Gå til innhold

Misfarget t-skjorte... HJELP!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Var i Italia for en liten stund siden, og kjøpte meg en Armani-trøye der. Problemet nå, er at jeg har klart å misfarge den! Ikke bare var den dyr, men den er umulig å få tak i, hverken på internett eller i butikk i Norge!

T-skjorta består av svart og hvitt stoff, som er sydd sammen + en logo foran(som består av annet, ikke-stoffliknende materiale). Det er derfor umulig å bleke tøyet, da det svarte stoffet vil misfarve det hvite enda mer.

 

Lurte på om noen hadde noen tips om dette, evnt. visste om noen firmaer/butikker som bleket tøy på en spesiell måte? Vet at dette høres umåtelig patetisk ut, men var utrolig glad i den t-skjorta :love:

 

All hjelp mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber i et renseri og vi får slike henvedelser stadig vekk. Enten at noen har klart å søle rødvin ( noe som iblant aldri går vekk ) på en sort t-skjorte.

 

Eller det du beskriver der. Det vi sier er at dette lar seg ikke gjøre. Og det er sant. Vanskelig å gjøre noe med det. Finnes ikke Anti-klor som farger noe svart.

 

Men det jeg vil råde deg å gjøre er å gå til en fargehandel og spør om farge til tekstiler i den fargen du ønsker. Håper ikke trøyen er gradient, fordi det sier seg selv at det går ikke. Men det du gjør med fargen er at du tar å dypper en klut i den og bare farger over det misfargede området. Det verste som kan skje er at du får en mørkere/lysere nyanse, men da vet du det. Og da prøver du å blande ut med litt lysere/mørkere fargestoff før du prøver.

 

Si ifra hvordan du går frem da;)

Lenke til kommentar
Jeg jobber i et renseri og vi får slike henvedelser stadig vekk. Enten at noen har klart å søle rødvin ( noe som iblant aldri går vekk ) på en sort t-skjorte.

 

Eller det du beskriver der. Det vi sier er at dette lar seg ikke gjøre. Og det er sant. Vanskelig å gjøre noe med det. Finnes ikke Anti-klor som farger noe svart.

 

Men det jeg vil råde deg å gjøre er å gå til en fargehandel og spør om farge til tekstiler i den fargen du ønsker. Håper ikke trøyen er gradient, fordi det sier seg selv at det går ikke. Men det du gjør med fargen er at du tar å dypper en klut i den og bare farger over det misfargede området. Det verste som kan skje er at du får en mørkere/lysere nyanse, men da vet du det. Og da prøver du å blande ut med litt lysere/mørkere fargestoff før du prøver.

 

Si ifra hvordan du går frem da;)

5083034[/snapback]

 

Hva betyr gradient? Takk for omfattende svar:)

Lenke til kommentar
Jeg jobber i et renseri og vi får slike henvedelser stadig vekk. Enten at noen har klart å søle rødvin ( noe som iblant aldri går vekk ) på en sort t-skjorte.

 

Eller det du beskriver der. Det vi sier er at dette lar seg ikke gjøre. Og det er sant. Vanskelig å gjøre noe med det. Finnes ikke Anti-klor som farger noe svart.

 

Men det jeg vil råde deg å gjøre er å gå til en fargehandel og spør om farge til tekstiler i den fargen du ønsker. Håper ikke trøyen er gradient, fordi det sier seg selv at det går ikke. Men det du gjør med fargen er at du tar å dypper en klut i den og bare farger over det misfargede området. Det verste som kan skje er at du får en mørkere/lysere nyanse, men da vet du det. Og da prøver du å blande ut med litt lysere/mørkere fargestoff før du prøver.

 

Si ifra hvordan du går frem da;)

5083034[/snapback]

 

Hva betyr gradient? Takk for omfattende svar:)

5113550[/snapback]

 

 

At fargen går over til en annen farge på et område, f.eks. fra svart til grå.

 

Eksempel

Endret av -Mithrandir-
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...