Gå til innhold

Piratkopiering og tankeløse folk.


Anbefalte innlegg

HAHA LOL, men jeg skjønner meg ikke på Microsoft.... de sier "fildeling" er ulovlig? men de har jo lagd mekanismen selv START>KJØR der kan du hente ting fra andre, da er det jo de som har lagd til "kjør" modusen... tette folk ass

5973187[/snapback]

Har de sagt at fildeling er ulovlig? Det har de aldri sagt. Hvorfor tror du det går an å synce med flere pc'er automatisk i Vista, WLM inneholder en funksjon hvor man kan dele mapper. Fildelingen i seg selv er ikke ulovlig, men fildeling av kopibeskyttet materiale er det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
edit: et lite PS..

Spillproduksjon har vært et av verdens raskest voksende marked i flere år nå. Funcom f.eks er jo et av Norges største firma nå, og når Conan kommer ut kommer det til å få tonnevis med annerkjennelse. Takket være piratkopiering har spillindustrien fått uendelig masse PR, og kommer til å være et aktuelt marked langt frem i tid.

5969977[/snapback]

 

Hvor i vide all verden henter du det ifra, spesielt det med at funcom er et av norges største firma?

5970154[/snapback]

 

ok..fikk ikke helt sagt det jeg skulle der.. Funcom er vel det største norske spillfirmaet som operer her i Norge, hvis vi ser bort ifra EA Norge og de andre internasjonale spillfirmaene.. Uansett da så lønner det seg visst å lage Online spill, siden disse er vanskelige å kopiere.

 

Men jeg trodde aldri i verden at det var så mange anti-warez folk her inne på forumet..

Jeez.

Lenke til kommentar
HAHA LOL, men jeg skjønner meg ikke på Microsoft.... de sier "fildeling" er ulovlig? men de har jo lagd mekanismen selv START>KJØR der kan du hente ting fra andre, da er det jo de som har lagd til "kjør" modusen... tette folk ass

5973187[/snapback]

Er det overhodet mulig ? Har du huet så langt oppi ræva at du tror Microsoft laget "kjør-funksjonen" for fildeling?

 

\\10.0.0.6 <- SWEET! Nå kan jeg kopiere filer.

 

Tror ikke du ser hele bildet. Vennligst spar oss for sånne prepubertale utspill neste gang. Slikt hører hjemme på itavisen forumet.

 

Just my two cents. :nei:

Lenke til kommentar
Den som leverer internetten din (f.eks. Telenor) kan enkelt sjekke hva du brukerl injen til... Mange her har f.eks. fått brev fra Tele2 om at noen (bransjen selv?) har funnet ut at du har lastet ned f.eks. Gudfaren og delt denne til andre.

 

Da har de klare bevis!

Så enkelt er det nok ikke. De kan påstå at du har gjort det, men ikke nødvendigvis bevise det. Se f.eks. på dette:

 

http://www.piratbyran.org/bevismaskinen/

 

Hvis du deler en fil somheter "godfather-game.iso", hvordan vet andre at dette er det de tror? Det har faktisk skjedd at folk som har hatt helt lovlige filer ute på websidene sine har mottatt brev fra ISPen om at de deler ulovlig innhold. Men de har ikke gjort det - filnavnet bare lignet på noe industrien søker på, og så fyrte de av et brev automatisk.

 

Hvis de ikke faktisk laster det ned selv og sjekker så kan det være hva som helst. Og folk har faktisk laget "honeypot"-script som genererer filer med filnavn som tilsier at det er piratkopier, men de inneholder bare tilfeldig data. Dette blir gjort for å kaste bort tiden til de som sender ut slike brev.

Lenke til kommentar
Piratkopiering er så sykt teit. Jeg kjøper alle spillene mine, og oppfordrer alle andre til det også.

Dessverre er det risikabelt å være ærlig i dag. Man får spyware og rootkits og hardware blir ødelagt, osv.

 

Det er en næring det også, det vil si at det ville være det samme som å stjele middag hver dag.

Slett ikke. Det har ingen verdens ting med tyveri å gjøre.

Lenke til kommentar
Det er en næring det også, det vil si at det ville være det samme som å stjele middag hver dag.

5974670[/snapback]

Teit å sammenligne det med å stjele middag siden mat faktisk er noe man trenger, i motsetning til spill.

5975218[/snapback]

Hehe, du har nok rett. Håper jeg fikk frem meningen min uansett ^^;

Lenke til kommentar

cetram, piratkopiering frister mer og mer. Hvis jeg skal måtte godta å bli behandlet som søppel for å delta i populærkulturen, så får jeg heller lyst til å bare laste ting ned gratis. Da slipper jeg å betale for å bli behandlet dårlig, og jeg slipper risikoen som er med å benytte meg av DVDer, CDer, osv.

Lenke til kommentar
Enkelte tror nå de er ganske "leet" når de driver å lager piratkopier av spill.

 

Jeg for min del er ikke så korka i hode at jeg kjøper et spill for 400 spenn for så å legge det ut til resten av verden for gratis nedlasting. Betaler ikke for at ander skal få spillet mitt.

 

Når det gjelder folk på dette forumet så er det mange som finner dette, ser det er stort, lager en konto og pøser ut med dumme spørsmål om warez, og ender opp banna. Er bare naturlig at enkelte slike finner veien frem til dette forumet. De anser "gamer" som synonym med "warez" og tror alle driver med det.

 

Nei, jeg kan si med handa på hjerte at jeg ikke gjør det. Har jeg ikke råd til et spill så må jeg bare vente til jeg får råd. Spille forsvinner nå ikke med det første.

5084896[/snapback]

 

 

Nå er det vel så ofte at vanlige folk legger ut spill gratis til alle. Scenen som fikser dette, og de er ikke keene på å slippe det public.

Lenke til kommentar

Piratkopiering er stjeling. Du stjeler ikke noe fysisk nei, fordi ingen mister originalformatet. Den som mister noe er produsenten, artisten, plateselskapet, utgiveren, butikken osv., og de mister noe i form av penger.

 

Den dagen ingen gidder å lage noe nytt lenger, så forstår kanskje noen her det også. Grunnen til at ting lages ennå er fordi folk som bryr seg om ting de liker faktisk betaler for det. Derimot er folk flinke til å hyle når bransjene prøver å forsvare seg selv, med søksmål og kopisperrer. Det er ikke bransjen som har tvunget frem disse sperrene, men piratene.

 

Jeg har masse materiale jeg har lastet ned, og jeg har faktisk litt dårlig samvittighet for det. Jeg vet det er feil, og jeg vet at jeg egentlig stjeler fra noen andre, selv om jeg ikke stjeler en fysisk ting.

Bryr jeg meg ? Nei egentlig ikke, men det er jeg som gjør feilen, og ikke bransjen.

Lenke til kommentar

Man kan også tenke litt nytt som noen i industrien gjør, nemlig at de fleste aldri ville kjøpt i utgangspunktet.. At ingen har tenkt mer på å gi ut en gratislisens, i si 10 dager, har jeg veldig vanskeligheter med å forestille meg at industrien ikke har tenkt på før. Greia er vel at de tjener vel nok penger fra før, så det er ikke et stort problem.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Synes en flott modell er å distribuere hele spillet digitalt, la folk spille "innledende" deler av spillet gratis, og etter en viss tids- eller gameplay-mengde kreve penger av spilleren for å låse opp resten av spillet. Da får kunden testet spillet bedre enn en i (ofte ikke-representativ) demo, samt at terskelen for å kjøpe fullversjonen blir lavere når det bare er å oppgi kredittkort-info og vips sitte på fullversjonen.

 

Guildwars opererer vel med den modellen, eller husker jeg feil?

 

Synes forøvrig det er en bra trend at noen store og små utgivere med tro på produktene sine nå går helt eller iallfall delvis vekk fra "intrusive" kopibeskyttelse - Oblivion, Galactic Empires II etc.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...