Schnickaschnicka Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Hei. Jeg har en bror som skal ha ny pc, så jeg fikk den ene harddisken hans på 80gb. Jeg koblet den til og ordnet i bios og den ble godkjent. Men jeg får ikke godkjent tilgang til documents and settings Kan det være at jeg må bytte om på ledningene inne i dataen sånn at den ene ledningen til hovedkortet går inn i HD'en og omvendt? Eller hvorfor får jeg ikke tilgang? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Det at du ikke får tilgang til documents and settings er nok pga. det er installert Windows XP. Etter det jeg har erfart med Windows XP (Som ikke er mye. Går for det meste i Windows 2000 her), så får man ikke tilgang til documents and settings når man kobler en harddisk med Windows på til en annen maskin. Godt mulig jeg tar feil, men er som sagt min eneste erfaring med Windows XP og documents and settings. Finnes sikkert en måte man kommer inn på documents and settings på, men den måten kan evt. ikke jeg Lenke til kommentar
Kilko Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Han brukte sikkert passord som login når han hadde den harddisken og da er "documents and settings" mappa kryptert. Bruk Getdataback ntfs for å få tilgang til mappeinnholdet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Er sikkert bare det vanlig tilgangsproblemet. "Access is Denied" Error Message When You Try to Open a Folder http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;810881 Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Han brukte sikkert passord som login når han hadde den harddisken og da er "documents and settings" mappa kryptert. Bruk Getdataback ntfs for å få tilgang til mappeinnholdet. 5081520[/snapback] Du klarer ikke å få data tilbake med getdataback ntfs dersom mappa er kryptert. For å få tilgang til disken fra en annen pc, MÅ du ha krypteringsnøkkelen. Den får du ved at han må boote på den harddisken, og deretter eksportere krypteringsnøkkelen (står forklart i Hjelp funksjonen til XP). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå