Gå til innhold

Piratkopiering og tankeløse folk.


Anbefalte innlegg

Og om noen skriver så elendig programvare at det er en skam da? Se bort ifra returrett (du bor midt på vidda og det tar 10 timer med traktor reise inn til elkjøp..). Eneste du har er internett. Hadde jammen vært greit med onrtli preview , istedenfor de råtne demoer og limited-use programmer som oftest er for prøve.

5160738[/snapback]

 

 

Svar meg helt ærlig, hvor mange av dagens AAA spill vil du klassifisere som så elendig programvare at det er en skam?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan ikke se at noen utviklere har tapt penger på at jeg har lastet ned spill som jeg uansett ikke hadde kjøpt.

 

Og hvis utgiverne tjener så dyrisk mye penger allerede, så ligger jo problemet i fordelingen av inntektene og ikke mangel på inntekter.

 

Så lenge de ikke klarer å gi kjøperne av et spill noe som helst annet ekstra enn en manual, så vil folk fortsette å laste ned. Her må de gi de som faktisk kjøper spillet litt ekstra, og i disse internettider har de få unnskyldninger å komme med. Å bare skylde på at folk piratkopierer er for dumt. Kanskje de bør spørre seg selv HVORFOR folk foretrekker en piratkopiert versjon av spillet...

5156912[/snapback]

 

Dessuten er det dårlig moral, og den eneste grunnen til at du er en tyv er at alt skjer fra rommet ditt du trenger ikke gå ut i "virkeligheten" å se offerene i øynene, eller stikke fra pollitiet. Vist det er så greit å stjele spill hele tiden så har du vel baller til å gå i butikken å stjele spillene der?

Å nei de er sikret, akkurat som om noen bryr seg om dem, jøss! :nei:

Men vist du er tyv så har du vel en plan?

5156968[/snapback]

 

Klarer du å se forskjellen mellom å fysisk stjele et spill i butikken og å laste ned et spill på nettet?

Lenke til kommentar
Det er en ting som har fått meg til å tenke noe.

Hva er det med folk som lager post på dette (og andre) forum ang. hjelp til ditt å datt når det gjelder for.eks piratkopiering av spill/filmer/progz osv.

Hvor blir det av tankegangen?

Er det så vanlig å piratkopiere at folk ikke lenger skjønner at det er ulovlig selv om man stadig vekk blir foret mede reklamer osv. om at dette er ulovlig?

Piratkopiering er også en ting som ''alle'' har gjort, (ikke nekt) men som ingen egentlig prater høyt om.

 

PS: synes at de som lager spillene fortjener betaling for arbeidet, spill har begynt å ta seg opp igjenn etter en liten dødperiode med evneveike spill.

 

:hmm:

5083312[/snapback]

 

Her må jeg si meg lit uening med deg.

Kan vel si jeg har Mega mye "ting".

Jeg laster ned spill, prøver dem, liker jeg dem kjøper jeg.

Hvis ikke jeg liker dem spiller jeg det ikke, verre er det ikke.

Er ikke som om jeg hadde kjøpt over 400 spill, om piratkopi ikke var ute.

Erlig talt, har du ikke lest at det er piratfolk som kjøper mest spill, filmer, og dvd?

Fordi de prøver, og ser om de liker det, og vil muligens ha original.

HOLLYWOOD tjenner MASSE på fildeling. Ellers hadde folk kjøpt MYE mindre.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se at noen utviklere har tapt penger på at jeg har lastet ned spill som jeg uansett ikke hadde kjøpt.

 

Og hvis utgiverne tjener så dyrisk mye penger allerede, så ligger jo problemet i fordelingen av inntektene og ikke mangel på inntekter.

 

Så lenge de ikke klarer å gi kjøperne av et spill noe som helst annet ekstra enn en manual, så vil folk fortsette å laste ned. Her må de gi de som faktisk kjøper spillet litt ekstra, og i disse internettider har de få unnskyldninger å komme med. Å bare skylde på at folk piratkopierer er for dumt. Kanskje de bør spørre seg selv HVORFOR folk foretrekker en piratkopiert versjon av spillet...

5156912[/snapback]

 

Den første setningen din oppsummerer egentlig alt som er feil med holdningen folk flest har til kopiering av spill. Om du ikke hadde kjøpt spillet, eller har tenkt å kjøpe spillet, har du heller ingen rett til å spille spillet. Om utviklere har tapt penger eller ikke burde ikke være en del av diskusjonen i første omgang, da nedlasting/kopiering/bruk av piratkopierte spill IKKE ER LOV.

 

5160544[/snapback]

 

Det er heller ikke lov å kjøre for fort, noe jeg likevel ofte gjør til og fra jobb. Jeg har til og med parkert ulovlig! Og, ja, jeg HAR drukket på offentlig sted, selv om det ikke er lov. I tillegg må jeg skammelig innrømme at jeg forleden tok en røyk inne på terminalbygningen på Kastrup rett ved et røyking forbudt skilt.

 

Jeg er rett og slett en notorisk kriminell.

Lenke til kommentar
Det er lov å nedlaste musikk. Støtter ikke piratkopiering, men ser begge sider av saken! Og ville bare si at piratkopiering ikke er å stjele, men kall det gjerne svært dårlig gjort elns. Ja jeg har lastet ned noen spill. Dette er spill som jeg ikke hadde kjøpt pga kjedelig. Testet ut grafikken, og litt av gameplayet, og nå har det blitt spillt like mye som på en demo. Ja det er bare å nedlaste en demo, men det blir ikke det samme. Hvis spillet er bra kjøper jeg det, siden det er flere fordeler med det! Liker Online spill mer enn noe annet og kjøper spill slik at jeg støtter de som lage et spill som jeg synes er bra, og spille online!

5160698[/snapback]

 

 

Nei, du tar feil, piratkopiering er å STJELE. STJELE STJELE STJELE STJELE. Det er ikke vits å kalle det noe annet. Uansett hva du velger å kalle det, så er det, i følge dagens lover, TYVERI.

 

Og for å gå litt tilbake på det med at piratkopiering ikke fører til særlige tap.. La oss ta en titt på en tilfeldig valgt bittorrent tracker. Her får jeg vite at quake4 har blitt lastet ned ca 10000 ganger. Om vi sier at halvparten av de som lastet ned dette gjør dette for å prøve før de kjøper, eller aldri ville kjøpt spillet uansett, da har vi fremdeles 5000 nedlastinger som ikke bringer inn penger. om vi går etter elkjøp-prisen for spillet som ligger på ca 400 kroner, så tilsvarer disse fem tusen nedlastingene to millioner kroner. Og husk, dette er bare fra EN torrent-tracker. Og de fleste vet hvor mange slike nettverk det finnes rundtomkring.

5160789[/snapback]

 

Og tenk om noen av de 5000 har venner som er på besøk, tester spillet, og liker det så godt at de kjøper det neste dag?

 

Min første versjon av Pro Evolution Soccer var en piratkopiert versjon. Jeg likte spillet så godt at jeg nå har kjøpt både PES4 og PES5, og jeg har også fått noen venner til å kjøpe det. Hvor mye penger har da Konami tapt på at jeg en gang lastet ned dette spillet?

 

En gang på 90-tallet lastet jeg ned Unreal. Dette likte jeg så godt at jeg kjøpte Unreal Tournament da det kom ut en stund etter, og i tillegg er det et par kamerater som kjøpte det etter å ha sett det hos meg. Mon tro om Epic har tapt mye penger på dette?!

 

Jeg lastet ned fahrenheit til xbox forleden. Jeg hadde ALDRI i livet kjøpt et slik spill, men ville bare se hva det gikk i siden det var så mye snakk om det. Spilte det litt, likte det ikke spesielt godt, slettet det. Har de tapt penger på dette? Nei.

Lenke til kommentar
Det er heller ikke lov å kjøre for fort, noe jeg likevel ofte gjør til og fra jobb. Jeg har til og med parkert ulovlig! Og, ja, jeg HAR drukket på offentlig sted, selv om det ikke er lov. I tillegg må jeg skammelig innrømme at jeg forleden tok en røyk inne på terminalbygningen på Kastrup rett ved et røyking forbudt skilt.

 

Jeg er rett og slett en notorisk kriminell.

5161245[/snapback]

Poenget er vel at vi alle til stadighet bryter mange lover og regler, uten at det egentlig får andre følger enn at det er en regel som blir brutt. Dog er det ikke riktig, moralsk sett, å bryte dem bare fordi ditt "lovbrudd" ikke får følger for noen. Mange lover og regler er der for å hindre "fri flyt". Dersom lovbruddet oppstår i enkelttilfeller er det som oftest ingenting som tar skade, men dersom alle til stadighet gjorde det samme kan det få negative følger/konsekvenser.

Det samme gjelder ved ulovlig kopiering. Selv om det ikke får noen praktiske følger for den du har kopiert fra så er det nedfellt i lovverket at det er forbudt. Ergo vil det ikke være moralsk riktig å kopiere ulovlig.

Dessverre har dog denne nedfellingen i lov også negative følger spesielt siden mange av disse lovene i praksis er utformet av pengesterke organisasjoner med kun ett mål for øyet. Resultatet blir et ubalansert lovsystem som lett kan misbrukes av ekstreme organisasjoner. Noe som heller ikke er moralsk riktig.

Lenke til kommentar
Nei, du tar feil, piratkopiering er å STJELE. STJELE STJELE STJELE STJELE. Det er ikke vits å kalle det noe annet. Uansett hva du velger å kalle det, så er det, i følge dagens lover, TYVERI.

5161277[/snapback]

Tull og tøys. Ulovlig kopiering faller ikke inn under noen tyveriparagraf. Nettopp fordi det er ulovlig kopiering/brudd på opphavsrett det er snakk om. Dersom man prøver å tillegge klart definerte begreper en annen mening blir både debattant og selve diskusjonen useriøs. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg er rett og slett en notorisk kriminell.

Hva du er for du selv stå for, men svar meg på en ting...

 

Hva er det som gir deg rett til å prøve ett fullverdig produkt helt gratis som andre har slitt årevis med å få produsert?

5161284[/snapback]

 

Jeg sier ikke jeg har rett til det. Det jeg sier er at jeg ikke har dårlig samvittighet for det. Jeg laster ned, tester spillet, og sletter det når jeg er ferdig. Absolutt ingen skade skjedd.

 

Jeg er ikke noen superduper spillinteressert person. Det er få spill som hekter meg, og det er få spill jeg gidder å fullføre. Slik har det alltid vært, og slik vil det nok alltid være. Derimot blir jeg hektet på enkelte spill, i hovedsak multiplayer spill på nettet. Unreal Tournament og Pro Evolution Soccer er de to spillene jeg har vært mest hektet på, og disse spillene har jeg også betalt penger for. I tillegg har jeg også kjøpt spill som Half Life 2 og WoW fordi jeg visste jeg ville spille de.

 

Jeg kjøper ikke spill jeg ikke tror jeg vil spille, men en del spill laster jeg ned for å teste de. Dette har jeg få betenkeligheter med. Javel, så er det ulovlig, men jeg følger ikke lover bare for å følge de.

 

Konsentrer dere om de som legger spillene ut på nettet.

Endret av Toa
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se at noen utviklere har tapt penger på at jeg har lastet ned spill som jeg uansett ikke hadde kjøpt.

 

Og hvis utgiverne tjener så dyrisk mye penger allerede, så ligger jo problemet i fordelingen av inntektene og ikke mangel på inntekter.

 

Så lenge de ikke klarer å gi kjøperne av et spill noe som helst annet ekstra enn en manual, så vil folk fortsette å laste ned. Her må de gi de som faktisk kjøper spillet litt ekstra, og i disse internettider har de få unnskyldninger å komme med. Å bare skylde på at folk piratkopierer er for dumt. Kanskje de bør spørre seg selv HVORFOR folk foretrekker en piratkopiert versjon av spillet...

5156912[/snapback]

 

Dessuten er det dårlig moral, og den eneste grunnen til at du er en tyv er at alt skjer fra rommet ditt du trenger ikke gå ut i "virkeligheten" å se offerene i øynene, eller stikke fra pollitiet. Vist det er så greit å stjele spill hele tiden så har du vel baller til å gå i butikken å stjele spillene der?

Å nei de er sikret, akkurat som om noen bryr seg om dem, jøss! :nei:

Men vist du er tyv så har du vel en plan?

5156968[/snapback]

 

Klarer du å se forskjellen mellom å fysisk stjele et spill i butikken og å laste ned et spill på nettet?

5161225[/snapback]

Øø... nei det er derfor det er GALT/TYVERI!

Lenke til kommentar
Klarer du å se forskjellen mellom å fysisk stjele et spill i butikken og å laste ned et spill på nettet?

5161225[/snapback]

Øø... nei det er derfor det er GALT/TYVERI!

5161748[/snapback]

Isåfall vil kanskje det beste du kan gjøre være å trekke deg stille tilbake, fundere lang og lenge inntil du har funnet ut forskjellen?

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se at noen utviklere har tapt penger på at jeg har lastet ned spill som jeg uansett ikke hadde kjøpt.

 

Og hvis utgiverne tjener så dyrisk mye penger allerede, så ligger jo problemet i fordelingen av inntektene og ikke mangel på inntekter.

 

Så lenge de ikke klarer å gi kjøperne av et spill noe som helst annet ekstra enn en manual, så vil folk fortsette å laste ned. Her må de gi de som faktisk kjøper spillet litt ekstra, og i disse internettider har de få unnskyldninger å komme med. Å bare skylde på at folk piratkopierer er for dumt. Kanskje de bør spørre seg selv HVORFOR folk foretrekker en piratkopiert versjon av spillet...

5156912[/snapback]

 

Den første setningen din oppsummerer egentlig alt som er feil med holdningen folk flest har til kopiering av spill. Om du ikke hadde kjøpt spillet, eller har tenkt å kjøpe spillet, har du heller ingen rett til å spille spillet. Om utviklere har tapt penger eller ikke burde ikke være en del av diskusjonen i første omgang, da nedlasting/kopiering/bruk av piratkopierte spill IKKE ER LOV.

 

5160544[/snapback]

 

Det er heller ikke lov å kjøre for fort, noe jeg likevel ofte gjør til og fra jobb. Jeg har til og med parkert ulovlig! Og, ja, jeg HAR drukket på offentlig sted, selv om det ikke er lov. I tillegg må jeg skammelig innrømme at jeg forleden tok en røyk inne på terminalbygningen på Kastrup rett ved et røyking forbudt skilt.

 

Jeg er rett og slett en notorisk kriminell.

5161245[/snapback]

 

Detter er litt of topic men det å kjøre for fort er noe av det jævligste jeg ser at folk gjør i trafikken. Du skal ha VELDIG mye trening for at det skal retferdigjøre å kjøre for fort. Det er heller ikke bare dine egenskaper det går på, det handler også om at alle andre må kjøre bra, noe veldig mange ikke gjør.

For deg er det sikkert bare en baggatell, men jo mer du øker farten (eller bryter loven på noen annen måte i trafikken) jo mer sjnse er det for at det skjer en ulykke. At det skjer noe med deg driter jeg i da får du bar som fortjent, men at det kan gå utover andre uskyldige er jævlig trist!

 

Å samenlikne dikking på offentlig sted og piratkopiering er teit, det har ikke noe med hverandre å gjøre.

Kom heller med "on topic" argumenter.

Lenke til kommentar
Og tenk om noen av de 5000 har venner som er på besøk, tester spillet, og liker det så godt at de kjøper det neste dag?

 

Da er det snak om en utgave av spillet, ikke at 5000 venner har hver sin kopi.

Vist 5000 mennesker laster ned en kopi så gir det de som piratkopierer og legger dem gratis ut enda en grunn til å fortsette.

 

Jeg lastet ned fahrenheit til xbox forleden. Jeg hadde ALDRI i livet kjøpt et slik spill, men ville bare se hva det gikk i siden det var så mye snakk om det. Spilte det litt, likte det ikke spesielt godt, slettet det. Har de tapt penger på dette? Nei.

 

Vist du hadde gjort det på den lovlige måten (som det er meningen at du skal gjøre) så hadde de tjent 400 kr, Du hadde kansje blitt skuffa men man lærer noe nytt hele tiden.

For meg holder det med omtaler av spill i blader og på gamer.no (har spilt en del spill og danner meg lett bilder av hvordan spillene er), hvorfor gjør det ikke det for deg?

Lenke til kommentar
Klarer du å se forskjellen mellom å fysisk stjele et spill i butikken og å laste ned et spill på nettet?

5161225[/snapback]

Øø... nei det er derfor det er GALT/TYVERI!

5161748[/snapback]

Isåfall vil kanskje det beste du kan gjøre være å trekke deg stille tilbake, fundere lang og lenge inntil du har funnet ut forskjellen?

5161769[/snapback]

Forskjellen er at du når du tar et produkt i butikken tar du 1 eksemplar av noe som er laget lovlig.

Lanter du ned en piratkopi så tar du en ulovlig kopiert versjon av et spill som i utgangspungtet var lovlig.

Men det som teller er at det er ULOVLIG

Lenke til kommentar
Detter er litt of topic men det å kjøre for fort er noe av det jævligste jeg ser at folk gjør i trafikken. Du skal ha VELDIG mye trening for at det skal retferdigjøre å kjøre for fort. Det er heller ikke bare dine egenskaper det går på, det handler også om at alle andre må kjøre bra, noe veldig mange ikke gjør.

For deg er det sikkert bare en baggatell, men jo mer du øker farten (eller bryter loven på noen annen måte i trafikken) jo mer sjnse er det for at det skjer en ulykke. At det skjer noe med deg driter jeg i da får du bar som fortjent, men at det kan gå utover andre uskyldige er jævlig trist!

 

Kom heller med "on topic" argumenter.

5161784[/snapback]

 

[offtopic]

Herregud du er ute. Om trafikken flyter i 90 km/t i venstre felt på en motorvei med 80 km/t som fartsgrense (men som er bygget for 110 km/t), så får jeg desverre ikke dårlig samvittighet for å ligge i dette feltet. Det er viktig å ha flyt i trafikken, alt annet skaper farlige situasjoner.

[/offtopic]

 

Angående "on topic": er det ikke du som snakker om å stjele spillet fysisk i butikken? Ser du ikke at dette er en like håpløs og off-topic sammenligning?

Lenke til kommentar
Og tenk om noen av de 5000 har venner som er på besøk, tester spillet, og liker det så godt at de kjøper det neste dag?

 

Da er det snak om en utgave av spillet, ikke at 5000 venner har hver sin kopi.

Vist 5000 mennesker laster ned en kopi så gir det de som piratkopierer og legger dem gratis ut enda en grunn til å fortsette.

 

Jeg lastet ned fahrenheit til xbox forleden. Jeg hadde ALDRI i livet kjøpt et slik spill, men ville bare se hva det gikk i siden det var så mye snakk om det. Spilte det litt, likte det ikke spesielt godt, slettet det. Har de tapt penger på dette? Nei.

 

Vist du hadde gjort det på den lovlige måten (som det er meningen at du skal gjøre) så hadde de tjent 400 kr, Du hadde kansje blitt skuffa men man lærer noe nytt hele tiden.

For meg holder det med omtaler av spill i blader og på gamer.no (har spilt en del spill og danner meg lett bilder av hvordan spillene er), hvorfor gjør det ikke det for deg?

5161831[/snapback]

 

Eneste lovlige måten jeg kommer på er å IKKE kjøpe spillet. Jeg ville se om det var så fantastisk som en del anmeldere ville ha det til, og jeg betaler ikke 5-600 kroner for å finne det ut, da spillet er i en genre jeg generelt er lite interessert i.

 

Si meg. Er virkelig alt på datamaskinen din lovlig? Har du mp3 filer som du har fått av kamerater, eller som er lastet ned? Fått låne en windows cd av noen du kjenner? Kanskje du har shareware som man SKAL betale for etter 30 dager, men du gjør det ikke likevel? Kanskje du til og med har skaffet en crack til noen sånne programmer? Har du Photoshop og slike ting liggende?

Lenke til kommentar
Detter er litt of topic men det å kjøre for fort er noe av det jævligste jeg ser at folk gjør i trafikken. Du skal ha VELDIG mye trening for at det skal retferdigjøre å kjøre for fort. Det er heller ikke bare dine egenskaper det går på, det handler også om at alle andre må kjøre bra, noe veldig mange ikke gjør.

For deg er det sikkert bare en baggatell, men jo mer du øker farten (eller bryter loven på noen annen måte i trafikken) jo mer sjnse er det for at det skjer en ulykke. At det skjer noe med deg driter jeg i da får du bar som fortjent, men at det kan gå utover andre uskyldige er jævlig trist!

 

Kom heller med "on topic" argumenter.

5161784[/snapback]

 

[offtopic]

Herregud du er ute. Om trafikken flyter i 90 km/t i venstre felt på en motorvei med 80 km/t som fartsgrense (men som er bygget for 110 km/t), så får jeg desverre ikke dårlig samvittighet for å ligge i dette feltet. Det er viktig å ha flyt i trafikken, alt annet skaper farlige situasjoner.

[/offtopic]

 

Angående "on topic": er det ikke du som snakker om å stjele spillet fysisk i butikken? Ser du ikke at dette er en like håpløs og off-topic sammenligning?

5161960[/snapback]

 

Flyt i trafikken er viktig, men det er ikke alltid veien er bygd for 120. Det er også mange som ikke sitter og tenker at her går det ann å "kjøre 120 gitt, tror jeg gjør det". Dessuten er det mange idioter som ikke kan kjøre i det heletat, og vist du møter på en av dem (kansje de er i feil side av veien eller noe annet tull ball) så har du mindre kjanse dil å stoppe en en som ligger i 80.

Man skal kunne stoppe på halparten av veien man ser.

Å sammenligne "nasking" av spill og ulovlig nedlastning så synes jeg ikke det er håpløs sammenlikning, det handler om å skaffe seg en kopi av et spill på en ulovlig måte.

Lenke til kommentar
Flyt i trafikken er viktig, men det er ikke alltid veien er bygd for 120. Det er også mange som ikke sitter og tenker at her går det ann å "kjøre 120 gitt, tror jeg gjør det". Dessuten er det mange idioter som ikke kan kjøre i det heletat, og vist du møter på en av dem (kansje de er i feil side av veien eller noe annet tull ball) så har du mindre kjanse dil å stoppe en en som ligger i 80.

Man skal kunne stoppe på halparten av veien man ser.

Å sammenligne  "nasking" av spill og ulovlig nedlastning så synes jeg ikke det er håpløs sammenlikning, det handler om å skaffe seg en kopi av et spill på en ulovlig måte.

5161999[/snapback]

 

Stjeler du et spill i butikken, så stjeler du også det man får i tillegg til selve binærkoden (selv om det ofte er skammelig lite). Dvs manual, cover, evt online registreringskoder etc. Dessuten er dette en fysisk gjenstand som butikken ville ha solgt, og de taper dermed penger.

 

Det er forskjell i å stjele oppskriften til en kake, enn å stjele selve kaken.

Lenke til kommentar
Og tenk om noen av de 5000 har venner som er på besøk, tester spillet, og liker det så godt at de kjøper det neste dag?

 

Da er det snak om en utgave av spillet, ikke at 5000 venner har hver sin kopi.

Vist 5000 mennesker laster ned en kopi så gir det de som piratkopierer og legger dem gratis ut enda en grunn til å fortsette.

 

Jeg lastet ned fahrenheit til xbox forleden. Jeg hadde ALDRI i livet kjøpt et slik spill, men ville bare se hva det gikk i siden det var så mye snakk om det. Spilte det litt, likte det ikke spesielt godt, slettet det. Har de tapt penger på dette? Nei.

 

Vist du hadde gjort det på den lovlige måten (som det er meningen at du skal gjøre) så hadde de tjent 400 kr, Du hadde kansje blitt skuffa men man lærer noe nytt hele tiden.

For meg holder det med omtaler av spill i blader og på gamer.no (har spilt en del spill og danner meg lett bilder av hvordan spillene er), hvorfor gjør det ikke det for deg?

5161831[/snapback]

 

Eneste lovlige måten jeg kommer på er å IKKE kjøpe spillet. Jeg ville se om det var så fantastisk som en del anmeldere ville ha det til, og jeg betaler ikke 5-600 kroner for å finne det ut, da spillet er i en genre jeg generelt er lite interessert i.

 

Si meg. Er virkelig alt på datamaskinen din lovlig? Har du mp3 filer som du har fått av kamerater, eller som er lastet ned? Fått låne en windows cd av noen du kjenner? Kanskje du har shareware som man SKAL betale for etter 30 dager, men du gjør det ikke likevel? Kanskje du til og med har skaffet en crack til noen sånne programmer? Har du Photoshop og slike ting liggende?

5161990[/snapback]

Er å ikke kjøpe spillet mer mer lovlig en å kjøpe det?

 

Nei har en cd med 200 et eller annet mp3, 7 piratkopierte spill.

cden med mp3er stjal jeg på ungdomskolen, det var noen som hadde glemt den (det er ca 5 år siden)

Spillene er også fra gamledager, har en annen holdning til det nå.

Nei jeg er ikke perfekt.

Det er lengesiden jeg hadde et program som man kunne bruke etter 30 dagers prøveperioden. Hadde nettop IconPacker og det var en 30dagers prøve, men fant ut at det ikke var noe vits i å ha så jeg slettet de.

Har foresten lastet ned en del spill fra abandonia.com men det er abandonwere som er lovlig, det er også noen spill der som man må betale for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...