Gå til innhold

mye stres å bære med seg pc med vannkjøling på lan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg går fra luftkjøling til vannkjøling pga. vannkjøling er tryggere i lengden

Alt kan jo skje med luftkjøling, f.eks at støvet i ribbene tar fyr eller kjøleren detter av.

Hvis du flytter maskinen mye, ville jeg ha gått for vannkjøling.

Poenget var at sannsynligheten for at en blokk plutselig skal slå sprekker hvis den er montert skikkelig og godt bygget/uten fabrikasjonsfeil, er omtrent like stor som luftkjølingsulykker nevnt ovenfor. Jeg kan allikevel anbefale deg å gå for luftkjøling hvis du er (a) paranoid, eller (b) slepphendt. En liten kontroll når du drar og ankommer er vel ikke så mye å gnåle for?

Lenke til kommentar

Hehehe for en gjeng :)....... Har vannkjøling jeg og, ikke noe fare me det! Både vann og viftekjøling krever litt "omsorg". I lengden så kan det være lurt å bytte væske/slanger i vannkjølinga, mens i luftkjølinga ribbene osv må støvtørkes osv..... det er mest smak og behag, men også utseende o.l.! Så der er hverken problemer med vann eller luft :)

Lenke til kommentar

Data med ordentlig kjøling er ikke noe problem på lan! Hadde med meg pc'n på lan i helgen faktisk. Vannkjøling på gpu og fasekjøling på cpu.. Og maskina var ikke inni noe kabinett engang! :p Eneste "problemet" var at jeg var litt redd for at jeg skulle ta strømmen på rekka da jeg plugget inn ledningen, for jeg hørte de hadde hatt problemer før, men det hadde vist ordnet seg :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...