wewwen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Hei. Nå sitter jeg på "film quiz" og som en annen bemerket, kjenner jeg ikke igjenn noen av filmene. så om dere kunne satt opp hvilke filmer jeg må se. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Syns du bør spesifisere litt bedre. "Film" er et ganske stort medium. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 http://www.imdb.com/chart/top http://www.imdb.com/chart/bottom Lenke til kommentar
Njål Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Her, pluss noen til. Men seriøst, start med å gå gjennom imdb-listene LarsP link'er til, særlig Top 250-lista deres, fra den kan du etterhvert gå inn på topp xx i sjangre og årtier og se etter ting som ser interessant ut. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Er jo umulig å lage ei sånn liste da, da ALLE har forskjellige filmer de liker og ikke liker. Men jeg kan jo prøve å lage ei lita og veldig eksluderende liste (mange titler som mangler) innen de forskjellige sjangrene. Krigsfilmer: -Platoon -Saving Private Ryan -Full Metal Jacket -All Quiet On The Western Front (den gamle) -Apocalypse Now! (Redux) -Hamburger Hill -Patton -The Thin Red Line -Spartacus Komedie/Action: -Snatch (svart komedie) -Lock, Stock And Two Smoking Barrels (svart komedie) -Mean Machine (svart komedie) -Reservoir Dogs (Action-"komedie") Pulp Fiction (Action-"komedie") -Monty Python-filmene (alle tre) (hysterisk komedie) -Clockwise (komedie) -Payback (mer action/svart komedie) -The Boondock Saints (også litt mer action/svart komedie) -Maverick (komedie) -Indiana Jones (action) The Big Hit (action-komedie) + Mange andre. Kommer helt an på hva du liker av komedie/action Thriller/Horror: -The Thing -The Shining -The Excorcist -Seven -Saw -Silence Of The Lambs -Hannibal -The Blair Witch Project -Alt det som Hollywood spytter ut av skremmefilmer (à la The Ring og The Grudge) må du for all del drite i, med mindre du liker sånt. Sci-Fi: -The Matrix -Star Wars (alle seks, har du ikke sett noen av dem... Fortjener du ikke leve ) -Equilibrium -Close Encounter Of The Third Kind -The Arrival -Blade Runner -Planet Of The Apes (gjerne begge to) -Alien-filmene Western: -Fistful Of Dollars -For A Few Dollars More -The Good, The Bad And The Ugly -Unforgiven -Wyatt Earp -Open Range -The Magnificent Seven -Hang 'Em High -Young Guns (Nevnte ingen av de gamle Wayne-filmene - Liker dem ikke selv ) Drama: -Hurricane -The Count Of Monte Cristo -The ShawShank Redemption -Forrest Gump -Cast Away -Schindler's List -Matchstick Men Gangsterfilmer: -The Godfather (begge de to første, den andre er best etter min mening) -The Untouchables -GoodFellas -Carlito's Way -Donnie Brasco Små-snåle filmer: -Donnie Darko -The Butterfly Effect -Blue Velvet -Mulholland Drive -Brazil -Fear And Loathing In Las Vegas Dette er som sagt en veldig ekskluderende liste, som mangler mange gode og dårlige filmer. Det finnes en god del filmer her som sikkert folk hater og ønsker død og forråtnelse over, men det var nå de jeg nevnte da. Jeg bare skrev opp noen på impuls ettersom de kom frem i hodet mitt (har en god del av dem selv). Du kan sjekke ut IMDB.com for alle disse filmene (sjekk også chart'n som ble postet lenger oppe her ). EDIT: La til noen flere filmer i lista. Endret 30. oktober 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Thriller/Horror:-The Thing -The Shining -The Excorcist -Seven -Saw -The Blair Witch Project -Alt det som Hollywood spytter ut må du for all del drite i, med mindre du liker sånt. 5081386[/snapback] Høh? Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Hvor har du gjemt Pulp Fiction, MeTa][iC? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) "Høh" hva? Fant du noe veldig dumt i den listen, LarsP? EDIT. Faen, jeg mente jeg tok med både Reservoir Dogs og Pulp jeg. Jaja, får rette opp dette da. Endret 30. oktober 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Høh hva? Fant du noe veldig dumt i den listen? 5081429[/snapback] Kommentaren gir ikke noe mening med tanke på listen din. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 [iC,30/10-2005 : 19:38]Høh hva? Fant du noe veldig dumt i den listen? 5081429[/snapback] Kommentaren gir ikke noe mening med tanke på listen din. 5081434[/snapback] Hehe, skjønner det. Det jeg tenker på er de skremmefilmene, som The Ring, Et Ubesvart Anrop og The Grudge. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Ran Blade Runner Das Boot Audition Obligatoriske. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Et Ubesvart Anrop er jo japansk, ikke fra Hollywood Edit: Men remaken komme jo snart. Endret 30. oktober 2005 av Scarface^ Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Et Ubesvart Anrop er jo japansk, ikke fra Hollywood Edit: Men remaken komme jo snart. 5081467[/snapback] ÅÅÅÅÅÅÅÅ! PIRKE PIRKE? Jeg mener slike filmer av den typen, mann! Altså Hollywood filmer som prøver å være på samme nivå som japansk nåtids-horror (altså bare helt utrolig sugent), men som bare blir enda værre. Endret 30. oktober 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg synes de japanske skrekkfilmene som har kommet de siste årene har vært helt kurante jeg. One Missed Call og The Eye fikk meg til å hoppe taktfast i stolen. Skal man se en film før en dør så er det "Blade Runner". :=) Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Apropos Blade Runner: Er det sagt noe om en spesialversjon? Jeg er så lei av denne sone1-versjonen med absolutt INGEN TING av ekstramateriale! Nå har jo Ridley kommet med en utvidet 3-disc av Gladiator, og han kom tidligere med en 3-disc versjon av Black Hawk Down. Kanskje vi får en sånn en av Blade Runner? *Håpe håpe* Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Ingenting konkret har blitt sagt angående spesialutgaven av Blade Runner. :-\ For dere som er leie av å vente så kan jeg anbefale bøkene Future Noir: Making of "Blade Runner" og "Blade Runner": The Inside Story. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Apropos Blade Runner: Er det sagt noe om en spesialversjon?Jeg er så lei av denne sone1-versjonen med absolutt INGEN TING av ekstramateriale! Nå har jo Ridley kommet med en utvidet 3-disc av Gladiator, og han kom tidligere med en 3-disc versjon av Black Hawk Down. Kanskje vi får en sånn en av Blade Runner? *Håpe håpe* 5081499[/snapback] Diskutert noenlunde inngående her. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jo, men det er bøker. Jeg hadde et stort nok helvete å komme igjennom Ringenes Herre, Rainbow Six og noen andre Clancy-bøker. Liker generelt ikke bøker. Men håper virkelig at det kommer en ny versjon av Blade Runner. Kan egentlig ikke skjønne helt hvorfor det IKKE skulle komme en slik en, da dette er en massivt bra film - et kunstverk - og da den versjonen som er ute nå umulig kan selge noe bra. Den er da dritt-dårlig! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jo, men det er bøker. Jeg hadde et stort nok helvete å komme igjennom Ringenes Herre, Rainbow Six og noen andre Clancy-bøker. Liker generelt ikke bøker. Men håper virkelig at det kommer en ny versjon av Blade Runner. Kan egentlig ikke skjønne helt hvorfor det IKKE skulle komme en slik en, da dette er en massivt bra film - et kunstverk - og da den versjonen som er ute nå umulig kan selge noe bra. Den er da dritt-dårlig! Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Siste posten din gir ikke så mye mening, Metallic. Filmen er massivt bra, men denne versjonen er drittdårlig? Gidder du å omformulere deg littegranne da det er JEG som har førsterett på dårlige formuleringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå