LowBalls Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 hei, jeg vurderer å kjøpe vannavkjøling. men da har jeg et spm; er det mye stress og bære/ta med seg det på LAN? gidder ikke gå til innkjøp vis det bare blir mye rot ut av det Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg gikk fra vannkjøling, til luftkjøling pga. luftkjøling er tryggere i lengden. Alt kan jo skje med vannkjøling, f.eks at en blokk plutselig lekker. Hvis du flytter maskinen mye, har jeg ville gått for luftkjøling. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg går fra luftkjøling til vannkjøling pga. vannkjøling er tryggere i lengden Alt kan jo skje med luftkjøling, f.eks at støvet i ribbene tar fyr eller kjøleren detter av. Hvis du flytter maskinen mye, ville jeg ha gått for vannkjøling. Poenget var at sannsynligheten for at en blokk plutselig skal slå sprekker hvis den er montert skikkelig og godt bygget/uten fabrikasjonsfeil, er omtrent like stor som luftkjølingsulykker nevnt ovenfor. Jeg kan allikevel anbefale deg å gå for luftkjøling hvis du er (a) paranoid, eller (b) slepphendt. En liten kontroll når du drar og ankommer er vel ikke så mye å gnåle for? Lenke til kommentar
Damination Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 slappfisker kaller man sånne ! viss du er mye på lan er det tøffere å komme med en vannkjølt pc en med en støgg kjedelig vifte som bare lager lyd ehh ? tenk deg om ! Lenke til kommentar
slobbix Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Hehehe for en gjeng ....... Har vannkjøling jeg og, ikke noe fare me det! Både vann og viftekjøling krever litt "omsorg". I lengden så kan det være lurt å bytte væske/slanger i vannkjølinga, mens i luftkjølinga ribbene osv må støvtørkes osv..... det er mest smak og behag, men også utseende o.l.! Så der er hverken problemer med vann eller luft Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Data med ordentlig kjøling er ikke noe problem på lan! Hadde med meg pc'n på lan i helgen faktisk. Vannkjøling på gpu og fasekjøling på cpu.. Og maskina var ikke inni noe kabinett engang! Eneste "problemet" var at jeg var litt redd for at jeg skulle ta strømmen på rekka da jeg plugget inn ledningen, for jeg hørte de hadde hatt problemer før, men det hadde vist ordnet seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå