Snøspade Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Hei.. Jeg skal bygge meg ny PC snart og har noen spørsmål: Hvilket skjermkort bør jeg satse på? Planen var å kjøpe et ATi oppsett med kanskje mulighet for crossfire senere. Hovedkort er allerede valgt til ASUS SLI Deluxe. Burde jeg da kjøpe et X800 XL nå og kjøpe et x1800 crossfire kort senere og kjøre disse i crossfire, eller vente og kjøpe et x1800 kort når dem kommer på markedet, og kjøpe enda ett senere. Eller vente til x1800 kommer ut, og kjøpe et x800xl eller x850xt som da vil være redusert i pris og kjøpe et x1800 senere for crossfire? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Du får ikke kjørt Crossfire på det hovedkortet. Det er kun for Nvidias SLI. Du må ha ett hovedkort med ATI Xpress brikkesett. EDIT: Fant kun 2 stykker hos Komplett, ett fraSapphire og ett fra MSI. Men ingen er på lager akuratt nå. For Crossfire vil det komme flere kort etter hvert, med de er få nå siden selve skjermkortene ikke er å få tak i. Men når det gjelder skjermkort så går nok ikke X800 sammen med ett X1800 crossfire kort dessverre, men tror at ett X1800 XT Crossfire skal funke med ett X1800 XL kort. Endret 30. oktober 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
jaegarn Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Hei..Jeg skal bygge meg ny PC snart og har noen spørsmål: Hvilket skjermkort bør jeg satse på? Planen var å kjøpe et ATi oppsett med kanskje mulighet for crossfire senere. Hovedkort er allerede valgt til ASUS SLI Deluxe. Burde jeg da kjøpe et X800 XL nå og kjøpe et x1800 crossfire kort senere og kjøre disse i crossfire, eller vente og kjøpe et x1800 kort når dem kommer på markedet, og kjøpe enda ett senere. Eller vente til x1800 kommer ut, og kjøpe et x800xl eller x850xt som da vil være redusert i pris og kjøpe et x1800 senere for crossfire? 5080788[/snapback] jeg syntes det ble veldig rotete slik du skrev, men her er iaffal noen tips (slik som jeg forsto det du skrev) 1. du kan ikke ha crossfire i et SLI-hk 2. du kan ikke sette opp et x800 med et x1800 i crossfire Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Fant ett par andre kort som støtter Crossfire. DFI Lanparty som var fryktelig dyrt Sapphire som er for Intel socket 775. Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Skulle helst hatt noe som ikke var så ufattelig dyrt. Og det må nesten være socket 939 ettersom jeg skal bruke en AMD 64 prosessor Endret 30. oktober 2005 av Optimuz Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Tror ikkje du finner ett billig hovedkort med Crossfire før det har gått minst ett halvt års tid. De første kortene som kommer med Crossfire blir helt sikkert dyre toppkort, det går en stund før Crossfire finner veien til mellomklasse/billig-kort. Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Kan dere anbefale noen skjermkort for å kjøre SLI på ASUS SLI Deluxe? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Eg vil tvert i mot anbefale deg å ikkje kjøre SLI i det hele tatt. Det er mye bedre å ha ett godt kort enn to dårlige. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Kan dere anbefale noen skjermkort for å kjøre SLI på ASUS SLI Deluxe? 5081024[/snapback] Crossfire kortene som koster rundt 900,- er ikke dyre, men kvaliteten er usikker. Leste test av ett ikke Crossfire kort fra ATI, og det var ekstremt bra overklokker, men igjen en av de dyre. Når det gjelder SLI skjermkort, så er 6600 GT kortene bortkastet, det er billigere med kort som yter bedre enn de til sammen. Finner du 2 meget billige 6800 GT kort så kan de yte bedre enn ett 7800 GT kort. Ultra versjonen begynner å nærme seg 7800 GT pris. De eneste å anbefale for kjøring i SLI er nok 7800 GT eller 7800 GTX, og da blir prisforskjellen såpass stor at GT kortet er mest gunstig her. Har du penger på konto NÅ, så ta en titt på Komplett sitt Superweekend tilbud, XFX sitt 7800 GT kort koster kun 3195,-, noe som er det beste tilbudet du kan få akuratt nå. (Jeg tok hull på sparegrisen og kjøpte meg ett, så jeg kan kjøre i SLI) Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 På SHG.no får de inn Crossfire kort fra Sapphire til ca 1100kr. Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Jeg tenkte på å kjøpe et PoW 7800 GT nå og kanskje ett til senere for å kjøre SLI. Om jeg blir å vente til nærmere jul blir det nok crossfire kort fra Radeon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå