Hr. Jenssen Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Pricks er og blir et troll i denne tråden. Ubegrunnede påstander, manglende dekning for argumenter og en notorisk uvilje mot å svare på direkte spørsmål. 6848924[/snapback] Det er jo vanlig taktikk å grave seg ned i skyttergraven når man har gått tom for ammo... 6849172[/snapback] Problemet er jo at han ikke slutter, men bare fortsetter å komme med mer og mer bisarre utsagn. Han har vist tatt til jord-kasting så snart ammunisjonen hans gikk tom. EDIT: Dragon Hunter, du mener altså at produkter blir dyrere fordi mange folk kjøper dem? Da bør du studere litt mer økonomi, historie og økonomisk historie. SÅ kan du komme med slike tåpelige utsagn etter det. Endret 12. september 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Pricks er og blir et troll i denne tråden. Ubegrunnede påstander, manglende dekning for argumenter og en notorisk uvilje mot å svare på direkte spørsmål. 6848924[/snapback] Det er jo vanlig taktikk å grave seg ned i skyttergraven når man har gått tom for ammo... 6849172[/snapback] Problemet er jo at han ikke slutter, men bare fortsetter å komme med mer og mer bisarre utsagn. Han har vist tatt til jord-kasting så snart ammunisjonen hans gikk tom. EDIT: Dragon Hunter, du mener altså at produkter blir dyrere fordi mange folk kjøper dem? Da bør du studere litt mer økonomi, historie og økonomisk historie. SÅ kan du komme med slike tåpelige utsagn etter det. 6849325[/snapback] Se på spillene til id Software, EA, Nintendo, eller hva det måtte være av "de store". Deretter ser du på spillene til de litt mindre, f.eks. Piranha Bytes, og sammenligner prisforskjellen. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Nå henger jeg ikke med. Hva i huleste er det du mener? Hva har det du sa sist, og "spill blir dyrere om mange kjøper dem" med hverandre å gjøre? Nøyaktig hvilke spill er det uansett du sitter og sammenligner? Spill i Norge har stort sett like priser, så lenge de har standard-lanseringsprisen. At Gamezone selger et spill for 350kr mens en annen butikk selger det samme spillet for 500kr, det har da ikke noen noe med å gjøre. Dessuten er det UTGIVER som bestemmer prisen, ikke utvikler. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Nå henger jeg ikke med. Hva i huleste er det du mener? Hva har det du sa sist, og "spill blir dyrere om mange kjøper dem" med hverandre å gjøre?Nøyaktig hvilke spill er det uansett du sitter og sammenligner? Spill i Norge har stort sett like priser, så lenge de har standard-lanseringsprisen. At Gamezone selger et spill for 350kr mens en annen butikk selger det samme spillet for 500kr, det har da ikke noen noe med å gjøre. Dessuten er det UTGIVER som bestemmer prisen, ikke utvikler. 6849780[/snapback] Utgiveren regulerer også prisen etter hvordan et spill selger. Pokémon-spillene selger, derfor er de dyre, i tillegg var også N64 en plattform der det var vanskelig å piratkopiere, altså kunne Nintendo selge spillene for blodpris uten at folk lastet ned. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Så lenge man har internett, er ikke Steam noe problem, og systemer som legger inn filer på PC-en, har overhodet ingen innvirkning på annet enn piratkopiering. Det finnes mange andre forsøk på å begrense piratkopiering som har vært til ulempe for forbrukerne. Edit: Skal vi tenke slik som du gjør, men snu flisa litt, ødelegger dere som kjøper, fordi da blir spillene dyrere. Bare se på spillene til de store, som f.eks.: Nintendo, EA, eller id Software. 6849209[/snapback] Det skjønte jeg ikke noe av. Jo mindre spill som blir solgt, jo billigere blir de? Er heller ikke uvant med at logikken din noen gang ikke har noen rot i virkeligheten, da. Lenke til kommentar
Roug Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Begynte å bli en del person angrep her nå, vel vel, Bare å innse at vist prisene på spilla hadde vært lavere, så hadde flere folk kjøpt dem, er jo som sagt mye dyrer og kjøpe spill til Konsoll,for den enkle grunn at det ikke er så mye cracking og kopiering av det Det kalles logisk tankegang.. Denne diskusjonen tar aldri slutt uansett, kan sammenlignes med Nvidia vs Ati, er jo bare tull, folk HAR forskjellige oppfattninger av ting... Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Problemet er jo at den ene siden prøver å holde en ren diskusjon, mens den andre siden bare kommer med alt annet enn håndfast fakta. Argumentene til mange her inne er så ulogiske at "ulogisk" ikke dekker det engang! Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Nå får du virkelig skjerpe deg. Bare det at du kommer med en slik påståd burde være nok til å ignorere deg for resten av diskusjonen, men nå er desverre dette et forum, hvor slike ting aldri dør ut. Jeg har kommet med konkrete eksempler på industriens ondskap. Hvis du ønsker å diskutere sak istedenfor å gå til personangrep anbefaler jeg deg å lete opp litt informasjon om sakene jeg nevner. Jeg mistenker dog at du allerede vet om alt dette, men du prøver å avspore diskusjonen ved å fokusere på meg som person. Du kan ikke komme her å påstå at hele "industrien" jobber aktivt for å fjerne indivitets rettigheter. Det drives utstrakt lobbyvirksomhet for å innføre nye lover som fratar individet rettigheter. Industrien har allerede fått innført DMCA i USA, f.eks. Det er tydelig at du trenger å ordne på fakta, derfor skal jeg være så snill å gjør det for deg: Noen innenfor "industrien" har i de siste årene oppdaget akkurat hvor stort problem piratkopiering er. Dette rettferdiggjør ikke ondskap, og å spytte kundene i ansiktet for så å ta betalt for det. Og nei, hele industrien er ikke direkte fanatikere som jobber hardt for å fjerne alle våre rettigheter. Det er riktignok noen som går litt for langt, det skal jeg si meg enig i. 6848364[/snapback] Og nettopp derfor må industrien som den er i dag dø. Den har altfor mye makt (igjen, se DMCA). Pricks, kan du i det minste komme med noe håndfast bevis på disse argumentene dine, i stedet for å bare si sånne ting? 6848420[/snapback] Jeg har allerede nevnt en rekke konkrete eksempler. Jeg foreslår at du faktisk leser det folk skriver før du svarer. Endret 12. september 2006 av Pricks Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Det finnes mange andre forsøk på å begrense piratkopiering som har vært til ulempe for forbrukerne. Kan du legge fram bevis? Eller er det bare noe du sier for å kunne kritisere folk som laster ned? Du virker mer interessert i å diskutere måten jeg skriver på, Pricks, at folk som laster ned er store, stygge syndere, osv., enn å kunne backe opp det du så arrogant hevder i denne tråden. Det er heller ikke folk som har lastet ned som har laget disse anti-piratkopierings-systemene, det er utviklere/utgivere som står bak dem. Det skjønte jeg ikke noe av. Jo mindre spill som blir solgt, jo billigere blir de? Er heller ikke uvant med at logikken din noen gang ikke har noen rot i virkeligheten, da. 6850078[/snapback] Store melkekyr (Mario, The Sims, Colin McRae, Pokémon, etc.) selger for mye penger, fordi folk kjøper dem. For all del, jeg sa ikke at folk som kjøpte spill gjorde noe galt, men valgte å tenke som deg i et øyeblikk, snudde også flisa litt. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Det finnes mange andre forsøk på å begrense piratkopiering som har vært til ulempe for forbrukerne. Kan du legge fram bevis? Eller er det bare noe du sier for å kunne kritisere folk som laster ned? Du virker mer interessert i å diskutere måten jeg skriver på, Pricks, at folk som laster ned er store, stygge syndere, osv., enn å kunne backe opp det du så arrogant hevder i denne tråden. Du visste altså ikke at det finnes ting som Starfoce, som bare er et helvete å drive på med, selv for de som kjøper spillene? Det er heller ikke folk som har lastet ned som har laget disse anti-piratkopierings-systemene, det er utviklere/utgivere som står bak dem. Men hvorfor tror du de lager slike antipiratsystemer? Fordi at gresset blir grønnere i uganda, eller fordi at kanskje sommeren kommer tidligere dersom de gjør det? Nei, det er fordi folk piratkopierer. Ikke noe piratkopiering = Ikke noe behov for antipiratsystemer. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Begynte å bli en del person angrep her nå, vel vel, 6850161[/snapback] Enig, har slettet en del poster nå. @ Pricks! Les dette: #2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel. @ Alle her: #1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger. mvh jarmo Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Du visste altså ikke at det finnes ting som Starfoce, som bare er et helvete å drive på med, selv for de som kjøper spillene? Starforce gjør ingen verdens ting med mindre man piratkopierer. Men hvorfor tror du de lager slike antipiratsystemer? Fordi at gresset blir grønnere i uganda, eller fordi at kanskje sommeren kommer tidligere dersom de gjør det? Nei, det er fordi folk piratkopierer. Ikke noe piratkopiering = Ikke noe behov for antipiratsystemer. Så enkelt er det. 6850551[/snapback] Og hvorfor tror du enkelte spill-serier melkes, og resirkulerte oppfølgere/tilleggspakker selges til blodpris? Fordi fans av serien kjøper så mange av dem. Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Starforce gjør ingen verdens ting med mindre man piratkopierer. 6850670[/snapback] Hvordan vet du det med mindre du har piratokopiert? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Starforce gjør ingen verdens ting med mindre man piratkopierer. 6850670[/snapback] Hvordan vet du det med mindre du har piratokopiert? 6850726[/snapback] Har aldri hørt at det har gjort annet, hvorfor skulle det gjøre det? Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Starforce gjør ingen verdens ting med mindre man piratkopierer. 6850670[/snapback] Hvordan vet du det med mindre du har piratokopiert? 6850726[/snapback] Har vi tenkt til å begynne å peke fingre nå? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Joda, StarForce har ødelagt for mange ærlige kunder. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Kan du legge fram bevis? Eller er det bare noe du sier for å kunne kritisere folk som laster ned? Du virker mer interessert i å diskutere måten jeg skriver på, Pricks, at folk som laster ned er store, stygge syndere, osv., enn å kunne backe opp det du så arrogant hevder i denne tråden. Jeg har aldri kalt dere store og stygge syndere. Jeg har kalt dere parasitter og sagt at det dere gjør strider mot åndsverksloven og er en uetisk handling ovenfor de som har laget produktene. Det finnes mange forsøk på å begrense piratkopiering som har ført til ulemper for ærlige forbrukere: kodehjul, cd-låser, manualnøkler og spill som nekter å installere seg fordi du har feil programvare på datamaskinen din. Alt dette er hindre som den ærlige forbrukeren må over for å få lov til å spille, men som piratene fjerner i piratversjonen, derfor virker de nesten mot sin hensikt. Det er heller ikke folk som har lastet ned som har laget disse anti-piratkopierings-systemene, det er utviklere/utgivere som står bak dem. Kjære lille venn, nå må du klare å følge en tråd litt lenger enn en og en post. Jeg svarte på den opprinnelige argumentasjonen til Armageddon, der han hevdet at produsentene burde lage enda mer avansert og hardere kopibeskyttelse for å bremse piratkopiering, noe jeg er imot. Nå må du slutte å prøve å lage motargumenter av ingenting. Store melkekyr (Mario, The Sims, Colin McRae, Pokémon, etc.) selger for mye penger, fordi folk kjøper dem. For all del, jeg sa ikke at folk som kjøpte spill gjorde noe galt, men valgte å tenke som deg i et øyeblikk, snudde også flisa litt. 6850470[/snapback] Og du har aldri tenkt på at overskuddet man får fra suksessrike serier ofte går med til å utvikle mer eksperimentelle men mindre suksessrike serier som ikke går med overskudd? Tror du for eksempel Will Wright ville fått frie tøyler til å lage et høyrisikospill som Spore hos Electronic Arts, hvis ikke firmaet viste at de hadde et stort overskudd fra suksesseriene sine til å finansiere noe som fort kan vise seg å gå med tap? Og slutt med å prøve å tenke som meg, det er tydeligvis anstrengende nok å tenke som deg selv. Endret 12. september 2006 av Pastor Lorentzen Lenke til kommentar
radiated Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Du kan ikke komme her å påstå at hele "industrien" jobber aktivt for å fjerne indivitets rettigheter. Det drives utstrakt lobbyvirksomhet for å innføre nye lover som fratar individet rettigheter. Industrien har allerede fått innført DMCA i USA, f.eks. 6850367[/snapback] Jeg har de siste årene handlet både musikk, film og programvare med mange forskjellige tilbydere uten å noen gang føle meg "spyttet i ansiktet" som du sier. DMCA virket ikke som noe "ondskapsfullt". Hvilke rettigheter er det konkret som er fratatt individet (er det noe du savner?)? Du kan fortsatt uten problemer kjøpe deg rettigheter til et program eller musikk på de vilkår som tilbyder måtte ha, og hvis de ikke er akseptable for deg (f.eks er iTunes ikke noen jeg handler med), trenger du ikke utføre handelen. Hvis du mener loven innskrenker individets rett til å piratkopiere, har du helt rett, men dette er absolutt ikke en rettighet som individet bør ha. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Pass på så at du ikke faller ned ifra den høye stolen din Pastor. Vi vil jo ikke at du skal bli skadet.. Will Wright fikk lage Spore fordi han har en lang rekke orginale og bra solgte spill bak seg. Tror ikke EA lot han få helt frie tøyler. Dessuten tror jeg ikke antallet millioner kroner hjelper på kreativiteten til en spillprodusent. EA har tjent en haug med penger på å distribuere spill som har et bredt "publikum", og onlinespill som Battlefield serien. Dessuten omsetter de for så mye at jeg tror de hadde hatt råd til en flopp eller to. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Will Wright fikk lage Spore fordi han har en lang rekke orginale og bra solgte spill bak seg. Tror ikke EA lot han få helt frie tøyler. Jeg baserer min uttalelse på samtaler jeg har hatt med sjefer i Electronic Arts på fjorårets E3, der de sa til meg at Will Wright var en fri sjel i firmaet, og fikk frie tøyler til å gjøre absolutt det han hadde lyst til innen spillutvikling. Hva du baserer din tro på, vet jeg ikke. Dessuten tror jeg ikke antallet millioner kroner hjelper på kreativiteten til en spillprodusent. EA har tjent en haug med penger på å distribuere spill som har et bredt "publikum", og onlinespill som Battlefield serien. Dessuten omsetter de for så mye at jeg tror de hadde hatt råd til en flopp eller to. 6851043[/snapback] De har råd til det, og det er også derfor de noen ganger våger å satse på originale og nytenkende prosjekter. Igjen så ser vi hvordan den tapende part i debatten sporer av diskusjonen ved å begynne å detaljkverne på et spill jeg dro frem som et eksempel, i stedet for å forsvare sine synspunkter som jeg motargumenterte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå