Mikkiaveli Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 PS: synes at de som lager spillene fortjener betaling for arbeidet, spill har begynt å ta seg opp igjenn etter en liten dødperiode med evneveike spill. 5083312[/snapback] Word. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 All ære til folk som ripper spill og legger dem ut på internett! Å piratkopiere er ikke å stjele. Blir det en DVD-plate mindre i butikken fordi jeg laster ned et spill? Stjeler jeg et maleri fra et kunstgalleri hvis jeg tar et bilde av maleriet? Svaret på begge spørsmålene er selvfølgelig "nei". Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 The Thread That Would Not Die. Alle mulige argumenter for eller imot må da være gulpet opp ørten ganger nå? Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 All ære til folk som ripper spill og legger dem ut på internett! Å piratkopiere er ikke å stjele. Blir det en DVD-plate mindre i butikken fordi jeg laster ned et spill? Stjeler jeg et maleri fra et kunstgalleri hvis jeg tar et bilde av maleriet? Svaret på begge spørsmålene er selvfølgelig "nei". 6599591[/snapback] Blir et budskap mindre verdt om det er en fra Jehovas Vitner som banker på døra? Ja! Lenke til kommentar
SCV Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Uten all pirat virksomheten her i verden hadde alle gamere blitt konsoll freaker og nerdene hadde sittet igjen med PC`en Og musikk bransjen hadde fått kjenne det tror jeg. Men det er meg da Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 All ære til folk som ripper spill og legger dem ut på internett! Å piratkopiere er ikke å stjele. Blir det en DVD-plate mindre i butikken fordi jeg laster ned et spill? Stjeler jeg et maleri fra et kunstgalleri hvis jeg tar et bilde av maleriet? Svaret på begge spørsmålene er selvfølgelig "nei". 6599591[/snapback] Words... All ære til til dem!! De rike kapitalistene trenger ikke mer penger. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 All ære til folk som ripper spill og legger dem ut på internett! Å piratkopiere er ikke å stjele. Blir det en DVD-plate mindre i butikken fordi jeg laster ned et spill? Stjeler jeg et maleri fra et kunstgalleri hvis jeg tar et bilde av maleriet? Svaret på begge spørsmålene er selvfølgelig "nei". 6599591[/snapback] Words... All ære til til dem!! De rike kapitalistene trenger ikke mer penger. 6600365[/snapback] Har du vært i Thailand :!: 15 kroner for et spill Jepp, gotta love them pirates Lenke til kommentar
wwws78 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Så det var noen som nevnte Starforce i tråden her. Jeg og mange med meg kommer aldri til å kjøpe (eller laste ned) spill som har Starforce DRM Kjøpte Trackmania Sunrise fordi jeg likte gratisspillet Trackmania Nations, spillet skuffet så det var 300,- rett ut vinduet + at jeg måtte instalere windows på nytt for å bli kvitt Starforce programmet! Jeg kjøper nesten like mye spill og filmer som jeg laster ned, så den bransjen får mere enn nokk penger fra meg. Musikk har jeg aldri kjøpt. Før jeg hadde PC hadde jeg ikke musikk. Skulle gjerne kjøpt Oblivion men prisen er helt på trynet. Kanskje jeg kjøper det om lenge når det koster 250,- Selv om jeg da ikke spiller det lengere. Eller kanskje jeg kan donere en hundrings direkte til Bethesda softworks?? Det vil føles riktig for meg Lenge leve torrents Endret 8. august 2006 av wwws78 Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 All ære til folk som ripper spill og legger dem ut på internett! Å piratkopiere er ikke å stjele. Blir det en DVD-plate mindre i butikken fordi jeg laster ned et spill? Stjeler jeg et maleri fra et kunstgalleri hvis jeg tar et bilde av maleriet? Svaret på begge spørsmålene er selvfølgelig "nei". 6599591[/snapback] :!: Snakk om å se det i fra feil ende! Microsoft har vært genial i forbindelse med Xbox Live! Der kan man rett og slett ikke spille kopierte spill. Kudos til M$. Xbox Live er virkelig noe man ikke vil gå glipp av! Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Avslutter denne diskusjonen med at piratkopiering eier, og at bad boys have more fun™ Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Skulle gjerne kjøpt Oblivion men prisen er helt på trynet. 6634368[/snapback] Jeg vil protestere på det sterkeste. Hvis du liker store og frie rollespill, så er det ikke tvil om at du bør kjøpe. Bethesda har lagt ned ekstreme mengder arbeid i dette, og de har tatt mange harde avgjørelser/risikoer (utsettelser, etc). Se det fra dette synspunktet: Pris på vanlige spill: 350,- Spilletid på vanlige spill: 20-30 timer Pris på Oblivion: 350,- Spilletid på Oblivion: 200+ timer Valuta for pengene? Ja. Og det koster faktisk ikke mer enn andre spill. Endret 9. august 2006 av MiSP Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Med andre ord; prisen til vanlige spill er enda verre. Hoho! Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 All ære til folk som ripper spill og legger dem ut på internett! Å piratkopiere er ikke å stjele. Blir det en DVD-plate mindre i butikken fordi jeg laster ned et spill? Stjeler jeg et maleri fra et kunstgalleri hvis jeg tar et bilde av maleriet? Svaret på begge spørsmålene er selvfølgelig "nei". 6599591[/snapback] Kan de eksemplene sammenlignes med piratkopiering? Svaret er selvfølgelig nei. Blir som å rettferdiggjøre "pengesvindel" på internett hvor man bare stjeler digitale data, men det forsvinner ingen tusenlapper fra banken sitt hvelv. Men jeg skal innrømme at jeg laster ned ting&tang, men har ikke lastet ned spill på veldig lenge. Lenke til kommentar
ConeX Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Skal jeg være helt ærlig, har jeg lastet ned ENDEL pirat filer igjennom min data kariere. Det jeg føler er bra, er at når spillene allerede ligger på nettet. Kan man laste dem ned og teste de, og hvis man liker dem kjøper man dem. Dette har hent flere ganger med meg, så at det var en her som mente at ikke Oblivion var vært pengene. Fra mitt stå sted er dette bare Bullshit. Bethesda Softworks har brukt frykterlig tid for og få deg som spiller til og like det. Respect to: Bethesda. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 All ære til folk som ripper spill og legger dem ut på internett! Å piratkopiere er ikke å stjele. Blir det en DVD-plate mindre i butikken fordi jeg laster ned et spill? Stjeler jeg et maleri fra et kunstgalleri hvis jeg tar et bilde av maleriet? Svaret på begge spørsmålene er selvfølgelig "nei". 6599591[/snapback] Kan de eksemplene sammenlignes med piratkopiering? Svaret er selvfølgelig nei. Blir som å rettferdiggjøre "pengesvindel" på internett hvor man bare stjeler digitale data, men det forsvinner ingen tusenlapper fra banken sitt hvelv. Men jeg skal innrømme at jeg laster ned ting&tang, men har ikke lastet ned spill på veldig lenge. 6644393[/snapback] Det er akkurat det samme, og å sidestille/sammenligne piratkopiering med stjeling, er helt absurd. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Njaa, vil ikke si meg helt enig der, ser ganske klare linjer mellom piratkopiering og stjeling selv om det er på to helt forskjellige måter. Men det er sikkert diskutert både opp,ned og i mente her i tråden. http://itavisen.no/php/art.php?id=314268 Lenke til kommentar
knekt_en Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 6644393[/snapback] Det er akkurat det samme, og å sidestille/sammenligne piratkopiering med stjeling, er helt absurd. 6660481[/snapback] Har du ikke sett de innleggene foer kinoer/dvd-filmer? "Downloading piratet movies is STEALING!" man kommer liksom ikke foruten dem... Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Vel, dette er, som alt annet, en balansegang. Det er stjeling på den måten at utviklerne taper penger for hver person som laster ned i stedet for å kjøpe. Det er ikke stjeling på den måten at ikke alle ville kjøpt selv om de ikke hadde lastet ned. Som så mange her har sagt: Det er ikke direkte stjeling, men det har mange likhetstrekk. Det fungerer på en helt annen måte en stjeling slik begrepet vanligvis blir brukt, og man kan derfor ikke overføre det direkte. Det er selvfølgelig viktig å ha en klar definisjon av det å stjele; jeg mener at det er mer enn å fysisk ta en ting. Mange av dem som piratkopierer, ville ha kjøpt spillet hvis de ikke hadde lastet det ned, og da taper jo utviklerne penger. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) All ære til folk som ripper spill og legger dem ut på internett! Å piratkopiere er ikke å stjele. Blir det en DVD-plate mindre i butikken fordi jeg laster ned et spill? Stjeler jeg et maleri fra et kunstgalleri hvis jeg tar et bilde av maleriet? Svaret på begge spørsmålene er selvfølgelig "nei". 6599591[/snapback] Du forstår tydeligvis ikke hva det hele handler om. Hvis et spill blir kjøpt av mange, kjøper butikkene inn nye parti, da spillet er populært. Hvis det selger dårlig, gidder ikke butikkene å kjøpe inn flere spill. Ingen innkjøpte spill til butikkene, ingen penger inn til utgiverne, ingen støtte til utviklerne. Du kan gjerne kalle deg en av de mange tankeløse folkene, for det er du. EDIT: jeg er ikke noe englebarn med ei rompe som det renner penger ut av, så jeg benytter meg også av warez. Det skal dog sies at jeg kjøper ALLE spill som jeg synes fortjener støtte. Gode spill som jeg spiller mye, kjøper jeg. De som ikke er bra, kjøper jeg ikke. Jeg kan laste dem ned og prøve dem, men sletter dem raskt, ettersom jeg ikke liker dem. Da blir det egentlig ingen forskjell, for jeg ville ikke kjøpt spillet uansett. Spill som er bra, kjøper jeg, uansett pris. Endret 14. august 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå