Pricks Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 I og med at markedet oversvømmes av søppel (om det er musikk, film eller spill), så ville det kanskje være sunt å få bort noen av søppelmakerne. Søppelet drunker jo ut mer innovative og interessante prosjekter Lenke til kommentar
Pels Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Nå er det slik at det meste som kommer ut av spill, musikk og film er relativt dårlig. Nå er det slik at det er en fullstendig subjektiv vurdering. Det kommer helt an på hvilke kvalitetskriterier du ligger til grunn for 'relativt dårlig', og hvilken målgruppe det er du refererer til. Det blir lansert massevis av 'no-brain' spill. Spill som er lite innovative, du trenger ikke å tenke "hvor skal jeg nå?", skiller seg lite fra resten og det kreves lite for å runde et spill. Bare se på FlatOut 2, Prey og de siste NFS spillene. Naturligvis, spillene nå til dags har mye bedre grafikk og effekter enn før, men det gjør ikke et spill automtisk bra. Endret 5. september 2006 av Pels Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 I og med at markedet oversvømmes av søppel (om det er musikk, film eller spill), så ville det kanskje være sunt å få bort noen av søppelmakerne. Søppelet drunker jo ut mer innovative og interessante prosjekter 6809249[/snapback] Er dette et seriøst argument? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 I og med at markedet oversvømmes av søppel (om det er musikk, film eller spill), så ville det kanskje være sunt å få bort noen av søppelmakerne. Søppelet drunker jo ut mer innovative og interessante prosjekter 6809249[/snapback] Er dette et seriøst argument? 6810675[/snapback] Er dine argument mer seriøse? Synest at Pricks kommer med gode argumenter, og innleggene hans er en god motvekt til alle som har skrevet "Kjøp spillet!! 1111", i tråder der folk stiller spørsmål ang. bugs o.l. i spill. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Da synes du feil. Dere får undersøke litt med folk som har testet ting og laste ned demoer da vet du. Så minsker dere sjansen for å havne med "søppel." Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Det blir lansert massevis av 'no-brain' spill. Spill som er lite innovative, du trenger ikke å tenke "hvor skal jeg nå?", skiller seg lite fra resten og det kreves lite for å runde et spill. Bare se på FlatOut 2, Prey og de siste NFS spillene. Naturligvis, spillene nå til dags har mye bedre grafikk og effekter enn før, men det gjør ikke et spill automtisk bra. 6809554[/snapback] Jeg er enig med deg i karakteristikkene dine, men jeg er ikke nødvendigvis enig i at det gjør det til et objektivt dårlig spill. Dette er spill som veldig mange faktisk liker, og gladelig betaler for å kjøpe, hvilket vel skulle tilsi at de faktisk opplever at disse spillene har høy kvalitet, ut fra deres kriterier. Veldig mange av de som kjøper denne type spill, vil muligens aldri ha interesse dypere, lengre, mer innovative eller på annen måte mer avansert. Dataspillindustrien er blitt stor, og appellerer til et mye videre segment. At det finnes denne type programvare betyr ikke at det ikke produseres andre typer spill; det finnes haugevis av andre typer spill, de forsvinner litt i mengden og markedsføringsbudsjettet til større utgivelser. Det kan uansett ikke brukes til noe forsvar for ulovlig kopiering. For det første er det ikke noe logisk samsvar i de argumentene, og for det andre (og som beskrvet utallige ganger tidligere i denne tråden), rammer piratkopiering mye hardere de titlene du (og jeg) etterlyser, enn de rammer de store titlene med masseappell. Edit: Pricks: Det jeg har skrevet over her er gyldig for det du sier i forrige post her også - piratkopieringen rammer ikke det som dere definerer som søppel, det rammer nettopp de nyskapende og innovative spillene. Det er langt mellom hver gang utgivere (og utviklere) TØR å satse på noe nytt og annerledes. Piratkopering rammer disse utvikleren og utgiverne uforholdsmessig hardt. Men dette har vi diskutert før. Dragon Hunter: Hva mener du med det siste innlegget der? Stort sett er den type innlegg du gjør narr av der berettighet. Dette forumet *er* faktisk ikke til for de som bedriver piratkopiering. Når folk ber om hjelp til problemer som klart skriver seg fra piratkopiert programvare, ber de om den slags responser. Endret 5. september 2006 av cetram Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Da synes du feil. Dere får undersøke litt med folk som har testet ting og laste ned demoer da vet du. Så minsker dere sjansen for å havne med "søppel." 6810916[/snapback] Ingenting tvinger deg og dine likesinnede til å piratkopiere, eller å spille piratkopierte spill. Liker du ikke piratkopiering, piratkopierer du ikke, enkelt og greit. Du kan heller ikke forvente at jeg skal respektere ditt syn på piratkopiering, når du ikke respekterer mitt. Har du monopol på synsing/meninger? Du syns "feil" fordi du ikke liker piratkopiering. Endret 5. september 2006 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Dragon Hunter: Poenget, som du så tydeligvis ikke klarer å oppfatte, er at piratkopiering SKADER BRANSJEN. Det er til DIREKTE skade for de av oss som ikke gjør det. At vi ikke piratkopierer får ingen innvirkning på deg, at du piratkopierer HAR en direkte innvirkning på markedet. Naturligvis ikke dine handlinger isolert sett, men piratscenen i sin helhet. Det er en svært viktig distinksjon som dere fremdeles ikke klarer å godta. Du er i din fulle rett til å ha dine egne meninger og syn, og du er forsåvidt i din fulle rett til å stå ansvarlig for din egen piratkopering, men da får du også være mann nok til å respektere at folk påpeker at det du gjør er skadelig for oss andre. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Dragon Hunter: Poenget, som du så tydeligvis ikke klarer å oppfatte, er at piratkopiering SKADER BRANSJEN. Det er til DIREKTE skade for de av oss som ikke gjør det. At vi ikke piratkopierer får ingen innvirkning på deg, at du piratkopierer HAR en direkte innvirkning på markedet. Naturligvis ikke dine handlinger isolert sett, men piratscenen i sin helhet. Det er en svært viktig distinksjon som dere fremdeles ikke klarer å godta. Du er i din fulle rett til å ha dine egne meninger og syn, og du er forsåvidt i din fulle rett til å stå ansvarlig for din egen piratkopering, men da får du også være mann nok til å respektere at folk påpeker at det du gjør er skadelig for oss andre. 6811054[/snapback] Respektere at folk pirker på mine meninger? Så lenge jeg respekterer at du velger å ikke piratkopiere, har jeg krav på respekt for at jeg piratkopierer. En god gjerning, fortjener en annen. Endret 5. september 2006 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Ærlig talt; hvis du regner "å respektere at andre ikke piratkopierer" som en god gjerning, så har du fullstendig misforstått en del ting her i livet. Og du snor også ganske elegant unna hovedpoenget mitt ved å gjenta det originale innlegget ditt med andre ord. Dette er værre enn å kappblåse med en vindmaskin. Lenke til kommentar
slash Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg stemmer for at tråden stenges. Det har ikke kommet en nytt argument siden side 20, bare kvervulering og flisespikkeri. Ærlig talt, når folk kommer med slike idiotiske utsagn som dragon hunter her gjør så forstår man at det ikke er mye å hente i å diskutere videre. Det blir, som cetram er inne på, som å flasse omkapp med en snøkanon. Respektere at folk pirker på mine meninger? Så lenge jeg respekterer at du velger å ikke piratkopiere, har jeg krav på respekt for at jeg piratkopierer. En god gjerning, fortjener en annen. Som betyr "så lenge jeg respekterer at du HOLDER loven så må du respektere at jeg BRYTER den!" En kan ikke gjøre annet enn å le høyt og riste på hodet. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg vil også ha den stengt. Dragon Hunter / Superseven og Pricks ble overkjørt. Nå er de i super defansiv modus og vi får ikke et eneste saklig innlegg her lengre. Piratkopiering ødelegger, og det er galt. FERDIG Lenke til kommentar
Mrs Hatta Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Det er jo utrolig vanskelig å se det fra flere sider da. På ene siden sitter en gjeng med folk som har en jobb, som skal forsørge seg selv ( eller flere) for de pengene. Men på den andre siden sitter folk som ikke har råd til _alt_ de har lyst på, men som vil prøve spillene. Store selskap som Blizzard, EA osv merker nok ikke til dette, men det finnes små spillskap som kanskje blir litt belastet av nedlastningen. For eksempel norske FunCom. Tidligere, før drømmefall kom, var det et spillselkap de fleste (tenker på mannen i gata nå) ikke hadde hørt om. Og de som hadde hørt om de lastet enten ned spillene, eller et fåtall kjøpte de. Husker i alle fall at de hadde større økonomiske problemer. Det er greit å laste ned spill, er liksom ikke i mot det. Men har man litt respekt for et spillselskap burde man overveie å faktisk kjøpe spillet. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Det er jo utrolig vanskelig å se det fra flere sider da. På ene siden sitter en gjeng med folk som har en jobb, som skal forsørge seg selv ( eller flere) for de pengene.Men på den andre siden sitter folk som ikke har råd til _alt_ de har lyst på, men som vil prøve spillene. Store selskap som Blizzard, EA osv merker nok ikke til dette, men det finnes små spillskap som kanskje blir litt belastet av nedlastningen. For eksempel norske FunCom. Tidligere, før drømmefall kom, var det et spillselkap de fleste (tenker på mannen i gata nå) ikke hadde hørt om. Og de som hadde hørt om de lastet enten ned spillene, eller et fåtall kjøpte de. Husker i alle fall at de hadde større økonomiske problemer. 6812475[/snapback] Tror faktisk EA Games og Blizzard merker veldig at så utrolig mange laster ned spillene, sider det så MANGE som gjør det. Hadde det bare vært et par tusen, så hadde det vært greit, men siden det over over en million personer som laster ned spillene dems, så vil de merke det på økonomien. Og det er flere som finner veien til torrent nettverk hver da, noe som øker til økt piratkopiering. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Da synes du feil. Dere får undersøke litt med folk som har testet ting og laste ned demoer da vet du. Så minsker dere sjansen for å havne med "søppel." 6810916[/snapback] At jeg prøver en demo hjelper ikke på alt søppelet som oversvømmer markedet. Andre vil fortsatt bli lurt til å kjøpe spill med dårlig kvalitet, men et gigantisk markedsføringsbudsjett. Med andre ord så gjør disse markedet vanskeligere for bedre produkter. Og etter deres logikk så stjeler da de som spyr ut søppel fra de som ellers ville lagt gode spill fordi de sistnevnte aldri får noen sjanse. Jeg vil også ha den stengt. Dragon Hunter / Superseven og Pricks ble overkjørt. Nå er de i super defansiv modus og vi får ikke et eneste saklig innlegg her lengre. Nå er det tydeligvis du som ikke har noe saklig å komme med siden du kun fokuserer på person hele tiden, uten unntak, i denne diskusjonen. Det eneste du har klart å komme med så langt er tåpelige personangrep som dette. Poenget, som du så tydeligvis ikke klarer å oppfatte, er at piratkopiering SKADER BRANSJEN. Hadde det bare vært så vel. Dagens underholdningsindustri er gjennområtten, og jeg skulle gjerne sett den gå under og bli erstattet med noe annet. Dessverre, kan man kanskje si, så har ikke piratkopiering helt denne effekten. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Respektere at folk pirker på mine meninger? Så lenge jeg respekterer at du velger å ikke piratkopiere, har jeg krav på respekt for at jeg piratkopierer. En god gjerning, fortjener en annen. 6811090[/snapback] Så lenge jeg respekterer at du ikke er rasist, har jeg krav på respekt for at jeg er rasist. Hvor er logikken i argumentene dine? Du står jo bare og pisser på hele diskusjonen med innlegg som blir mer og mer usaklige og patetiske. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg stemmer for at tråden stenges. Det har ikke kommet en nytt argument siden side 20, bare kvervulering og flisespikkeri. Ærlig talt, når folk kommer med slike idiotiske utsagn som dragon hunter her gjør så forstår man at det ikke er mye å hente i å diskutere videre. Det blir, som cetram er inne på, som å flasse omkapp med en snøkanon. 6812316[/snapback] Jeg sa dette for 5-6 sider siden. Superseven/Dragon Hunter er ikke interessert i debatt, bare å pisse på motstanderne og endre debattrammene konstant. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Respektere at folk pirker på mine meninger? Så lenge jeg respekterer at du velger å ikke piratkopiere, har jeg krav på respekt for at jeg piratkopierer. En god gjerning, fortjener en annen. 6811090[/snapback] Så lenge jeg respekterer at du ikke er rasist, har jeg krav på respekt for at jeg er rasist. Hvor er logikken i argumentene dine? Du står jo bare og pisser på hele diskusjonen med innlegg som blir mer og mer usaklige og patetiske. 6812753[/snapback] Venligst ikke sidestill rasisme, og piratkopiering. Rasisme betyr å hate en person pga. folkegruppe. Og hva er innleggene dine, bortsett fra patetisk, og arrogant oppgulp som spinner på det samme? Minoritetsgrupper bør respektere majoritetsgrupper så lenge de selv blir respektert. Liker du ikke piratkopiering, laster du ikke ned, og lar den majoriteten som faktisk laster ned være i fred. Det blir omtrent som en person fra midtøsten skulle kommet og klaget på at Islam ikke var Norges statsreligion, eller en homofil skulle klaget på at det ikke var menn på forsiden av Playboy. Jeg gir en god faen i at du ikke liker piratkopiering. Endret 6. september 2006 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Dragonhunter - jeg gjør ETT siste forsøk. Kan du ikke i det minste PRØVE å svare på det jeg skriver? Du har en situasjon med en helhet som består av to grupper. Den ene gruppen handler på en måte som ikke har noen som helst noen som innvirkning, verken på de to gruppene individuelt, eller for helheten. Den andre gruppen handler på en måte som både skader den første gruppen, seg selv og helheten. Hvordan kan du 1) likestille handlingene til disse gruppene, og 2) kreve at den gruppen som handler på en måte som ikke gjør noen skade, skal respektere gruppen som aktivt handler på en måte som skader den andre gruppen? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Dragonhunter - jeg gjør ETT siste forsøk. Kan du ikke i det minste PRØVE å svare på det jeg skriver? Du har en situasjon med en helhet som består av to grupper. Den ene gruppen handler på en måte som ikke har noen som helst noen som innvirkning, verken på de to gruppene individuelt, eller for helheten. Den andre gruppen handler på en måte som både skader den første gruppen, seg selv og helheten. Hvordan kan du 1) likestille handlingene til disse gruppene, og 2) kreve at den gruppen som handler på en måte som ikke gjør noen skade, skal respektere gruppen som aktivt handler på en måte som skader den andre gruppen? 6812992[/snapback] Ingen av disse gruppene gjør noen som helst "skade" overfor hverandre, folk som ikke liker piratkopiering, tar ikke skade av at man laster ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå