Gå til innhold

Piratkopiering og tankeløse folk.


Anbefalte innlegg

Nei, det er verre...

 

6745505[/snapback]

 

Nei, det er ikke verre. Når jeg laster ned et spill, kopierer jeg det fra harddisken til en annen person, spillet på denne personens harddisk forsvinner ikke når jeg laster det ned, det kopieres, altså stjeler jeg det ikke.

6746747[/snapback]

 

Dette har vi gått over flere ganger. Det spiller ingen rolle om hva som blir borte eller ikke, saken er at det er et menneske som spiller spillet uten å betale for det. Det vil si at en potensiell kunde er tapt.

6747443[/snapback]

 

Fremdeles er det ikke stjeling.

6747617[/snapback]

 

Så det er DETTE du har kranglet om hele tiden? Trodde du VIRKELIG at det er dette denne diskusjonen dreier seg om? Om piratkopiering er stjeling? Hadde jeg bare visst at det var det dere kranglet om så kunne jeg skrevet dette før:

 

Pricks og Superseven, piratkopiering er ikke direkte stjeling. Hadet bra! Nå er det avklart, dere er ferdige her. Flotters at dere beriket denne diskusjonen med deres innspill. Nå som begrepene er i orden så skal vi andre fortsette med den virkelige diskusjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det er verre...

 

6745505[/snapback]

 

Nei, det er ikke verre. Når jeg laster ned et spill, kopierer jeg det fra harddisken til en annen person, spillet på denne personens harddisk forsvinner ikke når jeg laster det ned, det kopieres, altså stjeler jeg det ikke.

6746747[/snapback]

 

Dette har vi gått over flere ganger. Det spiller ingen rolle om hva som blir borte eller ikke, saken er at det er et menneske som spiller spillet uten å betale for det. Det vil si at en potensiell kunde er tapt.

6747443[/snapback]

 

Fremdeles er det ikke stjeling.

6747617[/snapback]

 

Så det er DETTE du har kranglet om hele tiden? Trodde du VIRKELIG at det er dette denne diskusjonen dreier seg om? Om piratkopiering er stjeling? Hadde jeg bare visst at det var det dere kranglet om så kunne jeg skrevet dette før:

 

Pricks og Superseven, piratkopiering er ikke direkte stjeling. Hadet bra! Nå er det avklart, dere er ferdige her. Flotters at dere beriket denne diskusjonen med deres innspill. Nå som begrepene er i orden så skal vi andre fortsette med den virkelige diskusjonen.

6747858[/snapback]

 

Piratkopiering er ikke uetisk heller, hvis det er dét du har påpekt i denne tråden.

Lenke til kommentar
Piratkopiering er ikke uetisk heller, hvis det er dét du har påpekt i denne tråden.

 

Jeg har jobbet hardt og lenge for å få dere til å forstå at å piratkopiere får følger for de som selger spill.. :roll:

6748309[/snapback]

 

Da bør utgiverene vurdere å senke prisene et par hakk.

6748342[/snapback]

Det er jo liksom det å gå i overskudd da :thumbup:

Lenke til kommentar
Piratkopiering er ikke uetisk heller, hvis det er dét du har påpekt i denne tråden.

 

Jeg har jobbet hardt og lenge for å få dere til å forstå at å piratkopiere får følger for de som selger spill.. :roll:

6748309[/snapback]

 

Da bør utgiverene vurdere å senke prisene et par hakk.

6748342[/snapback]

Det er jo liksom det å gå i overskudd da :thumbup:

6748623[/snapback]

 

Noe gigantene gjør. Ser fremdeles ikke noe galt i å laste ned spill som jeg ærlig, og hederlig har fortjent.

Lenke til kommentar
Piratkopiering er ikke uetisk heller, hvis det er dét du har påpekt i denne tråden.

 

Jeg har jobbet hardt og lenge for å få dere til å forstå at å piratkopiere får følger for de som selger spill.. :roll:

6748309[/snapback]

 

Da bør utgiverene vurdere å senke prisene et par hakk.

6748342[/snapback]

Det er jo liksom det å gå i overskudd da :thumbup:

6748623[/snapback]

 

Noe gigantene gjør. Ser fremdeles ikke noe galt i å laste ned spill som jeg ærlig, og hederlig har fortjent.

6748642[/snapback]

 

Jo flere som kjøper spillene, jo lavere pris trenger de å ta for å gå i overskudd, ja? Og hvordan har du virkelig fjortjent å kunne gjøre slikt? Ærlig talt, ser du ikke at det går utover uviklerne? Om du bryr deg eller ikke er et fett.

Lenke til kommentar

Pricks: Vi har gitt opp begreper, kan ikke du også gjøre det? Nå sa ingen imot deg, men du må likevel kommentere det. Vi (Zythius) er faktisk enig med deg - men likevel må du diskutere videre. Har du ikke oppnådd det du vil nå? Hvis ikke, hva er det egentlig du vil oppnå?

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Nei, det er verre...

 

6745505[/snapback]

 

Nei, det er ikke verre. Når jeg laster ned et spill, kopierer jeg det fra harddisken til en annen person, spillet på denne personens harddisk forsvinner ikke når jeg laster det ned, det kopieres, altså stjeler jeg det ikke.

6746747[/snapback]

 

Dette har vi gått over flere ganger. Det spiller ingen rolle om hva som blir borte eller ikke, saken er at det er et menneske som spiller spillet uten å betale for det. Det vil si at en potensiell kunde er tapt.

6747443[/snapback]

 

Fremdeles er det ikke stjeling.

6747617[/snapback]

 

Så det er DETTE du har kranglet om hele tiden? Trodde du VIRKELIG at det er dette denne diskusjonen dreier seg om? Om piratkopiering er stjeling? Hadde jeg bare visst at det var det dere kranglet om så kunne jeg skrevet dette før:

 

Pricks og Superseven, piratkopiering er ikke direkte stjeling. Hadet bra! Nå er det avklart, dere er ferdige her. Flotters at dere beriket denne diskusjonen med deres innspill. Nå som begrepene er i orden så skal vi andre fortsette med den virkelige diskusjonen.

6747858[/snapback]

 

Piratkopiering er ikke uetisk heller, hvis det er dét du har påpekt i denne tråden.

6748097[/snapback]

Å kopiere i seg selv er lovlig men å bryte opphavsrett er ulovlig og man kan drite i hva du ordsetter det men i bunn og grunn så stjeler du noe du ikke har krav på. Du begår og et tyveri om du dupliserer ting med opphavsrett, altså selv om du gjennskaper et eller annet spill helt for egenhånd så stjeler du.

 

Å stjele er et verb som kan og definere handlinger av andre verb alt etter omstendighetene. Så å si at du bare kopierer noe som ikke er ditt kan defineres som stjeling på korrekt norsk, (/tesje mode) fordi at du tar en mengde med data som du ikke har noen som helst rett til å ha for deg selv, samme om du kopierer, dupliserer eller tar, bryter opphavsrett. Ulovlig kopiering blir og et ord med samme innhold.

 

En retard vil kanskje motstride dette med ekstrem trangsynhet hvor de definerer ting på din helt særegne måte og ikke ser på dette som kriminelt. Og det er mange som ikke skjønner opphavsrett og åndeverksloven, ettersom det er alt for enkelt å komme seg vekk med disse straffbare handlingene.

 

Om du ikke syntes piratkopiering er uetisk er en ting men du ligger under et lovverk som bestemmer over deg og spiller ut sin rolle ved å straffe deg om du gjør noe galt. Dog samfunnet har ikke kapasitet og det vet folk og utnytte seg av.

 

 

Filosofisk sett handler hele tråden her om folk som viser sin negative side ved egoisme, da med tanke på de som er for piratkopiering. I menneskets grunnleggende natur ligger det tilfredsstillelse for seg selv som noe av det høyeste et menneske vil oppnå, selv på andres bekostning. Benektelse av det store bildet blir en selvfølge så lenge man er fornøyd, og i denne sammenhengen nekter folk å se på utviklerne som laget spillet. Nysjerrighet og spiller en viktig rolle ettersom mennesker vil ofte se selv og prøve ut selv, det holder ikke med råd fra andre, som f.eks. omtaler.

 

På den andre siden vet vi alle hva en pirat er og gjør. Han står som et eksempel på plyndring, røving og stjeling. Og det er garantert ikke uten grunn at ulovlig form for kopiering har fått kallenavnet pirat forran seg.

 

En annen ting man kan filosofere over er hvor kort tid er det til man kan kopiere et spill og så stjele credit i from av rykte. Altså noen bytter ut alle logoene i et spill med sine egene og sier at de har laget spillet. Ville det like etisk som piratkopiering ? Burde ikke dette være likegyldig for en piratkopierer når det er samme innhold ?

Lenke til kommentar
Ser fremdeles ikke noe galt i å laste ned spill som jeg ærlig, og hederlig har fortjent.

6748642[/snapback]

Nå hadde det vært artig hvis du kom med en god forklaring på hvorfor du FORTJENER og laste ned spill. Har du gjort noe spesielt?

6749184[/snapback]

 

Jeg har betalt dyre penger for enkelte spill, og kopierer det jeg har lastet ned videre til andre folk, selvfølgelig fortjener jeg å laste ned spill.

Lenke til kommentar
Ser fremdeles ikke noe galt i å laste ned spill som jeg ærlig, og hederlig har fortjent.

6748642[/snapback]

Nå hadde det vært artig hvis du kom med en god forklaring på hvorfor du FORTJENER og laste ned spill. Har du gjort noe spesielt?

6749184[/snapback]

 

Jeg har betalt dyre penger for enkelte spill, og kopierer det jeg har lastet ned videre til andre folk, selvfølgelig fortjener jeg å laste ned spill.

6749223[/snapback]

Og det er forklaringen din ?

Endret av different
Lenke til kommentar
Ser fremdeles ikke noe galt i å laste ned spill som jeg ærlig, og hederlig har fortjent.

6748642[/snapback]

Nå hadde det vært artig hvis du kom med en god forklaring på hvorfor du FORTJENER og laste ned spill. Har du gjort noe spesielt?

6749184[/snapback]

 

Jeg har betalt dyre penger for enkelte spill, og kopierer det jeg har lastet ned videre til andre folk, selvfølgelig fortjener jeg å laste ned spill.

6749223[/snapback]

Og det er forklaringen din ?

6749258[/snapback]

Jeg ler.. Og det meget høyt! For å si det sånn superseven.. du FORTJENER ikke en dritt.. Isåfall fortjener jeg å kunne kopiere div bøker fordi jeg har betalt for et par andre!

Lenke til kommentar

Spill er kanskje dyre ja, men gir det deg rett til å laste ned spill og gi det til andre folk? Nei!

 

Spill koster penger, men det er ikke akkurat gratis å produsere ås du må ikke forvente at bare fordi du har kjøpt noen dyre spill så skal du ha rett til å laste ned spill.

Lenke til kommentar
Ser fremdeles ikke noe galt i å laste ned spill som jeg ærlig, og hederlig har fortjent.

6748642[/snapback]

Nå hadde det vært artig hvis du kom med en god forklaring på hvorfor du FORTJENER og laste ned spill. Har du gjort noe spesielt?

6749184[/snapback]

 

Jeg har betalt dyre penger for enkelte spill, og kopierer det jeg har lastet ned videre til andre folk, selvfølgelig fortjener jeg å laste ned spill.

6749223[/snapback]

Og det er forklaringen din ?

6749258[/snapback]

Jeg ler.. Og det meget høyt! For å si det sånn superseven.. du FORTJENER ikke en dritt.. Isåfall fortjener jeg å kunne kopiere div bøker fordi jeg har betalt for et par andre!

6749877[/snapback]

 

Det er ingenting galt i å kopiere verken spill eller bøker. Det er en grunn til at 50% av all internett-trafikk er via BitTorrent.

 

Og jo, når jeg kopierer spill videre til andre, fortjener jeg også å spille dem selv.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Jeg må bare spørre hvordan tankegang du har.

 

Såklart er det galt å kopiere spill og gi det til andre når det er ulovlig. Hadde vært noe annet hvis det var lovlig. Og hvor får du det ifra at du fortjener å spille spill? har ikke noe å si om du kopierer det til andre, det gjør ikke at du fortjener noe som helst

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...