Gå til innhold

Gainward GeForce FX5900XT, strøm?

magnemoe

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med et nytt Gainward GeForce FX5900XT kort i pcen min.

Problemet gjelder nå to spill Fable lost chapters og Morrowind.

Disse to henger seg i løpet av ca ett minutt. Fable mister sjermbildet, får no sync men musikken fortsetter, Morrowind henger bildet. Det er av og til mulig å returnere til windows med alt-tab eller windows knappen, ellers er det bare og reboote. Sjermbildet hang seg også når jeg prøvde å kjøre morrowind i et vindu.

Det merkelige er at de to andre andre spillene jeg har instalert sims2 og dungeon siege 2 fungerer helt fint.

Jeg har to teorier her:

Den ene er at powersuply blir overbelastet. Vet ikke hvilken merke men det er sikkert noe søppel. Har to 160gb hardisker en dvd og en cd brenner i pcen.

Når jeg koblet til en harddisk til klarte pcen ofte ikke å finne alle tre korekt ved boot.

Hvor mye trekker 5900xt kortet? Det har jo egen power tilgang så det må vel være en del.

Den andre forklaringen er at det er en windows feil, hadde et radeon 9200 kort før og hadde mye av de samme problemene i 3d førstepersjon spill. Dette var hovedårsaken til at jeg byttet kort og at jeg ville ha Nvidia nå siden jeg hadde hatt problemer med ati.

Det merkelige er at feilen kommer i typisk første eller tredje persjon spill; morrowind, falbe, dark ages of camelot. Mens spill som ikke er førstepersjon som dungeon siege, sims2, stronghold 2, children of the nile ikke har problemer.

Har kjørt dxdiag osv uten å finne noe rart.

Noen som har noen tips.

Magne Moe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker litt merkelig det der. Tror ikke det har med strøm å gjøre siden du hadde problemer tidligere kort også. Dessuten trenger ikke oppsettet ditt veldig masse strøm.

Har du oppdatert driverne til all komponenter?

Gå på hjemmesiden til HK produsenten din og last ned nyeste bios osv.

En komplett liste over komponenter i dataen er alltid fint å ha med når du har et problem. Vanskelig å komme med et konkret svar på hva det er.

For å finne ut om det er skjermkortet som er problemet kan du låne av en kompis å skjekke om samme problemene oppstår. Slik kan du iverfall eliminerer eller Finne ut om det er problemet.

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar.

Jeg har et Asus A7N266-VM hovedkort med en AMD Athlon XP prosessor og 1GB minne.

Bios er oppdatert.

Enneste tillegs kortet er et promise IDE tillegskort for ekstra hardisker.

Kjører cd og dvd fra denne.

Kjører windows 2000 denne er oppdatert med window update.

Jeg hadde et tilsvarende problem på det gamle radeon 9200 kortet.

Der fikk jeg rendringsfeil, eksploderende triangler etterfulgt av kræsj i nevnte spill.

Antok dette problemet var hardvare relatert og det er derfor jeg fikk meg et nytt kort.

Magne Moe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...