Gå til innhold

Piratkopiering og tankeløse folk.


Anbefalte innlegg

La oss snu dette litt: Hvorfor er det uetisk for deg å piratkopiere? Jeg for min del ser ikke helt problemet med å KOPIERE spill fra andre personer.

6767415[/snapback]

 

Har blitt sagt en gang eller to før. Ødelegger for utviklere, industrien, og dessuten er det lovbrudd. Jeg har enda til gode å se hvorfor du mener det er rett (bortsett fra det pisset om at du fortjener det).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La oss snu dette litt: Hvorfor er det uetisk for deg å piratkopiere? Jeg for min del ser ikke helt problemet med å KOPIERE spill fra andre personer.

6767415[/snapback]

 

Folkens, det er bare å gi opp. Hver gang superseven blir presset opp mot en vegg, vrir han på diskusjonen og svarer ikke på det han blir spurt om og prøver å starte en ny diskusjon. Han har gjort det i mange tråder her allerede.

Lenke til kommentar
La oss snu dette litt: Hvorfor er det uetisk for deg å piratkopiere? Jeg for min del ser ikke helt problemet med å KOPIERE spill fra andre personer.

6767415[/snapback]

 

Folkens, det er bare å gi opp. Hver gang superseven blir presset opp mot en vegg, vrir han på diskusjonen og svarer ikke på det han blir spurt om og prøver å starte en ny diskusjon. Han har gjort det i mange tråder her allerede.

6768088[/snapback]

Ja, tror vi burde lære oss å kjenne et forumtroll nå når vi ser et, og det har vært mange av dem i denne tråden. Man skal se lenge etter usaklig diskusjon og eksempler på alt mulig for å vri diskusjonen i en annen retning. Mange trangsynte som nekter å se at piratkopiering ødlegger for spillindustrien.

Lenke til kommentar
La oss snu dette litt: Hvorfor er det uetisk for deg å piratkopiere? Jeg for min del ser ikke helt problemet med å KOPIERE spill fra andre personer.

6767415[/snapback]

 

Folkens, det er bare å gi opp. Hver gang superseven blir presset opp mot en vegg, vrir han på diskusjonen og svarer ikke på det han blir spurt om og prøver å starte en ny diskusjon. Han har gjort det i mange tråder her allerede.

6768088[/snapback]

 

Har aldri vridd på diskusjonen. Hver gang jeg skriver noe kommer du med noe som ikke har noe med saken å gjøre, og begynner med falske anklagelser.

 

Spillene ligger ute på nettet, jeg laster dem ned. Hvis utgiverene har et problem med det, kan de ganske enkelt senke prisene. Har sett XBOX 360-spill til 649 kr, og N64-spill til 798 kr, dette er å be om piratkopiering.

 

Og dere som er i mot piratkopiering kan bare la være å laste ned, og slutte å plage den majoriteten som laster ned. Problem solved.

Lenke til kommentar
Du svarer aldri direkte når du blir konfrontert med spørsmål som vanskeliggjør holdningene dine, tillegger motdebattantene dine stråmenn, og kommer med nye spørsmål i stedet for å forsvare synspunktene dine. Du er rett og slett prototypen på et troll.

6769474[/snapback]

 

Jeg svarer alltid direkte, og stiller spørsmål tilbake fordi jeg har en grunn. Jeg har motargumentert et hvert argument som fanboys, og annet avskum har brukt mot meg, så stråmenn kommer jeg heller ikke med.

 

Igjen: Ingenting tvinger deg og dine likesinnede til å piratkopiere, dere kan når som helst kjøpe en øy i Stillehavet, og opprette deres egen nasjon der folk som laster ned uglesees. Skal dere bo i dette landet, må dere akseptere at folk laster ned, eller i det minste holde kjeft, og slutte å slenge idéologier basert på lovverket etter folk.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Jeg svarer alltid direkte, og stiller spørsmål tilbake fordi jeg har en grunn. Jeg har motargumentert et hvert argument som fanboys, og annet avskum har brukt mot meg, så stråmenn kommer jeg heller ikke med.

 

Igjen: Ingenting tvinger deg og dine likesinnede til å piratkopiere, dere kan når som helst kjøpe en øy i Stillehavet, og opprette deres egen nasjon der folk som laster ned uglesees. Skal dere bo i dette landet, må dere akseptere at folk laster ned, eller i det minste holde kjeft, og slutte å slenge idéologier basert på lovverket etter folk.

6770224[/snapback]

 

Du har fortsatt ikke argumentert for hvorfor du synes det er etisk å laste ned. Skal du bo i dette landet, må du akseptere at det finnes lover og regler. Hvis ikke hold kjeft eller hut deg ut. ;) Ser du hvor dumt dette blir?

Lenke til kommentar
Jeg svarer alltid direkte, og stiller spørsmål tilbake fordi jeg har en grunn. Jeg har motargumentert et hvert argument som fanboys, og annet avskum har brukt mot meg, så stråmenn kommer jeg heller ikke med.

 

Det finnes 3-4 direkte argumenter mot dine påstander på forrige side av debatten som du glatt har oversett. Når du også fikk et direkte spørsmål har du unnlatt å svare på det, og heller bedt opposisjonen om å svare på en ny variant av spørsmålet. Du har ingenting å bidra med i debatten her.

Lenke til kommentar

Jeg ser absolutt ikke det etiske ved å piratkopiere. Det er å utnytte noe en utgiver har brukt penger på å få i gang og markedsføre. Utvikleren bruker jo vanvittig mye tid og penger for å få spillet best mulig, men tidsfristene må jo holdes, og det er jo ikke sikkert at alle idéene man hadde når man startet blir mulig å få presset inn.

 

De eneste gangene jeg piratkopierer er hvis jeg f.eks. vil ha et spill som begynner å dra på årene, og ingen selger det, et spill som er såpass dårlig, og man bare teste skiten, eller hvis det ikke er blitt gitt ut en demo/trial av spillet.

 

Som jeg har nevnt før, så ser det ut som flere vil slippe demoer av spillene sine i god tid før lansering, sånn at spillere kan påpeke feil eller bare prøve før de kjøper. La oss håpe at alle utviklere slipper demoer til spillene sine. Da slipper folk å piratkopiere spill for å teste spillene.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er trist at så mange ikke forstår hvor mye de ødelegger når de laster ned i stedet for å kjøpe spill. Det er ikke snakk om noen "smakssak" hvor kun subjektive meninger teller. Piratkopiering ER galt, like mye som mord også er galt. Nei, de er ikke av samme alvorlighet (på langt nær), men begge to er fortsatt ting som ikke skal gjøres. Sånn er det bare. Basta.

Lenke til kommentar
Jeg svarer alltid direkte, og stiller spørsmål tilbake fordi jeg har en grunn. Jeg har motargumentert et hvert argument som fanboys, og annet avskum har brukt mot meg, så stråmenn kommer jeg heller ikke med.

 

Det finnes 3-4 direkte argumenter mot dine påstander på forrige side av debatten som du glatt har oversett. Når du også fikk et direkte spørsmål har du unnlatt å svare på det, og heller bedt opposisjonen om å svare på en ny variant av spørsmålet. Du har ingenting å bidra med i debatten her.

6771198[/snapback]

 

Om det er etikk du sikter til, er piratkopiering etisk forsvarlig siden en person ikke gjør noen forskjell på et helt firma, og siden spillprisene er høye. Har du bidratt med noe i debatten? Nei.

 

Kjøper også spill i tillegg til å laste ned, men laster ned når jeg ikke har råd, eller skal bruke pengene på andre ting.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Jeg var med i debatten for snart et år siden, da denne tråden ble startet. Alle argumentene dine og forsvarene dine har vært presentert av andre og ble skutt ned i fjor. Kanskje du burde lese gjennom hele tråden slik at vi slipper å få døde gamle argumenter servert på nytt igjen og igjen?

 

Forøvrig faller argumentene dine på sin egen urimelighet. Jeg går ut fra du ikke stemmer ved Stortingsvalg heller, fordi en stemme ikke utgjør noen forskjell på valgresultatet? Eller glem det, du ble vel først gammel nok til å stemme i år, om jeg husker rett.

Lenke til kommentar
...... og slutte å slenge idéologier basert på lovverket etter folk.

6770224[/snapback]

 

Åååååkeeiii.....

Så du synes ikke lovverket er mye å støtte seg til? Jeg synes det er ekstremt utidig å be oss som "er så dumme" å betale for det vi kjøper og overholder norsk lov om å la deg holde på med dine kriminelle handlinger i fred. I fart in your general direction.

Lenke til kommentar
Jeg svarer alltid direkte, og stiller spørsmål tilbake fordi jeg har en grunn. Jeg har motargumentert et hvert argument som fanboys, og annet avskum har brukt mot meg, så stråmenn kommer jeg heller ikke med.

6770224[/snapback]

Avskum? Jaja, hvis man må være det for å ha logisk tankegang så er det greit for meg. Forresten, argumentet "jammen jeg KOPIERER" duger ikke som motargument.

Lenke til kommentar
Om det er etikk du sikter til, er piratkopiering etisk forsvarlig siden en person ikke gjør noen forskjell på et helt firma, og siden spillprisene er høye.

6772885[/snapback]

At noe er dyrt gjør det ikke etisk riktig. Industri-spionasje er heller ikke lovlig, og det meste som da blir stjålet er tegninger til fremtidige produkter, eller løsninger til eksisterende. Er det etisk riktig å gjøre dette? Fordi produktet er opprinnelig dyrt?

 

EN person som kopierer gjør ikke skade på en utvikler, en halv verden som distrubierer kopien GJØR skade på en utvikler. Er dette så vanskelig å forstå?

 

EDIT: En kamerat av meg leste meningen din og dro denne analogien med samme basis: "å voldta og drepe ei jente er etisk forsvarlig siden en person ikke gjør noen forskjell på en hel befolkning, og de er så jævla kresne"

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar
Om det er etikk du sikter til, er piratkopiering etisk forsvarlig siden en person ikke gjør noen forskjell på et helt firma, og siden spillprisene er høye.

6772885[/snapback]

At noe er dyrt gjør det ikke etisk riktig. Industri-spionasje er heller ikke lovlig, og det meste som da blir stjålet er tegninger til fremtidige produkter, eller løsninger til eksisterende. Er det etisk riktig å gjøre dette? Fordi produktet er opprinnelig dyrt?

 

EN person som kopierer gjør ikke skade på en utvikler, en halv verden som distrubierer kopien GJØR skade på en utvikler. Er dette så vanskelig å forstå?

 

EDIT: En kamerat av meg leste meningen din og dro denne analogien med samme basis: "å voldta og drepe ei jente er etisk forsvarlig siden en person ikke gjør noen forskjell på en hel befolkning, og de er så jævla kresne"

6774157[/snapback]

 

Venligst ikke sammenlign piatkopiering med voldtekt, voldtekt sitter dypt hele livet, piratkopiering er kopiering av et spill verdt 500 kr, og gjør ingen stor forskjell på et firma.

Lenke til kommentar
Om det er etikk du sikter til, er piratkopiering etisk forsvarlig siden en person ikke gjør noen forskjell på et helt firma, og siden spillprisene er høye.

6772885[/snapback]

 

Har alle den samme tankegangen som deg, så vil jo alle laste ned spill gratis...

 

Er det etetisk forsvarlig av meg å stjele 300.- fra en bedrift, for å så kjøpe spillet i butikken? For lille meg gjør jo "ikke noen forskjell på et helt firma" alikevel :p Bare så synd at det blir et problem når det ikke er bare du som har denne tankegangen...

 

Det er slike som deg som bidrar med høye priser!

Lenke til kommentar
Om det er etikk du sikter til, er piratkopiering etisk forsvarlig siden en person ikke gjør noen forskjell på et helt firma, og siden spillprisene er høye.

6772885[/snapback]

At noe er dyrt gjør det ikke etisk riktig. Industri-spionasje er heller ikke lovlig, og det meste som da blir stjålet er tegninger til fremtidige produkter, eller løsninger til eksisterende. Er det etisk riktig å gjøre dette? Fordi produktet er opprinnelig dyrt?

 

EN person som kopierer gjør ikke skade på en utvikler, en halv verden som distrubierer kopien GJØR skade på en utvikler. Er dette så vanskelig å forstå?

 

EDIT: En kamerat av meg leste meningen din og dro denne analogien med samme basis: "å voldta og drepe ei jente er etisk forsvarlig siden en person ikke gjør noen forskjell på en hel befolkning, og de er så jævla kresne"

6774157[/snapback]

 

Venligst ikke sammenlign piatkopiering med voldtekt, voldtekt sitter dypt hele livet, piratkopiering er kopiering av et spill verdt 500 kr, og gjør ingen stor forskjell på et firma.

6775163[/snapback]

 

Jeg er enig i at sammenlikningen er drøy. Mer passende er det å sammenlikne med nasking, simpelt tyveri, skattesnyting og andre "uskyldige" med like fullt straffbare handlinger som du sikkert også ikke har noen skrupler med å utføre med din "respekt" for lovverket.

Lenke til kommentar
Om det er etikk du sikter til, er piratkopiering etisk forsvarlig siden en person ikke gjør noen forskjell på et helt firma, og siden spillprisene er høye.

6772885[/snapback]

At noe er dyrt gjør det ikke etisk riktig. Industri-spionasje er heller ikke lovlig, og det meste som da blir stjålet er tegninger til fremtidige produkter, eller løsninger til eksisterende. Er det etisk riktig å gjøre dette? Fordi produktet er opprinnelig dyrt?

 

EN person som kopierer gjør ikke skade på en utvikler, en halv verden som distrubierer kopien GJØR skade på en utvikler. Er dette så vanskelig å forstå?

 

EDIT: En kamerat av meg leste meningen din og dro denne analogien med samme basis: "å voldta og drepe ei jente er etisk forsvarlig siden en person ikke gjør noen forskjell på en hel befolkning, og de er så jævla kresne"

6774157[/snapback]

 

Venligst ikke sammenlign piatkopiering med voldtekt, voldtekt sitter dypt hele livet, piratkopiering er kopiering av et spill verdt 500 kr, og gjør ingen stor forskjell på et firma.

6775163[/snapback]

 

Jeg er enig i at sammenlikningen er drøy. Mer passende er det å sammenlikne med nasking, simpelt tyveri, skattesnyting og andre "uskyldige" med like fullt straffbare handlinger som du sikkert også ikke har noen skrupler med å utføre med din "respekt" for lovverket.

6775298[/snapback]

 

Tyveri og kopiering er to helt forskjellige ting. Når det gjelder skattesvindel, er det stor sjanse for å bli tatt, og dermed ikke særlig lønnsomt.

 

Om du mener skattesvindel i den forstand at man får falsk uføretrygd, flytter til Thailand, og lever der som en greve, er det uetisk fordi det er folkets skattepenger som brukes.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...