umiddelbart sammenligne de to; det blir som å sammenligne epler og pærer.

 

Dette er imidlertid grundig belyst tidligere i denne tråden, så jeg ser ikke noe poeng i å gjenta det her. Hvis du vil vite mer om det, eller er uenig, foreslår jeg at du heller leser tilbake i tråden og ser hva du finner.

Lenke til kommentar
Du mener altså at kopisperrene skal være en erstatning for dine egne manglende moralske sperrer? Fascinerende!

 

Håper virkelig ikke at du noensinne finner et ladd våpen liggende på bakken. Og hvis du gjør det, håper jeg at jeg er langt, langt vekke. Gudene vet hva du kan finne på. Og gud forby at jeg skulle miste husnøklene mine et sted du kunne finne på å finne dem.

8258740[/snapback]

 

Hadde det vært moralsk forsvarlig av deg å ha en kodelås til huset ditt som lå lett tilgjengelig på nett? Slik at hvem som helst kunne få koden, og komme seg inn i huset ditt? Da har du deg selv å takke om huset ditt er tomt en dag...

Lenke til kommentar

Hadde det vært moralsk forsvarlig av deg å ha en kodelås til huset ditt som lå lett tilgjengelig på nett? Slik at hvem som helst kunne få koden, og komme seg inn i huset ditt? Da har du deg selv å takke om huset ditt er tomt en dag...

8258813[/snapback]

Så da er det greit å robbe huset da, liksom?

"Helt okey, jeg kan komme inn, da tilhører vel det jeg finner her meg? De skulle ha barrikadert dører, vinduer, satt opp mur, vollgrav osv., for det her er deres egen feil."

 

Du skyter deg selv i foten i omtrent hvert eneste innlegg. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...