Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er dårlig signalstyrke feilen?

Anbefalte innlegg

Et trådløst nettverk i et hus er ustabilt.

Det er en laptop (HP med linksys pcmcia kort) som skal koble seg mot en trådløs router (3com). Routeren står i etasjen over, direkte over laptopen. Avstanden er altså ca 3 meter med et vanlig golv mellom.

Den viser max signalstyrke. Allikevel detter den ut etter ca 5-10 minutters surfing. Viser fortsatt max signalstyrke, men forbindelsen virker ikke til å surfe eller gjøre noe annet fornuftig. Da hjelper det som regel å starte pc på nytt, og så virker den gjerne igjen hvis den har en god dag.

Den sier ofte òg at nettverket er begrenset / delvis iorden, da går det ikke an å surfe heller. Hva betyr det?

Er det signalstyrke som er issuet her? Andre i huset har også problemer med å koble seg til, de bor i kjelleren.

Er det noen som har stålkontroll på slike ting? Please hjelp! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du merket om det står at hastigheten til linjen ser ut som den dropper ned mot 1mbps? Hvis den gjør det, kan det være at strømsparing er aktivert på wlan kortet ditt, denne funksjonen bør være skrudd av. Vanlig stilles dette inn

Start-->Control Panel-->Network Connections-->Høyre klikk på wlan velg properties. -->Configure-->Advanced-->Powed mode(eller tilsvarende)--> Velg CAM eller Continous Access Mode.

Lenke til kommentar

Kan problemet være kanalvalg? Vil den oppføre seg slik da?

Ofte står den og søker på dns server og henger der. Får kontakt på nettet, men klarer ikke å få meg ut på internett. Ingen brannmur i routeren er innkoblet. Bruker kun XPSP2 brannmur, men har prøvd å slå av denne og. Har også slått av kryptering for feilsøkingen sin del.

Hvis eg kommer ut på nettet varer det som regel ikkje mer enn 5-10 minutt. Hvis eg prøver å reparere nettverkskobling henger den seg.

Eneste mulighet er å restarte.....

Skal det være så vanskelig?#$!!@?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...