Gå til innhold

Om Xbox på komplett

Anbefalte innlegg

Dette står om xbox på komplett.no:

Xbox har 80 Gigaflops beregningskapasitet. Det tilsvarer kraften funnet i en Cray C94 supercomputer

Hvis alle på jorda regnet 1 time, ville det tilsvare hva xboxen gjør på 1 sekund.

Stemmer dette?? Med tanke på at den bare har en 733 mhz cpu. Og hvor super denne cray c94, med tanke på xbox'en har like stor beregningskapasitet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Hvis alle på jorda regnet 1 time, ville det tilsvare hva xboxen gjør på 1 sekund"

dette er nødt til å være en overdrivelse. xbox er ikke så god.

om dette stemte, så vil jeg si om min pc (amd xp 1800+), at om alle menneskene (5mrd folk) regnet i 3 timer, så ville min (og deres) amp cpu gjøre alt dette arbeidet unna på ca 0,5 sekunder!!!

ikke tro på noe av det du hører, og bare tro på halvparten av det du ser :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-25 01:19, AKIRAx24 skrev:

tja..fant en artikkel på nette som plaserte den Cray modellen til rundt 1993....og ved utviklingstiden på en slik maskin..så er nok CPUen i den enda eldre...tidlig 90 tall..om ikke sent 80 tallet tilogmed...så det høres nok mer fancy ut enn det er.

AKIRA

å ikke undervurder det du

supercomputere har vanvittig hastighet.

mener jeg leste her et sted at en supercom fra første halvdel av 70 tallet (tror det var 72-73) hadde lik kapasitet som vanlige prosessorer i dag og den var fortsatt i bruk!

artig å tenke på :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-25 01:28, normal skrev:

Quote:

Den 2002-08-25 01:19, AKIRAx24 skrev:

tja..fant en artikkel på nette som plaserte den Cray modellen til rundt 1993....og ved utviklingstiden på en slik maskin..så er nok CPUen i den enda eldre...tidlig 90 tall..om ikke sent 80 tallet tilogmed...så det høres nok mer fancy ut enn det er.

AKIRA

å ikke undervurder det du

supercomputere har vanvittig hastighet.

mener jeg leste her et sted at en supercom fra første halvdel av 70 tallet (tror det var 72-73) hadde lik kapasitet som vanlige prosessorer i dag og den var fortsatt i bruk!

artig å tenke på :smile:

joda..men når ble det sitat skrevet...."idag" sier jo ikke at det var iår...kan ha vært for 10 år siden. Jeg mener å huske å lese at hastigheten fra en "supercomputer" bruker ca 10 år på å komme i en desktop maskin.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...