Gå til innhold

Piratkopiering og tankeløse folk.


Anbefalte innlegg

Ubrukelige EA games kan jeg pirat kopiere for å teste. Men huff jeg hadde ikke kunnet sove, av dårlig samvittighet hvis jeg hadde ulovlig version av Half Life 2  :no:

5147900[/snapback]

 

Og hva i all verden er forskjellen mellom spill fra EA og Half Life? Du mener at fordi *du* har gjort en subjektiv sammenligning mellom *din* opplevde kvalitet av spill fra EA og spill fra Valve, så rettferdiggjør det handlingen å piratkopiere det andre, mens det andre gir deg etiske og morale samvittighetskvaler?

 

Det kunne like godt vært snudd andre veien, det finnes EA titler som er betydelig bedre enn half life, alt etter hviket ståsted du har. Du kan ikke komme her og forsvare piratkopiering ut fra tvilsomme subjektive prinsipper. Hvis den eneste forskjellen mellom de to tilfenne er at det utgitt av noe *du* oppfatter som høy kvalitet bør du seriøst revurdere hvordan du tenker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner deg godt cetram, og må si at det er et godt argument. Men samtidig er det jo akkurat det hele saken dreier rundt også. Du ser fort at ens meninger blir veldig personlige ang store selskaper som nevnt EA. Hvis vi fortsetter på akkurat dette med EA, at de har gitt ut drøssevis med knallsuksesser er ikke å skjule. Så de gir ikke ut bare dårlige spill, men samtidig mange nok til at noen tenker seg om to ganger før de kjøper. Det er da det er greit med et preview. Alt jeg sier er at jeg syns det er greit folk laster ned så lenge de kjøper titlene de mener fortjener deres støtte.

 

Når det kommer til "tvilsomme subjektive prinsipper" i seg selv, så koker vel egentlig alle slike erfaringer ned til dette. Er jo derfor gjør vi de beslutninger vi gjør.

 

Må bare også nevne atter en gang, hadde spillselskaper f.eks gjort som WoW (har ikke prøvd det selv da... :ermm: ), så tror(/vet?) jeg nok vi hadde fått myyyyyeeeee mindre med piratvirksomhet å gjøre. Eller om de i det minste hadde belaget seg mye mer på en skikkelig knallopplevelse på multiplayerdelen.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte ikke på noen spesielle når jeg sa 16åring på stipend. Men jeg hadde meg selv i bakhodet, da jeg på den tiden hadde lite penger til overs til spill når månedsskiftet kom. Så ja, jeg har kopiert spill, og har ingen problemer med å innrømme dette. Men jeg mener selv at jeg har blitt "voksen", og har lært av mine feil. Når en blir litt eldre finner en ut hva et ærlig dagsarbeid er. Og en lærer å sette pris på andres arbeid - i dette tilfellet de som lager dataspill. Selv om bits og byte kan være litt mer abstrakt enn et oljeskift eller nye vindusruter i leiligheten, er det fremdeles noe noen har slitt over.

 

Wow!! Og menneskene i de respektive bransjene sulter sikkert :hmm: De slitne menneskene du snakker om er verdens rikeste personer. Ikke litt rike, ikke mye rike, men latterlige rike, vulgært er det faktisk, jeg ingen kommunist :) , men den økonomiske etikken til disse menneskene er ekkel og motbydelig. Min moral og rettferdighetssans er godt utviklet. Men ikke en gang en ubetydelig liten nerve i kroppen min reagerer når jeg f.eks laster ned "Oz" episoder og ser dem fordi jeg ikke takler å se gode tv-serier med reklame avbrudd. Har akkurat sett noen episoder faktisk, tror jeg skal se en til etterpå. Kanskje jeg skal runde COD2 en gang til snart? Eller teste noen nye brannmurer og viruskillere? eller et nytt FTP-program? jeg har jævla lyst til å høre på Queens of the stoneage når jeg tar oppvasken. Tror jeg laster ned noen låter med en gang. Kanskje spille BF2 eller CS:S? de betalte jeg for faktisk. Måtte det for å spille online. Jeg er som deg. En bruker av teknologi, som forstår den, og erkjenner den. Og jeg er f#en ikke interessert i å betale prisen for at disse menneskene du snakker om ikke har skjønt en dritt. Jeg bruker det for det er. Det har gitt meg jobb og kunnskaper. Jeg kan bruke en PC fordi jeg valgte å gjøre noe som dere kaller for "piratkopiering" og "stjeling". Dere beskylder dere selv og deres nærmeste for å være tyver?? For jeg er ikke alene, absolutt alle jeg har møtt laster ned musikk eller filmer eller spill eller... Og jeg må se milliardærer og millionærer grine på TV for å få uskyldige mennesker dømt for piratkopiering. Et ord som aldri har eksistert. :realmad::dontgetit::)

 

"if the system systemizes you, delete it!"

Lenke til kommentar
Wow!! Og menneskene i de respektive bransjene sulter sikkert  :hmm:  De slitne menneskene du snakker om er verdens rikeste personer. Ikke litt rike, ikke mye rike, men latterlige rike, vulgært er det faktisk, jeg ingen kommunist  :) , men den økonomiske etikken til disse menneskene er ekkel og motbydelig. Min moral og rettferdighetssans er godt utviklet. Men ikke en gang en ubetydelig liten nerve i kroppen min reagerer når jeg f.eks laster ned "Oz" episoder og ser dem fordi jeg ikke takler å se gode tv-serier med reklame avbrudd. Har akkurat sett noen episoder faktisk, tror jeg skal se en til etterpå. Kanskje jeg skal runde COD2 en gang til snart? Eller teste noen nye brannmurer og viruskillere? eller et nytt FTP-program? jeg har jævla lyst til å høre på Queens of the stoneage når jeg tar oppvasken. Tror jeg laster ned noen låter med en gang. Kanskje spille BF2 eller CS:S? de betalte jeg for faktisk. Måtte det for å spille online. Jeg er som deg. En bruker av teknologi, som forstår den, og erkjenner den. Og jeg er f#en ikke interessert i å betale prisen for at disse menneskene du snakker om ikke har skjønt en dritt.  Jeg bruker det for det er. Det har gitt meg jobb og kunnskaper. Jeg kan bruke en PC fordi jeg valgte å gjøre noe som dere kaller for "piratkopiering" og "stjeling". Dere beskylder dere selv og deres nærmeste for å være tyver?? For jeg er ikke alene, absolutt alle jeg har møtt laster ned musikk eller filmer eller spill eller... Og jeg må se milliardærer og millionærer grine på TV for å få uskyldige mennesker dømt for piratkopiering. Et ord som aldri har eksistert. :realmad:  :dontgetit:    :)

 

"if the system systemizes you, delete it!"

5150452[/snapback]

 

Jeg nekter å kjøpe en bil, men siden de finnes, så har jeg all rett til å bruke de. Men jeg skal ikke betale for en bil, fordi de som lager bilene er ikke fattige.

 

Kjemp mot system.

 

/end sarcasm

Lenke til kommentar
Jeg nekter å kjøpe en bil, men siden de finnes, så har jeg all rett til å bruke de. Men jeg skal ikke betale for en bil, fordi de som lager bilene er ikke fattige.

 

Kjemp mot system.

 

/end sarcasm

5150577[/snapback]

Ok, jeg fortsetter på den :p . Og ha det i bakhodet at jeg vet det er en stakkar/idiot som må betale for oss andre til slutt..

 

En Lada og en Ferrari koster like mye, og du har ikke peiling på bil. Du får bare lov testkjøre Lada'n, men den testkjøringa innebærer ikke mer enn å sette seg i sette før selgern jager deg ut igjen. Ferrarien får du ikke lov å prøve i det hele tatt, men du får lov å se på den. Så har det seg slik at du har to kompiser, hvor han ene har den Ladaen du har sett på, og den andre har tilsvarende ferrari som du fikk se på. De tilbyr seg begge to å låne bort bilen for så lenge du vil til du får bestemt deg for hvilken bil du vil ha. Du finner ut at Ferrarien er konge og Ladaen suger. Hurra du gjort deg opp en mening!! Noe som ikke var mulig ved "prøvekjøring".

 

Og slik ser jeg på det. Mener at stakkaren/idioten som kjøpte Ladaen enten ikke vet hva han har lyst på, eller at han bare har for mye penger til å bry seg..

Lenke til kommentar
Når det kommer til "tvilsomme subjektive prinsipper" i seg selv, så koker vel egentlig alle slike erfaringer ned til dette. Er jo derfor gjør vi de beslutninger vi gjør.

5150166[/snapback]

 

Stort sett enig med det andre du sier, men heg tror jeg kanskje at du misforstår meg litt. Det jeg sier er at man ikke kan forsvare piratkopiering på et genrelt grunnlag, men så argumentere mot det i spesielle tilfeller, ut fra en subjektiv vurdering om hva som er god kvalitet eller ikke.

 

Selvfølgelig tas beslutninger på grunnlag av erfaringer; for min egen del skal det *svært* mye til for at jeg faktisk velger å kjøpe et produkt fra EA, først og fremst fordi de egenutviklede produktene deres (dvs utviklet av utviklere oppkjøpt av EA) stort sett er en kjerre med hestemøkk. :)

Lenke til kommentar

Jeg hører mennesker sammenligner data med biler, sykler, kaffe, potetgull, sjokolade og mye annet rart. Det er jo litt søtt det :love: Men da blir spørsmålet mitt slik; Er det tyveri og moralsk forkastelig hvis jeg går inn i en butikk, ser på innholdsfortegnelsen på en potetgullpose, kjøper krydder og poteter, stikker hjem, kutter potetene i skiver og steker dem på samme måte som potetgullet i butikken, for så å sette meg forran tv og se på Oz og knaske mine kopierte godsaker?? Kanskje det er det. Men svaret er så etisk ubetydelig at jeg velger, uten anger, å gjøre det. Fordi jeg kan. Og jeg deler gjerne potetgullet mitt med deg, uten profitt, selv om det har kostet meg tid og ingredienser :)

 

"if someone chooses you, you should choose you too"

Lenke til kommentar
Jeg hører mennesker sammenligner data med biler, sykler, kaffe, potetgull, sjokolade og mye annet rart. Det er jo litt søtt det  :love:  Men da blir spørsmålet mitt slik;  Er det tyveri og moralsk forkastelig hvis jeg går inn i en butikk, ser på innholdsfortegnelsen på en potetgullpose, kjøper  krydder og poteter, stikker hjem, kutter potetene i skiver og steker dem på samme måte som potetgullet i butikken, for så å sette meg forran tv og se på Oz og knaske mine kopierte godsaker?? Kanskje det er det. Men svaret er så etisk ubetydelig at jeg velger, uten anger, å gjøre det. Fordi jeg kan. Og jeg deler gjerne potetgullet mitt med deg, uten profitt, selv om det har kostet meg tid og ingredienser  :)

 

"if someone chooses you, you should choose you too"

5152338[/snapback]

 

Lager du spill? Heftig!

Og du vil dele med alle? Jeg vil gjerne prøve :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg tenkte ikke på noen spesielle når jeg sa 16åring på stipend. Men jeg hadde meg selv i bakhodet, da jeg på den tiden hadde lite penger til overs til spill når månedsskiftet kom. Så ja, jeg har kopiert spill, og har ingen problemer med å innrømme dette. Men jeg mener selv at jeg har blitt "voksen", og har lært av mine feil. Når en blir litt eldre finner en ut hva et ærlig dagsarbeid er. Og en lærer å sette pris på andres arbeid - i dette tilfellet de som lager dataspill. Selv om bits og byte kan være litt mer abstrakt enn et oljeskift eller nye vindusruter i leiligheten, er det fremdeles noe noen har slitt over.

 

Wow!! Og menneskene i de respektive bransjene sulter sikkert :hmm: De slitne menneskene du snakker om er verdens rikeste personer. Ikke litt rike, ikke mye rike, men latterlige rike, vulgært er det faktisk, jeg ingen kommunist :) , men den økonomiske etikken til disse menneskene er ekkel og motbydelig. Min moral og rettferdighetssans er godt utviklet. Men ikke en gang en ubetydelig liten nerve i kroppen min reagerer når jeg f.eks laster ned "Oz" episoder og ser dem fordi jeg ikke takler å se gode tv-serier med reklame avbrudd. Har akkurat sett noen episoder faktisk, tror jeg skal se en til etterpå. Kanskje jeg skal runde COD2 en gang til snart? Eller teste noen nye brannmurer og viruskillere? eller et nytt FTP-program? jeg har jævla lyst til å høre på Queens of the stoneage når jeg tar oppvasken. Tror jeg laster ned noen låter med en gang. Kanskje spille BF2 eller CS:S? de betalte jeg for faktisk. Måtte det for å spille online. Jeg er som deg. En bruker av teknologi, som forstår den, og erkjenner den. Og jeg er f#en ikke interessert i å betale prisen for at disse menneskene du snakker om ikke har skjønt en dritt. Jeg bruker det for det er. Det har gitt meg jobb og kunnskaper. Jeg kan bruke en PC fordi jeg valgte å gjøre noe som dere kaller for "piratkopiering" og "stjeling". Dere beskylder dere selv og deres nærmeste for å være tyver?? For jeg er ikke alene, absolutt alle jeg har møtt laster ned musikk eller filmer eller spill eller... Og jeg må se milliardærer og millionærer grine på TV for å få uskyldige mennesker dømt for piratkopiering. Et ord som aldri har eksistert. :realmad::dontgetit::)

 

"if the system systemizes you, delete it!"

5150452[/snapback]

 

 

Jo mer jeg hører fra deg, dess sikrere blir jeg på at du ikke aner hva du snakker om. Så snart morgenen kommer i statene og noen kompiser av meg våkner, skal jeg skaffe noen relevante sitat.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte ikke på noen spesielle når jeg sa 16åring på stipend. Men jeg hadde meg selv i bakhodet, da jeg på den tiden hadde lite penger til overs til spill når månedsskiftet kom. Så ja, jeg har kopiert spill, og har ingen problemer med å innrømme dette. Men jeg mener selv at jeg har blitt "voksen", og har lært av mine feil. Når en blir litt eldre finner en ut hva et ærlig dagsarbeid er. Og en lærer å sette pris på andres arbeid - i dette tilfellet de som lager dataspill. Selv om bits og byte kan være litt mer abstrakt enn et oljeskift eller nye vindusruter i leiligheten, er det fremdeles noe noen har slitt over.

 

Wow!! Og menneskene i de respektive bransjene sulter sikkert :hmm: De slitne menneskene du snakker om er verdens rikeste personer. Ikke litt rike, ikke mye rike, men latterlige rike, vulgært er det faktisk, jeg ingen kommunist :) , men den økonomiske etikken til disse menneskene er ekkel og motbydelig. Min moral og rettferdighetssans er godt utviklet. Men ikke en gang en ubetydelig liten nerve i kroppen min reagerer når jeg f.eks laster ned "Oz" episoder og ser dem fordi jeg ikke takler å se gode tv-serier med reklame avbrudd. Har akkurat sett noen episoder faktisk, tror jeg skal se en til etterpå. Kanskje jeg skal runde COD2 en gang til snart? Eller teste noen nye brannmurer og viruskillere? eller et nytt FTP-program? jeg har jævla lyst til å høre på Queens of the stoneage når jeg tar oppvasken. Tror jeg laster ned noen låter med en gang. Kanskje spille BF2 eller CS:S? de betalte jeg for faktisk. Måtte det for å spille online. Jeg er som deg. En bruker av teknologi, som forstår den, og erkjenner den. Og jeg er f#en ikke interessert i å betale prisen for at disse menneskene du snakker om ikke har skjønt en dritt. Jeg bruker det for det er. Det har gitt meg jobb og kunnskaper. Jeg kan bruke en PC fordi jeg valgte å gjøre noe som dere kaller for "piratkopiering" og "stjeling". Dere beskylder dere selv og deres nærmeste for å være tyver?? For jeg er ikke alene, absolutt alle jeg har møtt laster ned musikk eller filmer eller spill eller... Og jeg må se milliardærer og millionærer grine på TV for å få uskyldige mennesker dømt for piratkopiering. Et ord som aldri har eksistert. :realmad::dontgetit::)

 

"if the system systemizes you, delete it!"

5150452[/snapback]

 

 

Jo mer jeg hører fra deg, dess sikrere blir jeg på at du ikke aner hva du snakker om. Så snart morgenen kommer i statene og noen kompiser av meg våkner, skal jeg skaffe noen relevante sitat.

5152475[/snapback]

Det var det jeg snakket om tidligere i tråden Slash.

Vist alle hadde tengkt som denne fyren hadde selskapene gått konkurs (nei de hadde ikke betalt av egen lomme for å redde det) og det hadde påvirket økonomien noe jævlig. Serlig vist man skal tenke/gjøre slik i alle sammenhenger i samfundet. Økonomien hadde gått i DASS og du hadde antagelig hatt så høye strømregninger at du ikke kunne gjort noe av de (idiotiske) tingene du vil. Dette er en komentar til holdningene dine og ikke en spådom om hvordan det vil bli!

Lenke til kommentar

Nå tror jeg at jeg kontakter microsoft og spør dem om vilke spille idere de har.

Så lager jeg et spill basert på dette.

 

spilet blir av dårlig kvalitet og så blir det fryktelig dyrt ( ingen vil kjøpe det )

og så tar det sikker 5 år å lage.

 

hvorfor er ikke spilene bligere foresten ?

selskapen lager da flere en ett spill i året.

utstyret har de fra før .

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
Nå tror jeg at jeg kontakter microsoft og  spør dem om vilke spille idere de har.

Så lager jeg  et spill basert på dette.

 

spilet blir av dårlig  kvalitet og  så blir det  fryktelig dyrt ( ingen vil kjøpe det )

og  så tar  det sikker 5 år  å lage.

 

hvorfor  er ikke spilene bligere foresten ?

selskapen lager  da flere en ett spill i året.

utstyret har  de  fra før .

5154436[/snapback]

 

I forhold til timeprisen på film og spill er spill billigere en mange filmer.

199.- for 2 timers film, og 500.- for 40-50 timers spill (morrowind: langt over 100t vist man vil).

Lenke til kommentar
Nå tror jeg at jeg kontakter microsoft og  spør dem om vilke spille idere de har.

Så lager jeg  et spill basert på dette.

 

spilet blir av dårlig  kvalitet og  så blir det  fryktelig dyrt ( ingen vil kjøpe det )

og  så tar  det sikker 5 år  å lage.

 

hvorfor  er ikke spilene bligere foresten ?

selskapen lager  da flere en ett spill i året.

utstyret har  de  fra før .

5154436[/snapback]

 

 

Jeg skjønte ikke et ord av det du sa først. I allefall ikke sammenhengen. Derfor hopper jeg glatt til slutten.

 

Nei, selskapene lager ikke flere enn ett spill i året. Gjennomsnittlig utviklingstid på en AAA-tittel er 18 måneder til 3 år. Men utgiverne GIR UT mer enn ett spill i året. Det er en HELT annen ting.

 

Utstyret har de fra før? Om du med utstyr mener programvare for å programmere/tegne/modellere så stemmer dette til en viss grad. Men om du mener spillmotorer så trenger disse ofte en liten (og ofte ganske stor) finpussing, og ofte også forandringer for å gjøre nye ideer og grafiske løft mulige.

Lenke til kommentar
Nå tror jeg at jeg kontakter microsoft og  spør dem om vilke spille idere de har.

Så lager jeg  et spill basert på dette.

 

spilet blir av dårlig  kvalitet og  så blir det  fryktelig dyrt ( ingen vil kjøpe det )

og  så tar  det sikker 5 år  å lage.

 

hvorfor  er ikke spilene bligere foresten ?

selskapen lager  da flere en ett spill i året.

utstyret har  de  fra før .

5154436[/snapback]

 

I forhold til timeprisen på film og spill er spill billigere en mange filmer.

199.- for 2 timers film, og 500.- for 40-50 timers spill (morrowind: langt over 100t vist man vil).

5155490[/snapback]

Fullstendig enig! Mer glede i et spill en en film (kommer ann på filmen og spillet dog)

Det mest dyre du kan kjøpe med tanke på hvor mye som er lagt inn i det må være musikk! Ikke bruker de lange tiden å spille inn musikk, men mange er alliekvell like "dyre" som filmer, som de har brukt MYE mer tid på!

De er så sykt dyre at det er total waste of money å kjøpe musikk. Men med film og spill er saken en annen. BTW: så hører jeg ikke på album, mer eller mindre på enkeltsanger (noen ganger 3-4 fra samme gruppe) og noen ganger enda fler. Men vanligst 2 stk pr gruppe/artist. Synes Itunes og slik høres rimelig og bra ut, så jeg har vurdert det. :thumbup:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Jeg tenkte ikke på noen spesielle når jeg sa 16åring på stipend. Men jeg hadde meg selv i bakhodet, da jeg på den tiden hadde lite penger til overs til spill når månedsskiftet kom. Så ja, jeg har kopiert spill, og har ingen problemer med å innrømme dette. Men jeg mener selv at jeg har blitt "voksen", og har lært av mine feil. Når en blir litt eldre finner en ut hva et ærlig dagsarbeid er. Og en lærer å sette pris på andres arbeid - i dette tilfellet de som lager dataspill. Selv om bits og byte kan være litt mer abstrakt enn et oljeskift eller nye vindusruter i leiligheten, er det fremdeles noe noen har slitt over.

 

Wow!! Og menneskene i de respektive bransjene sulter sikkert :hmm:De slitne menneskene du snakker om er verdens rikeste personer. Ikke litt rike, ikke mye rike, men latterlige rike, vulgært er det faktisk, jeg ingen kommunist :) , men den økonomiske etikken til disse menneskene er ekkel og motbydelig. Min moral og rettferdighetssans er godt utviklet. Men ikke en gang en ubetydelig liten nerve i kroppen min reagerer når jeg f.eks laster ned "Oz" episoder og ser dem fordi jeg ikke takler å se gode tv-serier med reklame avbrudd. Har akkurat sett noen episoder faktisk, tror jeg skal se en til etterpå. Kanskje jeg skal runde COD2 en gang til snart? Eller teste noen nye brannmurer og viruskillere? eller et nytt FTP-program? jeg har jævla lyst til å høre på Queens of the stoneage når jeg tar oppvasken. Tror jeg laster ned noen låter med en gang. Kanskje spille BF2 eller CS:S? de betalte jeg for faktisk. Måtte det for å spille online. Jeg er som deg. En bruker av teknologi, som forstår den, og erkjenner den. Og jeg er f#en ikke interessert i å betale prisen for at disse menneskene du snakker om ikke har skjønt en dritt. Jeg bruker det for det er. Det har gitt meg jobb og kunnskaper. Jeg kan bruke en PC fordi jeg valgte å gjøre noe som dere kaller for "piratkopiering" og "stjeling". Dere beskylder dere selv og deres nærmeste for å være tyver?? For jeg er ikke alene, absolutt alle jeg har møtt laster ned musikk eller filmer eller spill eller... Og jeg må se milliardærer og millionærer grine på TV for å få uskyldige mennesker dømt for piratkopiering. Et ord som aldri har eksistert. :realmad::dontgetit::)

 

"if the system systemizes you, delete it!"

5150452[/snapback]

 

 

For det første, så tror jeg ikke du ANER hva jeg snakker om. (eller hva DU snakker om for den saks skyld..) Du refererer ofte til "menneskene jeg snakker om", uten i det HELE TATT å forstå hvilke mennesker jeg snakker om. Hadde du lest det jeg skrev tidligere i tråden, så ville du fått med deg at de siste som faktisk taper på piratkopieringen din er utgiverne som du tydeligvis hater sånn. For det er DE som sitter med pengene. Men de du faktisk skader er utviklerne, de som sliter med å LAGE spillet du koser deg med. Og disse er IKKE motbydelig rike.

 

Som lovet tidligere, her er noen relevante sitat:

 

Doctor McDooM sier:

soo, you've worked on ghost recon 2, bloodrayne 2, a dark age of camelot expansion, Fate, and the upcoming GUN.

 

Have working on any of these games made you insanely rich? like RIDICULOUSLY rich?

poopinmymouth sier:

lol, no

Doctor McDooM sier:

ah, thats all i wanted to know.

Doctor McDooM sier:

mind if i quote you on that? you see, im discussing piracy on a norwegian gamer forum, and some people seem to believe that every person involved in the games industry is filthy rich, and you deserve nothing better than them stealing your games.

poopinmymouth sier:

lol

poopinmymouth sier:

Sounds like they want an excuse to pirate games carte blanche

Doctor McDooM sier:

exactly

 

<Slash> hi darling. just a quick question..

<Slash> did working on call of duty 2 or any other game for that matter make you RIDICULOUSLY rich?

<grooveholmes> no

<grooveholmes> not yet

<Slash> lol.. i see..

<Slash> so youre NOT filthy stinking rich from working in the games industry?

<grooveholmes> no

<Slash> Im discussing piracy on a norwegian gamer forum. Some people there seem to think that everyone who works in the games industry are rich bastards that deserve no better than them stealing your games.

<grooveholmes> they only rich bastards in gaming are the publishers

<grooveholmes> they make all the money

<Slash|duped> Thats what i've been trying to tell them.

<Slash|duped> mind if i quote you?

<grooveholmes> the game companies just make enough to barely stay afloat

<grooveholmes> nope

<Slash> k. thanks

 

Der ser du, first hand vitnemål. Jeg kjenner disse gutta, og jeg vet at de ikke kjører ferrari til jobb. De har ikke noe særlig mer i lønn en en gjennomsnittlig arbeider, men må ofte jobbe mye, mye hardere.

 

Og en liten ting til slutt, du burde ikke poste i fylla, da du virker (om mulig) ENDA dummere.

Lenke til kommentar

Og hvorfor er dem ikke rike? Det er ihvertfall ikke de som piratkopierer sin skyld. Det må gå deres egen og utgiverne sin kappe..

 

Utviklerne bør jo seriøst tenke å forhandle frem bedre avtaler da. I denne sammenhengen vil jeg si at utviklerne er sidestilt med skuespillere og artister.

Endret av Gromle
Lenke til kommentar
Og hvorfor er dem ikke rike? Det er ihvertfall ikke de som piratkopierer sin skyld. Det må gå deres egen og utgiverne sin kappe..

 

Utviklerne bør jo seriøst tenke å forhandle frem bedre avtaler da. I denne sammenhengen vil jeg si at utviklerne er sidestilt med skuespillere og artister.

5155920[/snapback]

 

DET HANDLER IKKE OM Å BLI RIK! :angry: et handler om at det er JÆVLIG idiotisk og tro at du kan brenne og brenne og brenne spill uten at det (i lengden) går utover andre. Først går prisene opp så vi "erlige" må betale, så får utviklerene mindre penger til å lage gode spill (sier ikke at alle spill er gode, men alle har i utgangspungtet samme forutsetninger til å bli det (ca)) og da får ikke du engan noe som er verdtå laste ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...