Iminzilion Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg har 2 maskiner som har disse 2 kortene: http://www.dlink.com/products/?sec=3&pid=12 http://www.dlink.com/products/?sec=3&pid=308 Finnes det mulighet å få de til i linux? Hvordan setter de jeg isåfall opp? For viss ikkje så må jeg skaffe meg nye kort. Kjører Slackware på de. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Har prøvd meg en del der nå. Men. Ingenting fungerer. Hvordan sjekker jeg om den har funnet kortet og bruker den driveren som skal til? Jeg har installert osv. Har modprobe osv på de modulene som står jeg må ha. Har og prøvd å sette opp oppkoblingen. Men får bare beskjed om at den ikkje finner noe. Noen som har noe forslag? Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Det stod på siden til MadWIFI at kortet ditt er støttet, hva sier dmesg når du modprober driveren? Hvis alt fungerer så skal wlan0 dukke opp når du skriver iwconfig. Endret 1. november 2005 av olear Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Skal reboote og sjekke igjen nå. Bare gi meg noen min. Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Du trenger ikke å restarte, bare sjekk om du får noen feilmeldinger når du modprober driveren. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Må restarte. fordi jeg har jo ikke internett i linux Hvilken driver må jeg mounte? Da jeg mountet wlan, ath_hal og ath_pci så fekk jeg dette i dmesg: wlan: 0.8.4.2 (Atheros/multi-bss) ath_hal: 0.9.15.1 (AR5210, AR5211, AR5212, RF5111, RF5112, RF2413, RF5413) ath_rate_onoe: 1.0 ath_pci: 0.9.4.5 (Atheros/multi-bss) Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hotplug skal finne rett driver for deg. Jeg vet ikke hva driveren heter, dukket det opp noe i iwconfig? Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 hmm. Der stod det bare lo og tru et var 2 eth0 eth1 eller ath0 ath1 (husker ikkje) Og så stod det noe om at det ikkje var noe. Er det meningen det skal komme info om kortet der eller instillinger? For det var det ikkje. Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Har du noen andre nettverkskort i maskinen? hvis du ikke har noen andre så vil det trådløse komme på eth*. Vanlige nettverkskort dukker opp som 'no wireless extensions.' Hvis du har et med mye info så er det det trådløse. da skal det fungere. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 er INGEN info om noen der. men. Jeg kan ta og koble til et vanlig nettverkskort Og så boote opp linux og se hva jeg finner ut. Siden jeg har internett på det andre kortet da. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 bash-3.00# iwconfig lo no wireless extensions. eth0 no wireless extensions. eth1 no wireless extensions. lsmod: ath_pci 65744 0 (unused) ath_rate_onoe 3560 0 [ath_pci] ath_hal 179568 0 [ath_pci] wlan 133650 0 [ath_pci ath_rate_onoe] lspci: 01:07.0 Network controller: Texas Instruments ACX 111 54Mbps Wireless Interface Eth0 er vanlig nettverkskort med kabel. Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Som sagt så skal hotplug hente de rette driverene, hvis du ikke bruker hotplug så er 'modprobe ath_pci' alt du trenger å gjøre. Litt mer info: http://madwifi.org/wiki/UserDocs/Distro/Slackware Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Så lenge madwifi er innstalert med ek tgz pakken for pkg og hotplug påslått så skal alt egentlig fungere? Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Samme hvordan driveren er installert, bare den er installert ath_pci er alt som trengs og det står heller ikke noe ekstra om kortet ditt, står bare at det skal fungere. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Hmmm.Ser ut som jeg må overleve med windows noen måneder til. Siden jeg må flytte på routeren igjen i kveld. Og jeg har ikkje penger til annet trådløskort på en god stund. Har prøvd mye rart nå og får fortsatt ikkje kortet opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå