Gå til innhold

DESKTOP REPLACEMENT


EYEDEE

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg bærbar pc nå.. jeg jobber som grafisk designer, og trenger en del KRAFT i maskinen min, og jeg kommer heller ikke til å flytte den så utrolig mye rundt, så det er en såkalt "desktop replacement" laptop jeg kikker etter..

 

Jeg har falt litt for DELL`s 8200.. men den blir plutselig veldig dyr om man kommer opp i så mye minne og kraft som jeg er ute etter..

 

Så jeg har søkt etter alternativ til den.. og har funnet en rekke "no-name" maskiner som blir solgt i USA.. mange blir produsert av samme produsent som produserer zepto maskinene.. men de er ofte en del kraftigere!

 

Har noen noen anbefalninger/erfaringer på dette området?

 

 

Jeg liker selv Sager 8880 serien ganske godt.. den er riktignok stor og tung.. men den er også utrolig fet.. og veldig rimelig.. les mer her:

 

http://www.powernotebooks.com/specials.php...p3?model_id=190

 

de har også veldig god feedback på denne siden..

http://www.resellerratings.com/seller_info...?seller_id=1980

 

 

har mailet et par som har bestilt fra dem.. og alle de er fornøyde.. men det er en del penger det er snakk om her.. så det ville vært flott å fått litt feedback fra folk på dette boardet først også!

 

 

Mvh, Kristian Grønevet

 

 

 

_________________

___________________

LIFE = PAIN

 

[ Denne Melding var redigert av: [L]337-Zonic på 2002-08-25 12:37 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg kjøpt Dell Inspiron 8200 (1.7GHz, 256mb ddr, GF4, DVD++), dell hadde nemlig tilbud på denne i forrige uke, og jeg sparte dermed 1500,- ekstra. slik at den ble faktisk ikke dyrere enn hva en zepto med samme konfigurasjon hadde kostet.

Jeg slet med samme problemet også om hva jeg skulle velge, og det var vel egentlig 15" skjermen som gjorde utslaget, samt at jeg skulle ha en mobil cpu, og ikke noe desktop cpu. dell er kjent for å levere skikkelige saker.......i tillegg er det jo ok at den er en 3 spindel maskin, mot f.eks zepto 2002 som er 2 spindel.....

 

 

mvh

morten

Lenke til kommentar

hey, jeg har hatt en powerbook til nå, men jeg var ikke fornøyd med den.. fikk 3-4 totalt låsninger som krevde omstart hver eneste dag.. og ikke følt jeg kunne stole på den.. i tillegg så er de absolutt ikke kraftige nok.. det eneste som er kraftig nok på dem er prisen.

 

// Kristian

Lenke til kommentar

Du kan ikke forvente at alt er solskinn på PC fronten heller. Du må nesten regne med en del låsing her oxo. Selv om mange hevder at XP skal være stabilt, har jeg opplevd mange rare ting som fører til låsing. Har selv en insp8200, er veldig fornøyd med den, men den har noen vansklige perioder. Skulle nesten tro den av og til har egen vilje. Hehe, kanskje det nyeste fra Microsoft, tenkende operativsystem.

 

Lerun

Lenke til kommentar

For meg høres det ut som om du leter etter en såkalt DeskNote. Det er et konsept lansert av ECS, og er stasjonære PC'er i bærbar-ham. Praktisk talt alle komponenter er tatt fra en desktop-pc, dermed spares det store summer på den fronten. Til gjengeld må du ofre batteri og PCMCIA-sloten. Du kan få eksternt batteri til den, men jeg tviler på om levetiden på dette er noe å rope hurra for. PC'en heter iBuddie, og kan fåes både i AMD XP og Pentium Celeron/P4 versjoner. Jeg har nylig bestilt en P4 2,2GHz/512MB DDR/40GB HD og DVD/CD-brenner som jeg er veldig spent på. Prisen? 13.000 kr. hos PCMAX.no (litt gratis reklame til dem).

 

Her er det noen linker:

 

Produsenten:

http://www.ecs.com.tw/products/ibuddie4.htm

 

PCMAX-priser:

http://video.digitroll.com/pcmax2/grid.asp...elsoek=I-Buddie

 

Tester:

http://www.hardinfo.dk/tests/Andet/default.asp?ID=427

http://www.lostcircuits.com/motherboard/ecs_ibuddie/

 

---------------------------------------

"The first ten million years were the worst. And the second ten million, they were the worst too. The third ten million, I didn't enjoy at all. After that I went into a bit of a decline." --Marvin, the paranoid android

 

[ Denne Melding var redigert av: EJH på 2002-08-29 13:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-29 13:02, EJH skrev:

For meg høres det ut som om du leter etter en såkalt DeskNote. Det er et konsept lansert av ECS, og er stasjonære PC'er i bærbar-ham. Praktisk talt alle komponenter er tatt fra en desktop-pc, dermed spares det store summer på den fronten. Til gjengeld må du ofre batteri og PCMCIA-sloten. Du kan få eksternt batteri til den, men jeg tviler på om levetiden på dette er noe å rope hurra for. PC'en heter iBuddie, og kan fåes både i AMD XP og Pentium Celeron/P4 versjoner. Jeg har nylig bestilt en P4 2,2GHz/512MB DDR/40GB HD og DVD/CD-brenner som jeg er veldig spent på. Prisen? 13.000 kr. hos PCMAX.no (litt gratis reklame til dem).


 

 

 

Det ville vært veldig interessant å se hvordan dette systemet presterer, særlig grafikkdelen.

 

Noe for barbara.no å teste?

 

tommelomsk ( dagens største hint )

 

[ Denne Melding var redigert av: tommelomsk på 2002-08-29 14:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-25 19:52, EYEDEE skrev:

hey, jeg har hatt en powerbook til nå, men jeg var ikke fornøyd med den.. fikk 3-4 totalt låsninger som krevde omstart hver eneste dag.. og ikke følt jeg kunne stole på den.. i tillegg så er de absolutt ikke kraftige nok.. det eneste som er kraftig nok på dem er prisen.


// Kristian


Du må installere OSX 10.2 da vettu din balle :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-29 14:21, tommelomsk skrev:


Det ville vært veldig interessant å se hvordan dette systemet presterer, særlig grafikkdelen.


Noe for barbara.no å teste?



 

Desverre er nok grafikken det eneste svake punktet hos denne PC'en, tror jeg. Den takler nok ikke de aller nyeste spillene like bra som man skulle ønske. Men jeg bryr meg ikke, for jeg er ikke noen gamer alikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...