Gå til innhold

Piratkopiering og tankeløse folk.

Anbefalte innlegg

Industrien tjener jo mer penger enn før. Å komme med propaganda som "alle går konkurs" er bare idiotisk.

6797005[/snapback]

Vel, JEG vil si at det er idiotisk å komme med utsagn som "industrien tjener jo mer penger enn før" siden "industrien" består av mange uavhengige ledd som SLETT ikke deler bankkonto. Men du slår meg heller ikke som en som vet så mye om hvordan ting fungerer i "industrien", så det er vel heller ignoranse enn idioti vil jeg tro..

Sjekk side 4 eller 5 (eller noe i den duren) der jeg postet litt om hierarkiet innenfor den såkalte industrien. Kanskje du vil forstå at "industrien" IKKE er en flokk med direktører som sitter rundt et stort bord og drar spilltitler ut av ræva og håver inn flesk fra alle kanter. Noen av oss LAGER faktisk spillene du tar deg til rette og kopierer..

En annen ting.. FOR GUDS SKYLD FOLKENS!! LES HELE TRÅDEN FØR DERE POSTER NOE!! NÅ SER JEG AT DISKUSJONEN HAR GÅTT RUNDT NOK EN GANG, OG JEG SER ARGUMENTER JEG LESTE FOR ET PAR SIDER SIDEN.. LES FØRST, OG OM POENGET DITT ALLEREDE HAR BLITT NEVNT, VENNLIGST IKKE POST DET IGJEN!! jeeez!

(sorry for caps, blir bare litt oppgitt.. Om folk skal ha så store meninger om dette temaet og vil være med i diskusjonen så er det MINSTE de kan gjøre å LESE HELE diskusjonen så de ikke DRITER seg ut og kommer med et argument som har blitt lagt fram 20 ganger i løpet av 50 sider, og skutt ned like mange ganger..

Endret av slash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke en antipirat akkurat, men jeg vet hvertfall at jeg er en slem mann som laster ned :)

6792323[/snapback]

JAVEL! Dere laster ned! We get it! Virker som om dere synes det er ordentlig prestisjetungt å laste ned spill/filmer regelmessig, siden dere briefer så jævlig... Refererer ikke bare til deg, CurSe, men har merket (av de 7 sidene jeg har lest :whistle: ) at det er flere enn deg som ikke klarer og dy seg og bare MÅ komme med utsagn om at de laster ned shit, og ofte definere mengder av nedlasting... :roll:

Eks:

Skal si at jeg kopierer som bare ørten, samt at jeg bidrar med nye releases til div. sider som feks. ei begynner på N. Skammer jeg meg? Nei.

6674702[/snapback]

Lenke til kommentar
Noen har ikke skjønt dette med sammenligninger enda :)

6802379[/snapback]

Hvis dere skal sammenligne noe. Vær så snill å vær litt mer realistisk. Ikke bland inn f.eks mord med tyveri. Stor forskjell, men såklart er begge "tyveri". Men skal ikke gå innpå det. Bare bruk noe med litt mer sammenheng

Lenke til kommentar
Vel, JEG vil si at det er idiotisk å komme med utsagn som "industrien tjener jo mer penger enn før" siden "industrien" består av mange uavhengige ledd som SLETT ikke deler bankkonto. Men du slår meg heller ikke som en som vet så mye om hvordan ting fungerer i "industrien", så det er vel heller ignoranse enn idioti vil jeg tro..

Jeg mente ikke at man skal laste ned bare fordi industrien tjener mer penger. Jeg sier bare at inudustrien klager på dårlig salg og tapte inntekter og mange hevder tom. at nye artister ikke vil bli sponset osv.

Nå er det slik at det meste som kommer ut av spill, musikk og film er relativt dårlig.

Lenke til kommentar
og hva er du vil fram til med det der?

6802635[/snapback]

Hvor tåpelig det er å påstå at mord er tyveri.

6802706[/snapback]

Jeg har ikke sagt det heller. Derfor brukte jeg "tyveri". Når du dreper en person, så "stjeler" du deres liv. Sånn ser jeg på det, men når folk sammenligner Mord å piratkopiering, det blir bare dumt

Endret av Luchy
Lenke til kommentar

Jeg mente ikke at man skal laste ned bare fordi industrien tjener mer penger. Jeg sier bare at inudustrien klager på dårlig salg og tapte inntekter og mange hevder tom. at nye artister ikke vil bli sponset osv.

Nå er det slik at det meste som kommer ut av spill, musikk og film er relativt dårlig.

6802646[/snapback]

Hevder? Det er jo et faktum at mindre utviklere, ofte med nyskapende ideer, ofte ikke får gjennomføre ideene sine og få et spill ut på markedet. Dette er fordi at store utviklere vil legge penger i sure-fire hits, ikke i potensiellt risikable nyskapende titler - pluss at de gjerne skal ha det snarest mulig. Flopper et spill (uansett grunn, det seg være om spillet er dårlig, er dårlig markedsført, utgiveren har presset på for å få det ferdig før tiden, eller på grunn av piratkopiering) så overlever utgiveren, det samme kan ikke alltid sies om utvikleren. Særlig ikke hvis spillet var utviklerens første tittel.

En kan også spørre hvorfor det er slik at middelmådige til dårlige spill som f. eks. need for speed ørten: phallic amplification ofte selger som varmt hvetebrød.

Endret av slash
Lenke til kommentar
Når man myrder, kopierer man ikke et liv, man tar det. Edit: Skal vi tenke slik som flere av "kopiering = stjeling"-folkene, er kloning synonymt med drap.

6803280[/snapback]

Det er INGEN som hevder at piratkopiering er reinspikka tyveri! Kan du la det ligge?!?

Og Pricks: Det går meget fint ann å bruke "stjele et liv" som en metafor for å drepe. En kan også si at når folk omkommer i fjellet, så "stjal" fjellet livet deres. Klarer du ikke fatte at slike utrykk er metaforer? De er absolutt gyldige.

"Hun STJAL hjertet mitt" æææ

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar
En kan også spørre hvorfor det er slik at middelmådige til dårlige spill som f. eks. need for speed ørten: phallic amplification ofte selger som varmt hvetebrød.

6805414[/snapback]

Fordi det ikke er kvalitet, men kjente varemerker som selger. Det er også derfor alle The Sims-tilleggspakkene, og Mario nr. 70 selger. Edit: Det er også derfor dårlige, filmlisensierte spill selger.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

6802646[/snapback]

Nå er det slik at det er en fullstendig subjektiv vurdering. Det kommer helt an på hvilke kvalitetskriterier du ligger til grunn for 'relativt dårlig', og hvilken målgruppe det er du refererer til.

Det er veldig mye som kommer ut som jeg oppfatter som bra som andre mener er absolutt søppel, og den andre veien. Det gir imidlertid ikke meg rett til objektivt hevde at det er dårlig, og det gir ikke meg en overordnet rett til å bestemme om avgjørelsene spillene utgivere velger å satser er riktig eller gal.

Det er i alle fall klart at større utviklere velger primært å satse på ting de *vet* kommer til å selge bra, som oppfølgere og lisensierte produkter, fremfor å satse på nye og dermed finansielt usikre ideer. Piratkopiering skader sistnevnte type produkter betydelig mer enn produkter med masseapell, da det er rimelig grunn til å anta at andelen lovlig omsatte produktene blir betydelig mindre enn produkter med masseapell. Piratkopiert programvare utgjør en større konkurransetrussell enn for NFS:PA, og det blir finansielt mindre interessant.

Så kan man naturligvis diskutere seg grønn på kynismen og profittjaget som driver denne type utviklere, men det har minimal sammenheng med problemene rundt piratkopiering.

Uansett - hvis *du* mener at mesteparten av det som produseres er boss, er løsningen enkel. Ikke kjøp det. Ikke last det ned. Bruk pengene på de produktene som *du* mener er verdt det, og for all del IKKE last dem ned. Da viser du med lommeboken hva som har verdi, og *kanskje* det blir flere produkter av den typen.

Lenke til kommentar
Kopierer du også rettigheten fra produsenten til å bruke det?

6793583[/snapback]

Så når du dreper noen så fratar du offeret retten til å leve? Ergo er mord egentlig tyveri?

6799528[/snapback]

Hvorfor skal absolutt alt sammenlignes hele tiden (snakker ikke bare til deg, Pricks)? Det finnes flere spill som ikke ligner noen andre spill - er ikke de spill heller da?

Dere må forstå at bare fordi at ordet "tyveri" ikke kan brukes i en diskusjon angående piratkopiering, men heller "ulovlig kopiering", så er det fortsatt ULOVLIG!

Nei.

EDIT: Forresten, uansett om det er ulovlig eller ikke, så må folk forstå at ved å laste ned spill i stedet for å kjøpe dem, så bidrar man til spillindustriens endelige undergang. Man hjelper i allefall ikke utviklerne/utgiverne.

Hva skjer så? Når utviklere og utgivere ikke lenger tjener penger? Da gir de opp, og ferre og ferre spill blir etter hvert laget.

Med andre ord: Folk som spiller mye, men kun skaffer spillene på et skittent vis, ødelegger til slutt kun for seg selv.

...Men slik er jo menneskets generelle oppførsel i dag... Aldri tenk frem i tid...

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...