Gå til innhold

Piratkopiering og tankeløse folk.


Anbefalte innlegg

Du ignorerer der ganske så uelegant alle argumentene som har stått mer eller mindre uimotsagt om hvordan piratkopiering skader både spillmarkedet, små utviklere og fremtiden til markedet for PC spill.

 

Og siden du så elegant ignorer dette, velger jeg å like elegant putte deg i "ignorerte brukere" sekken. Sikkert ikke et stort tap for deg, og definitivt ikke et stort tap for meg. Ha et fint liv!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg gir en god faen i at du ikke liker piratkopiering.

6812905[/snapback]

 

Tydeligvis ikke, ettersom du svarer på innleggene mine.

 

Retorikken din faller på sin egen urimelighet, som alle oppegående lesere av forumet her ser ut til å forstå. Lykke til med livet i din egendefinerte virkelighet.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Jeg gir en god faen i at du ikke liker piratkopiering.

6812905[/snapback]

 

Tydeligvis ikke, ettersom du svarer på innleggene mine.

 

Retorikken din faller på sin egen urimelighet, som alle oppegående lesere av forumet her ser ut til å forstå. Lykke til med livet i din egendefinerte virkelighet.

6813253[/snapback]

 

Jeg svarer på innleggene til samtlige personer i denne tråden fordi de stiller spørsmål. Og hvem er det nå som slenger stråmenn rundt seg? Du svarte ikke på resten av innlegget mitt.

 

Jeg lever heller ikke i en egendefinert virkelighet, jeg har akseptert at noen velger å piratkopiere, mens noen velger å ikke gjøre det, dette er et ganske virkelighetsnært syn på saken.

Lenke til kommentar

Takk til alle som har kommet med fantastisk formulerte motargumenter, bl. a. dragonhunter. Denne innsatsen har fått meg til å innse at jeg ikke burde betale for spill. Hvofor betale noe jeg har muligheten til å forsyne meg av gratis? Jeg betaler jo internettavgiften, dermed har jeg jo RETT til å laste ned det jeg vil! Og selv om noen vil si at det er ULOVLIG å laste ned spill så spiller jo det ingen rolle, siden folk må RESPEKTERE at jeg laster ned! ALLE burde laste ned spill, det skader jo ikke bransjen i det hele tatt, det HJELPER faktisk på i bøtter og spann, siden jeg sier til kompisene mine "spillet er driitbra, gå å skaff deg dette". Og siden piratkopiering ikke er å stjele noe, drepe noen, banke eller voldta noen så er det jo greit!

 

 

Uansett, spillbransjen er jo bare en pulserende pøl av osende ondskap som kun gir ut elendige spill, så jeg kan jo bare laste ned det jeg vil og leve ut mine masochistiske tendenser med god samvittighet. Så ondskapsfull er denne bransjen at jeg aldri mer vil jobbe innenfor den, fra nå av skal jeg illustrere barnebøker!

 

Det føles godt å endelig være ferdig med diskusjonen!

Endret av slash
Lenke til kommentar

Ingen av disse gruppene gjør noen som helst "skade" overfor hverandre, folk som ikke liker piratkopiering, tar ikke skade av at man laster ned.

6813060[/snapback]

 

 

Der tar du feil. La oss ta et tenkt tilfelle. Et selskap lager et spill. de har budsjettert med å selge 100.000 kopier. De klarer bare å selge 50.000 koiper fordi spillet deres blir piratkopiert. De slutter å lage spill. Da får ikke jeg kjøpt de spillene som selskapet lager. Jeg som har valgt å bruke mine penger på å støtte selskapet får ikke igjen pengene mine som jeg har satset. Jeg betaler for spillet fordi jeg vil ha det spillet og fordi jeg ønsker å vise selskapet at de lager bra spill. Syns jeg et selskap lager dårlig spill, kjøper jeg ikke spillet deres. Er spillet dårlig forurenser jeg ikke harddisken min med det.

 

De som har piratkopiert spillet har faktisk ødelagt for meg og for min investering i selskapet. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Ingen av disse gruppene gjør noen som helst "skade" overfor hverandre, folk som ikke liker piratkopiering, tar ikke skade av at man laster ned.

6813060[/snapback]

 

 

Der tar du feil. La oss ta et tenkt tilfelle. Et selskap lager et spill. de har budsjettert med å selge 100.000 kopier. De klarer bare å selge 50.000 koiper fordi spillet deres blir piratkopiert. De slutter å lage spill. Da får ikke jeg kjøpt de spillene som selskapet lager. Jeg som har valgt å bruke mine penger på å støtte selskapet får ikke igjen pengene mine som jeg har satset. Jeg betaler for spillet fordi jeg vil ha det spillet og fordi jeg ønsker å vise selskapet at de lager bra spill. Syns jeg et selskap lager dårlig spill, kjøper jeg ikke spillet deres. Er spillet dårlig forurenser jeg ikke harddisken min med det.

 

De som har piratkopiert spillet har faktisk ødelagt for meg og for min investering i selskapet. Så enkelt er det.

6816056[/snapback]

 

Nei, du betalte for et spill, og du fikk et spill, enten folk laster ned, eller ikke.

Lenke til kommentar
Nei, du betalte for et spill, og du fikk et spill, enten folk laster ned, eller ikke.

6816142[/snapback]

 

Og du lastet ned et spill og fikk et spill. Enten folk kjøper det eller ikke.

 

NEI VENT LITT! DET STEMMER JO IKKE! DU ER JO FAKTISK AVHENGIG AV AT LOVLYDIGE BORGERE BETALER FOR SPILLENE SINE SLIK AT UTVIKLEREN SKAL FÅ PENGER TIL Å LAGE NYE SPILL SOM DU KAN LASTE NED UTEN Å BETALE FOR!

Lenke til kommentar
Nei, du betalte for et spill, og du fikk et spill, enten folk laster ned, eller ikke.

6816142[/snapback]

 

Og du lastet ned et spill og fikk et spill. Enten folk kjøper det eller ikke.

 

NEI VENT LITT! DET STEMMER JO IKKE! DU ER JO FAKTISK AVHENGIG AV AT LOVLYDIGE BORGERE BETALER FOR SPILLENE SINE SLIK AT UTVIKLEREN SKAL FÅ PENGER TIL Å LAGE NYE SPILL SOM DU KAN LASTE NED UTEN Å BETALE FOR!

6816177[/snapback]

 

Ingenting tvinger deg til å kjøpe disse spillene som de onde piratene kopierer.

Lenke til kommentar
Da synes du feil. Dere får undersøke litt med folk som har testet ting og laste ned demoer da vet du. Så minsker dere sjansen for å havne med "søppel."

6810916[/snapback]

At jeg prøver en demo hjelper ikke på alt søppelet som oversvømmer markedet. Andre vil fortsatt bli lurt til å kjøpe spill med dårlig kvalitet, men et gigantisk markedsføringsbudsjett.

 

Med andre ord så gjør disse markedet vanskeligere for bedre produkter. Og etter deres logikk så stjeler da de som spyr ut søppel fra de som ellers ville lagt gode spill fordi de sistnevnte aldri får noen sjanse.

 

Jeg vil også ha den stengt. Dragon Hunter / Superseven og Pricks ble overkjørt. Nå er de i super defansiv modus og vi får ikke et eneste saklig innlegg her lengre.

Nå er det tydeligvis du som ikke har noe saklig å komme med siden du kun fokuserer på person hele tiden, uten unntak, i denne diskusjonen. Det eneste du har klart å komme med så langt er tåpelige personangrep som dette.

 

 

Poenget, som du så tydeligvis ikke klarer å oppfatte, er at piratkopiering SKADER BRANSJEN.

Hadde det bare vært så vel. Dagens underholdningsindustri er gjennområtten, og jeg skulle gjerne sett den gå under og bli erstattet med noe annet. Dessverre, kan man kanskje si, så har ikke piratkopiering helt denne effekten.

6812532[/snapback]

 

Og jeg applauderer får tidenes tåpligste innlegg.. I tett kamp med et par andre her, men dette tar jaggu kaka..

 

At du prøver en demo hjelper DEG å velge hvilket spill du vil kjøpe. Om det finnes folk som faktisk blir LURT til å kjøpe dårlige spill, så har de jaggu seg selv åtakke. Å kjøpe spill etter reklamer er så som så.Det finnes reviews og det finnes demoer. Jeg ville anbefale å sjekke det ut.

 

 

Til sist.. Dagen underholdningsindustri er som all annen industri basert på penger. Den er ikke noe værre enn noen andre marked.. Og at det gir det rett til å piratkopiere klarer jeg ikke se.

 

EDIT: Tok feil person i forsvar.

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar
Der tar du feil. La oss ta et tenkt tilfelle. Et selskap lager et spill. de har budsjettert med å selge 100.000 kopier. De klarer bare å selge 50.000 koiper fordi spillet deres blir piratkopiert.

Da har de tydeligvis feilberegnet, og det er dumt av dem.

6816375[/snapback]

 

Det kunne faktisk hende de hadde nådd det antallet uten piratkopiering? Iallfall opp i mot. Og hvis de halverer budsjettet vil det kunne gå kraftig utover spillet. Jeg blir så forvirret, Priks. Er du for piratkopiering? Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har lest alle postene i emnet, men hvis ja, hvorfor?

Lenke til kommentar

Ingen av disse gruppene gjør noen som helst "skade" overfor hverandre, folk som ikke liker piratkopiering, tar ikke skade av at man laster ned.

6813060[/snapback]

 

 

Der tar du feil. La oss ta et tenkt tilfelle. Et selskap lager et spill. de har budsjettert med å selge 100.000 kopier. De klarer bare å selge 50.000 koiper fordi spillet deres blir piratkopiert. De slutter å lage spill. Da får ikke jeg kjøpt de spillene som selskapet lager. Jeg som har valgt å bruke mine penger på å støtte selskapet får ikke igjen pengene mine som jeg har satset. Jeg betaler for spillet fordi jeg vil ha det spillet og fordi jeg ønsker å vise selskapet at de lager bra spill. Syns jeg et selskap lager dårlig spill, kjøper jeg ikke spillet deres. Er spillet dårlig forurenser jeg ikke harddisken min med det.

 

De som har piratkopiert spillet har faktisk ødelagt for meg og for min investering i selskapet. Så enkelt er det.

6816056[/snapback]

 

Nei, du betalte for et spill, og du fikk et spill, enten folk laster ned, eller ikke.

6816142[/snapback]

 

 

Akkurat. Jeg skjønner at du faktisk ikke bryr deg om spill. Hvorfor spiller du?

 

Jeg bryr meg faktisk om å spille. Jeg synes at det er meningsfullt å gjøre. Jeg ønsker at de som lager gode spill fortsetter å gjøre det. Derfor kjøper jeg spill. Jeg vet at hvis de ikke selger nok spill vil de slutte å lage spill. Det er en enkel økonomisk lov. Taper du penger på det du gjør så slutter du med det.

 

Å kjøpe spill er min investrering i at de faktisk fortsetter med det. Vi som er intressert i spill tenker faktisk slik.

Lenke til kommentar
Der tar du feil. La oss ta et tenkt tilfelle. Et selskap lager et spill. de har budsjettert med å selge 100.000 kopier. De klarer bare å selge 50.000 koiper fordi spillet deres blir piratkopiert.

Da har de tydeligvis feilberegnet, og det er dumt av dem.

6816375[/snapback]

 

 

Vel hvis det er 350.000 som spiller spillene deres, men bare 50.000 som har kjøpt spillet, så vil ikke jeg kalle det for en feilberegning. Bare mange folk som ikke vil støtte et godt spill.

 

Merkelig nok er de samme som klager over at det ikke finnes noen nyskapende spill der ute.

Lenke til kommentar
Der tar du feil. La oss ta et tenkt tilfelle. Et selskap lager et spill. de har budsjettert med å selge 100.000 kopier. De klarer bare å selge 50.000 koiper fordi spillet deres blir piratkopiert.

Da har de tydeligvis feilberegnet, og det er dumt av dem.

6816375[/snapback]

 

 

Vel hvis det er 350.000 som spiller spillene deres, men bare 50.000 som har kjøpt spillet, så vil ikke jeg kalle det for en feilberegning. Bare mange folk som ikke vil støtte et godt spill.

 

Merkelig nok er de samme som klager over at det ikke finnes noen nyskapende spill der ute.

6816778[/snapback]

 

Og merkelig nok er flere av de spillene med høyt budsjett (f.eks. UT2007) monotone skytegallerier som ikke er gode for annet enn grafikk.

Lenke til kommentar
Og jeg applauderer får tidenes tåpligste innlegg.. I tett kamp med et par andre her, men dette tar jaggu kaka..

Dette barnslige angrepet fra deg kommer fordi du ikke skjønner hva jeg skriver. Observer:

 

At du prøver en demo hjelper DEG å velge hvilket spill du vil kjøpe.

Men det hjelper ikke at markedet oversvømmes med søppel, og det hjelper ikke på alle andre som faller for markedsføringen og kjøper møkk.

 

Om det finnes folk som faktisk blir LURT til å kjøpe dårlige spill, så har de jaggu seg selv åtakke.

Slik industrien har seg selv å takke hvis folk piratkopierer snarere enn å kjøpe spill.

 

Til sist.. Dagen underholdningsindustri er som all annen industri basert på penger.

Penger rettferdiggjør fortsatt ikke onde handlinger.

 

Den er ikke noe værre enn noen andre marked..

Det er ikke mange andre industrier som kan spytte kunden i ansiktet og slippe unna med det. Se bare på kartellvirksomheten, spywaren, og andre tåpeligheter denne industrien driver med. Den er pill råtten.

Lenke til kommentar
Jøss, har du spilt UT2007?  Tøft, mtp at det ikke blir utgitt på en stund enda.  :dontgetit:

6817806[/snapback]

 

Det kommer til å bli en reprise av tidligere UT-spill, og vil bli et monotont skytegalleri, bestående av firkantede ganger, og arenaer. Spillet kommer sansynligvis til å være multiplayer-basert, fullt av klisjéer, og vi kommer til å ha sett alt utenom grafikken før.

Lenke til kommentar

Hm, ja. Jeg hører du sier det... Forøvrig får jeg ta en side ut av din glimrende argumenteringsbok, og si at det er ingen som tvinger deg til å laste ned og spille disse råtne spillene du mener kommer ut om dagene. Forøvrig synes jeg denne tråden gikk fra å være noe interessant til å kun inneholde hodeløs sirkelargumentering. Du får heller fortsette å laste ned piratkopier i visshet om at du tjener din egen "gode" sak.

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke quote, men denne er som svar på pricks forrige post av 7. september kl. 08.31.

 

Du kan da vel ikke begrunne din egen piratkopiering med at det du laster ned er så dårlig? Vel, da kan jeg gi deg et godt råd: La vær å laste ned da, det er helt gratis og 100% etisk, moralsk og lovlig, og det fungerer minst like bra til å sende "den råtne industrien" utfor stupet som piratkopiering gjør.

 

Jeg lurer også på hvilke "onde handlinger" du referer til (du er jo den første til å slakte andres innlegg uten "gyldige argumnter"....), så foreløpig er det 1-0 til "industrien" vs pricks akkurat der.

 

Dessuten er det også ganske drøyt å skjære hele bransjen over en kam og kalle _hele_ industrien for pill råtten. Det er garantert ikke mer råttenskap i den bransjen enn i alle andre, men det finnes selvfølgelig gode og dårlige bedrifter i alle bransjer. Jeg kan nevne programmer som Civilization 4, Wavelab 6, og Adobe Photoshop som eksempler på produkter som jeg anser som av meget god kvalitet (og jeg har betalt for alle sammen) og som på ingen måte representere den "råttenskapen" som du ikke vil gi noen konkrete eksempler på.

 

Jeg vil også be om en logisk forklaring på hvordan programvareindustrien kan være ansvarlig for dine (og andres) lovbrudd, særlig siden det er bare du og ingen andre enn deg som kan ta avgjørelsen og "trykke på download".

Endret av radiated
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...