Gå til innhold

Piratkopiering og tankeløse folk.


Anbefalte innlegg

Mort2k: Jepp, det skal være lov og laste ned hele sesongen av Lost, siden u betaler Canal Digital for tvNorge skal du ha lov til dette, da du betaler en avgift som gjør så du kan ta opp tingene du ser på tv. Altså du har lov til og ta de opp på VHS eller DVD, da vil du vel også ha lov til og laste det ned.

 

Er en liten ting jeg ikke skjønner ang. piratkopiering, jeg har 1 spill som har StarForce protection. Og jeg har sett mange andre spill som har dette og. Men jeg har ikke funnet 1 crack til et spill som har StarForce protection, har sjekket ut dette litt og fant noe som heter "StarForce nightmare" et program man skrur av stasjonene i pc'en med. Så StarForce ikke skal kunne se at du bruker virtuell cd/dvd stasjon. Jeg kan ikke fatte at ikke alle spill bruker denne beskyttelse, fleste gidder vel ikke og flytte på kabler og deaktivere masse dritt for og kunne spille et spill? Det gidder hvertfall ikke jeg. Men uansett, jeg repeterer meg selv: "Hvorfor bruker ikke alle spill denne beskyttelsen" Da hadde det vel ikke vært mye piratkopiering igjen. BTW, Det finnes ingen NO-CD til Trackmania Sunrise enda, og det spillet begynner jo å bli gammelt nå!

5088256[/snapback]

 

Starforce legger in drivere som deaktiverer visse funksjoner i pc'en din (berdre kjent som virus) uten å si ifra at de gjør det. Det er like ulovllig som å laste ned.

Info link: http://www.glop.org/starforce/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gadd ikke lese gjennom hele tråden, så dette kan godt ha vært nevt før, men det gjør sikkert ikke noe å nevne det igjen:

 

Undersøkelser har vist at den bransjen i verden som driver med mest piratkopiering er softwareutviklerne(Spill, programmer, etc, etc). Så det så.

5954735[/snapback]

 

And?

Lenke til kommentar
Gadd ikke lese gjennom hele tråden, så dette kan godt ha vært nevt før, men det gjør sikkert ikke noe å nevne det igjen:

 

Undersøkelser har vist at den bransjen i verden som driver med mest piratkopiering er softwareutviklerne(Spill, programmer, etc, etc). Så det så.

5954735[/snapback]

 

And?

5954772[/snapback]

Hvis du må spørre, kommer du aldri til å skjønne det uansett.
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange her som sier at de ikke laster ned spill. Det er helt greit for meg, men det er jo ikke ulovlig. Det er veldig få som dømmer deg om du laster ned et spill, og hvis du først står for at du ikke laster ned spill, trenger du ikke å rope det ut. Det er ingen som kan bevise at du ikke laster ned spill, siden dette skjer på våre inviduelle pc'er. Det finnes ikke akkurat så mye solidaritet når det gjelder valget mellom piratkopiert eller originalt.

 

Gratis smaker godt! Det er et faktum. Om noen tilbyr deg en gratis øl ute på byen, smaker jo denne selvfølgelig mye bedre i motsetning til en øl til 50kr. Forskjellen her må jo bli fortjenesten. De som lager spillene tjener ikke på kopierte spill. Men om alle spillene som oss spillere sitter å spiller hadde vært originale, hadde produsentene vært noen av de rikeste folka her i verden. Jeg antar at 50-70% av alle spill en produsent lager blir solgt på lovlig vis, og med de spillprisene vi har idag tjener de fortsatt en formue.

 

Så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor dere solidariske og trofaste gamere klager. La oss snyltere være i fred så skal dere få lov til å kose dere med deres original spill uten avbrytelser.

 

Er det kanskje bare meg som liker tanken på at jeg har spart 400-600kr? Så lenge muligheten er der kommer jeg faen ta meg til å utnytte den!

 

edit: et lite PS..

Spillproduksjon har vært et av verdens raskest voksende marked i flere år nå. Funcom f.eks er jo et av Norges største firma nå, og når Conan kommer ut kommer det til å få tonnevis med annerkjennelse. Takket være piratkopiering har spillindustrien fått uendelig masse PR, og kommer til å være et aktuelt marked langt frem i tid.

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar
edit: et lite PS..

Spillproduksjon har vært et av verdens raskest voksende marked i flere år nå. Funcom f.eks er jo et av Norges største firma nå, og når Conan kommer ut kommer det til å få tonnevis med annerkjennelse. Takket være piratkopiering har spillindustrien fått uendelig masse PR, og kommer til å være et aktuelt marked langt frem i tid.

5969977[/snapback]

 

Hvor i vide all verden henter du det ifra, spesielt det med at funcom er et av norges største firma?

Lenke til kommentar
edit: et lite PS..

Spillproduksjon har vært et av verdens raskest voksende marked i flere år nå. Funcom f.eks er jo et av Norges største firma nå, og når Conan kommer ut kommer det til å få tonnevis med annerkjennelse. Takket være piratkopiering har spillindustrien fått uendelig masse PR, og kommer til å være et aktuelt marked langt frem i tid.

5969977[/snapback]

 

Hvor i vide all verden henter du det ifra, spesielt det med at funcom er et av norges største firma?

5970154[/snapback]

altså skal du oppgi sånn der info, å så ikke gi oss kilder, gjør det til at vi ikke har mye tro i hva du sier

Lenke til kommentar

Får virkelig bare håpe at vi alle lærer og tenker slik som Armageddon gjør. La oss alle ta for oss og laste ned ting gratis og ikke betale for det. Alle som en. La oss slutte å kjøpe spill. Det er jo ingen vits i at vi betaler for det. Det er alltid noen andre, f eks i Tyskland, som betaler for oss. Så kan vi her oppe i Norge slippe å betale.

 

Og dere er alle hjertelig velkommen hjem til meg. Jeg har en sofa jeg ikke bruker, dere må gjerne bo der helt gratis. Jeg bruker den ikke likevel. Og dere finner helt sikkert noe mat i skapene mine jeg ikke kommer til å bruke. Så kan dere kose dere og slippe å betale for det også.

 

For det er vel jævlig greit å la andre betale for deg? Så slipper du å gjøre det selv? Det er alltid noen som betaler likevel. Snik på skatten. Det er alltids noen andre som betaler skatt slik at du kan få gratis sykehus og skole. Gratis er bra!

 

Edit: Beklager at jeg ikke hadde noen ubegrunnede påstander her - jeg er litt for trøtt til å komme opp med noen dårlige eksempler tatt ut fra løse luften.

Endret av cetram
Lenke til kommentar
Gadd ikke lese gjennom hele tråden, så dette kan godt ha vært nevt før, men det gjør sikkert ikke noe å nevne det igjen:

 

Undersøkelser har vist at den bransjen i verden som driver med mest piratkopiering er softwareutviklerne(Spill, programmer, etc, etc). Så det så.

5954735[/snapback]

 

And?

5954772[/snapback]

Hvis du må spørre, kommer du aldri til å skjønne det uansett.

5968641[/snapback]

 

Pretentious, much?

 

Jeg skjønner bare ikke argumentasjonen din: fordi det er utviklere som bruker piratkopierte verktøy statistisk sett, så er det greit å piratkopiere spill? Enlighten me.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor dere solidariske og trofaste gamere klager. La oss snyltere være i fred så skal dere få lov til å kose dere med deres original spill uten avbrytelser.

 

Dere får være i fred, så lenge dere er inneforstått med at det dere gjør er umoralsk, og at dere skader noen ved å ikke betale for underholdningsproduktene dere gjør. Når dere derimot prøver å forsvare handlingene deres, blir det bare patetisk. Jeg har ikke noe personlig problem med at folk laster ned spill/filmer/musikk og hører på det, men jeg har et problem med folk som tror de er Robin Hood når de gjør det.

 

Spillproduksjon har vært et av verdens raskest voksende marked i flere år nå. Funcom f.eks er jo et av Norges største firma nå, og når Conan kommer ut kommer det til å få tonnevis med annerkjennelse. Takket være piratkopiering har spillindustrien fått uendelig masse PR, og kommer til å være et aktuelt marked langt frem i tid.

 

Det er nettopp slike usannheter folk som piratkopierer liker å omgi seg med for å forsvare sine umoralske handlinger.

 

Funcom har vært på randen av konkurs flere ganger de siste årene, og lever konstant med kniven på strupen. Om Drømmefall blir en salgsmessig flopp, sliter de. Om Age of Conan blir en flopp, kan det godt bli game over for Funcom. Norges største firma? Du må jo være helt på jordet om du kaller et firma med litt over 100 ansatte for Norges største firma.

 

Og spillindustrien har ikke fått uendelig masse PR takket være piratkopiering, den har fått en masse spillere som er vant til å få ting gratis og som nekter å betale for underholdningen sin. De spillerne som spillindustrien tjener penger på er de som er vant til å betale for varer og tjenester.

 

For all del, piratkopier så mye du vil. Men ikke prøv å pynt på virkeligheten for at du skal få sove bedre om natta.

Lenke til kommentar
Det er ingen som kan bevise at du ikke laster ned spill, siden dette skjer på våre inviduelle pc'er.

5969977[/snapback]

Og hvordan vet du det? Etter hva jeg tror bruker stort sett alle internett til å laste ned med, ikke sant?

 

Den som leverer internetten din (f.eks. Telenor) kan enkelt sjekke hva du brukerl injen til... Mange her har f.eks. fått brev fra Tele2 om at noen (bransjen selv?) har funnet ut at du har lastet ned f.eks. Gudfaren og delt denne til andre.

 

Da har de klare bevis!

Lenke til kommentar
Gadd ikke lese gjennom hele tråden, så dette kan godt ha vært nevt før, men det gjør sikkert ikke noe å nevne det igjen:

 

Undersøkelser har vist at den bransjen i verden som driver med mest piratkopiering er softwareutviklerne(Spill, programmer, etc, etc). Så det så.

5954735[/snapback]

 

And?

5954772[/snapback]

Hvis du må spørre, kommer du aldri til å skjønne det uansett.

5968641[/snapback]

 

Pretentious, much?

 

Jeg skjønner bare ikke argumentasjonen din: fordi det er utviklere som bruker piratkopierte verktøy statistisk sett, så er det greit å piratkopiere spill? Enlighten me.

5971252[/snapback]

Nå legger du litt mye inn i innlegget mitt. Poenget mitt var bare at det er et paradoks at de er de som lider mest av piratkopieringen som piratkopierer mest selv. Om det gjør piratkopiering greit er vel opp til den enkelte.

 

Personlig synes jeg kopiering er helt OK så lenge ingen tjener penger på det. Men hvis noen tjener penger på det, synes jeg pengene skal gå hovedsaklig til utvikleren. Men det gjør jo ikke pengene nødvendigvis selvom man kjøper spillet, siden det er mange utgivere som er flinke til å lage lusne avtaler med utviklerne sine. Og i mine øyne er vel det like ille som piratkopiering.

Lenke til kommentar
jeg lærte at og brenne en cd og selge den er piratkopi.... ikke og laste ned!!

5971127[/snapback]

 

Vel, når du eksempelvis laster ned et spill, så har du en kopi av spillet på harddisken.

Dersom du da ikke har en lovlig kopi av dette spillet (en kopi du har kjøpt i butikken),

vil kopien du har på disken få tilnavnet piratkopi.

Endret av Agressive
Lenke til kommentar
Det er ingen som kan bevise at du ikke laster ned spill, siden dette skjer på våre inviduelle pc'er.

5969977[/snapback]

Og hvordan vet du det? Etter hva jeg tror bruker stort sett alle internett til å laste ned med, ikke sant?

 

Den som leverer internetten din (f.eks. Telenor) kan enkelt sjekke hva du brukerl injen til... Mange her har f.eks. fått brev fra Tele2 om at noen (bransjen selv?) har funnet ut at du har lastet ned f.eks. Gudfaren og delt denne til andre.

 

Da har de klare bevis!

5971308[/snapback]

Forøvrig, er man smart bruker man FTP daemons som krypterer dataen. SSL/TLS, Fish, osv. Bruker man p2p, ber man om å bli tatt. Og jeg for min del, håper alle DC/Kazaa/Bearshare horer blir tatt. De ødelegger moroa for alle.

 

Eneste ISP kan se om man har IQ over rom-temp er pakkestørrelsene. Og utav det ser de veldig lite. Og her i Norge nekter alle ISP'er å utlevere data til politiet, utenom hvis politiet har en hjemmel. Og at folk har fått brev ifra f.eks Tele2 er så max BS. De opererer ikke slik. :nei:

Lenke til kommentar

Et lite innspill ang. utviklere og piratkopiering. Tror det kan være litt viktig å presisere hva slags piratkopering det er man snakker om også. Å bruke "piratkopiering" som et samlebegrep er ofte i beste fall problematisk.

 

Piratkopiering av spill (som i bunn og grunn er underholdningsprodukter) og piratkopiering av utviklingsverktøy (som brukes for å skape verdi) er egentlig to forskjellige problemstillinger. Så ikke bland kortene ;)

 

(Selv om mitt utgangspunkt er at all form for piratkopiering er umoralsk)

Lenke til kommentar
Et lite innspill ang. utviklere og piratkopiering. Tror det kan være litt viktig å presisere hva slags piratkopering det er man snakker om også. Å bruke "piratkopiering" som et samlebegrep er ofte i beste fall problematisk.

 

Piratkopiering av spill (som i bunn og grunn er underholdningsprodukter) og piratkopiering av utviklingsverktøy (som brukes for å skape verdi) er egentlig to forskjellige problemstillinger. Så ikke bland kortene ;)

 

(Selv om mitt utgangspunkt er at all form for piratkopiering er umoralsk)

5972320[/snapback]

Utviklere blir hele tiden tatt for å utvikle ting på ulisensierte verktøy, og de kopierer spill for å få med seg hva konkurrentene gjør. Så det er snakk om begge deler.

 

Jeg er sjokkert av en så utrolig dårlig tråd kan få så mye oppmerksomhet (?)  :ohmy:

5971686[/snapback]

Du er vel en av de som er sjokkert over at Schnappi kunne selge så mange plater også da? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...