Gå til innhold

Dual PSX-USB Adaptor, knappetrykk->tastaturtrykk?

Anbefalte innlegg

Jeg har bl.a. en Dual PSX-USB Adaptor.

Dette er en av de beste adapterne jeg har prøvd, og jeg bruker den ofte (altfor ofte ifølge dama :roll: ). Men noen spill takler ikke bruk av joypad i det hele tatt, bare joystick, f.eks. Airfix Dogfighter, Ballance (ja, jeg elsker deg, ballen min) og Elastomania for å nevne noen. Jeg skulle gjerne hatt et slags program som gjør følgende:

Når jeg trykker f.eks. OPP på paden, skal PC'n min tro at jeg trykker pilen OPP på tastaturet. Samme med alle de andre knappene. Jeg vil selv stille inn hvilke knapper som gjør hva.

Med andre ord: et program som gjør om trykk fra paden til tastetrykk på tastaturet. Det må da vel finnes..?

Jeg hadde tidligere en Gravis Gamepad Pro, og med den fulgte det med et program som kunne gjøre nettopp dette. Det er altså mulig. Men det fungerte kun med den paden, og den var koblet gjennom gameporten.

Det må da være utrolig enkelt å skrive et lite program som ordner dette, så det er litt rart om ingen har gjort det enda, så populær som denne adapteren er. Men programmering er dessverre ikke noe jeg kan..

Kan noen hjelpe meg, vær så snill? Noen vet kanskje om et slikt program?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Vel strengt tatt så er det ikke noe problem å skrive et slikt program til windows, men det tar jo tid. Når det gjelder gamle spill så er det vanskelig å si hvordan det skal gjøres siden man ikke vet hvordan spillet henter inn data fra kontrolleren og det er sansynligvis ikke på samme måte som windows.

Lenke til kommentar

Det er nettopp det. En tastaturkommando er en tastaturkommando uansett hvilket spill det er, slik at hvis spillene tror jeg trykker på tastaturet, så burde vel det fungere? Man trenger bare et program som kjører i bakgrunnen før man starter opp det aktuelle spillet, som hele tiden ligger og emulerer et tastatur.

Jeg mener altså at spillene IKKE skal hente inn data fra kontrolleren. Det kan Windows ta seg av, og gi beskjedene til dette NyeProgrammet, som så gir seg ut for å være tastaturet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...