Gå til innhold

USB 2.0 hub?

CSTO

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en bærbar pc som har kun 2 usb2.0 utganger. Den ene bruker jeg fast til min eksterne mus, og den andre bruker jeg til min eksterne harddisk.

Jeg ønsker flere uttak, så jeg skal kjøpe meg en usb2.0 hub, men aner ikke hva som er bra og hva som er dårlig. Er det noen som kan gi meg noen tips (evt. linker) så hadde det vært fin :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg hadde samme problem som deg. Hadde stadig for få USB porter tilgjengelig. Kjøpte meg først en enkel sak på Elkjøp. En 4 porters sak. Husker ikke merke. Fikk ikke logitech rattet mitt til å virke, og ble tipset om å kjøpe en USB hub med strømforsyning. Kjøpte meg enda en USB hub, men denne gang med strømforsyning. Denne fungerer utmerket. :thumbup:

Har 3 eksterne HD + en printer tilkoblet den ene HUB'en, og digital cam + ratt + scanner + antec laptop cooler tilkoblet den andre huben. Så er det bare til å fyre hubene rett i laptop når det trengs. Har planer om å "orke" og kjøpe meg en ny HUB med flere porter. Blir mye rot med alle ledningene.... :ermm:

Hva gjelder merker og hva som er bra og dårlig aner jeg ikke. Tror ikke det er så store forskjeller på USB hub'er.... :hmm:

Mvh Senshi

Lenke til kommentar

En USB-bub uten strømforskyning kan kun levere 500mA totalt på alle portene. Hvis tilkoblete enheter trenger mer strøm må det benyttes ekstra strømforskyning, dermed vil hver port kunne levere 500mA. Er behovet for en enkelt enhet større enn dette må den ha separat strømforskyning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...