Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en går på. Men det vil ikke skjerm.

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har akkurat skiftet ut et hovedkort og prossesor. Skrur på pc'en og vifter og allt går på. Men det gjør ikke skjermen! Jeg kan sitte og slå av og på og restarte pc'en 50-60 ganger så går skjermen på tilslutt. noen ganger trenger det bare ta 10 ganger også.. har restarta bios men ikke noe hjelp. hatt det sånn 2 uker ca. men begyner å bli redd for Hardisker etc.

Prossesor: AMD Athlon 64 Proxessor 3000+ 2.00 GHz

Ram: 768 MB

Grafikk kort: Blaster5 FX 5200 ULTRA

Et MSI hovekort.

Ta imot alt av Svar!

Skreiv akkurat spørsmål.. lol :p:blush::w00t:

Endret av Pc-FreakOut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at det ikke holder å skru av og på skjermen? For hos meg er det sånn noen ganger etter at jeg restarter(har ikke giddi å prøve og finne ut hvorfor). Men da er det for meg bare å skru av og på skjermen, så kommer bildet opp med en gang.

Det du beskriver hørtes halvkjent ut også for en kortslutning, men da vil en vel ikke få bilde i det heletatt.

Lenke til kommentar
Sikker på at det ikke holder å skru av og på skjermen? For hos meg er det sånn noen ganger etter at jeg restarter(har ikke giddi å prøve og finne ut hvorfor). Men da er det for meg bare å skru av og på skjermen, så kommer bildet opp med en gang.

Det du beskriver hørtes halvkjent ut også for en kortslutning, men da vil en vel ikke få bilde i det heletatt.

5083348[/snapback]

Nope, Hjelper ikke å slå av skjermen.. :-/ :cry:

Lenke til kommentar
Har du forresten prøvd med et annet skjermkort i ?

5089477[/snapback]

Har ikke prøvd det nei. skal nokk prøve det snart ja.. men feilen burde jo ikke ligge der..Funke fint før jeg skifte hovedkort og prossesor.. og det funker jo Perfect når jeg har fått liv i pc'en.. Hadde akkurat et STORT problem med å få igang pc'en satt å restarta 70 ganger.. haha

Lenke til kommentar
Prøv å bare bytt utgang på skjermkortet. funka for meg hvertfall. hadde samme problemet etter eg fikk nytt HK så kom ikkje skjermen på uansett ka eg gjor så måtte bytte utgang på skjermkortet(Y) :thumbup:

5092212[/snapback]

Hmm. bytte utgang? skal bruke det gammle skjermkortet og ta ut den blå utgangen til skjermen og sette inn ny? Risikabelt det vell.. ser ut som det er sveisa fast? :hmm:

Lenke til kommentar

han mente at på nye skjermkort er det to utganger som regel. prøv å bytte, men etter hva jeg forstår har du bare en utgang..

MSI har en D-bracket 2 som det står om i manualen. Det er en usbkontroller som også inneholder fire lys. Du kan lese om den i manualen. tror jeg da.. den lyser og viser igjennom forskjellig kompinasjoner hva som er feil.

prøv det

Lenke til kommentar
han mente at på nye skjermkort er det to utganger som regel. prøv å bytte, men etter hva jeg forstår har du bare en utgang..

MSI har en D-bracket 2 som det står om i manualen. Det er en usbkontroller som også inneholder fire lys. Du kan lese om den i manualen. tror jeg da.. den lyser og viser igjennom forskjellig kompinasjoner hva som er feil.

prøv det

5094376[/snapback]

Hmm.. ikke no lys som lyser på kortet nå i alle fall. må kanskje skru de på på en måte.. men har ikke no manual.. kan kanskje se etter en på nette :)

Lenke til kommentar

prøv det

5094376[/snapback]

Vet du hvordan jeg får på de lysa som lyser i kompinasjoner på hovedkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...