Gå til innhold

aksjer til julegave.. hva er vært å satse på?


ssswopp

Anbefalte innlegg

ønsker meg aksjer til julegave av pappa, siden det går så bra me kompisen min sin..

så jeg har 0 peiling på aksjer så hva er vært å satse på??

helst ikke dyrere enn 500

 

aaaner ikke hvor jeg skulle poste denne her, men det ble nå her da!

beklager om jeg la den ut på feil plass..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ønsker meg aksjer til julegave av pappa, siden det går så bra me kompisen min sin..

så jeg har 0 peiling på aksjer så hva er vært å satse på??

helst ikke dyrere enn 500

 

aaaner ikke hvor jeg skulle poste denne her, men det ble nå her da!

beklager om jeg la den ut på feil plass..

5081805[/snapback]

 

T5PC kanskje?

 

Men spøk til side. Hvis du ikke har mye peiling og ikke skal sjekke kurser hver dag er kanskje akjefond tingen. Tjener mindre, men er vel veldig mye enklere også. Et godt selskap nå kan teoretisk være konkurs til julen, og det er lett å tape penger.

Lenke til kommentar

Hvis det går bra for kompisen din så er det vel lurt å kjøpe det samme som ham. Er ingen ekspert på aksjefond, men det betyr vel at noen invisterer pengene for deg. Aksjefond består gjerne av mange hundre millioner kroner fra små og store sparere som invisteres i mange forskjellige aksjer. Dermed spres risikoen, og mulighetene for å tjene mer enn ved å sette penger på høyrentekonto skal være noe bedre.

 

500 kroner er det ikke noe poeng i å sette i aksjefond, det blir alt for lite avkastning på dette, og gebyrene vil også spise en del.

 

Kjøp bare aksjer i store firmaer så er du ihvertfall noe tryggere på at du ikke mister alle pengene.

Lenke til kommentar

Er jo ikke idiotisk å sette pengene i aksjefond da? Selv 500 kr er bra. Du tjener kanskje ikke så mye, men ser du langsiktig og setter inn 500 kr hver måned så kan du få utbytte om det går bra. Men ikke så mye som sagt.

 

Sett de på Coca Cola eller noe? Eller det er jo tid frem til jul

Se på børskursen til et bestemt firma i en uke eller no. Ser du at det stiger litt drastisk så slår du til. Så selger du når det begynner å gå litt smått.

Lenke til kommentar
Jeg har følgende aksjer; GRR, TOM, SFM og INM. 500 kroner er sånn omtrent det jeg bruker i kurtasje på en aktiv handledag - foreslår at du kjøper noe fint i julegave i stedenfor. F.eks termos eller nøtteknekker.

5087024[/snapback]

 

500 funker fett d..

forventer jo ikke å bli millionær heller da..

Lenke til kommentar
Jeg har følgende aksjer; GRR, TOM, SFM og INM. 500 kroner er sånn omtrent det jeg bruker i kurtasje på en aktiv handledag - foreslår at du kjøper noe fint i julegave i stedenfor. F.eks termos eller nøtteknekker.

5087024[/snapback]

 

500 funker fett d..

forventer jo ikke å bli millionær heller da..

5087331[/snapback]

Det funker aldeles ikke fet;

1) En handel er som oftest på mellom 50-100 kroner i kurtasje. Dvs kjøps salg er 2*79 i skandiabanken.

2) Du har ikke peiling på aksjer, og når markedet er høyt priset som nå riskierer du å kjøpe gale aksjer. Videre kan det legges til at du bare for å tjene inn kurtasjen må ha en avkastning på over 30%. Legg til skatt på 48% fra 1.januar og du ser hvor håpløse oddsene er.

 

Har du mindre enn 50 000 å spille for har du ingenting på OSE å gjøre.

Lenke til kommentar
Man kan jo lukte på noen spennende emisjoner

5088758[/snapback]

Koser meg med Statoil aksjene jeg kjøpte til 106,- ved emisjonen i vår.

Angrer bare på at jeg ikke kjøpte fler. :wallbash:

 

Til dere som sier at banksparing er tingen; med det rentenivået som er nå må dette være den desidert dårligste plasseringsmåten som finnes for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...