Gå til innhold

Skifte multiplayer på P4G8X?

The_Viper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Multiplayer som i multiplier?

5080616[/snapback]

Redd du bare har singleplayerversjon ;)

Mer seriøst: Hva er det som skjer når du prøver å endre multiplieren? Er den grået ut i BIOS eller finner du ikke frem?

5080655[/snapback]

Hehe, vet jeg sa feil. Men får jo ikke til å skifte Hovedtittel. Så det må nok bare stå :p

Jeg finner den fram i BIOS'en men det går ikke ann å skiftet den. Men hvis du ser i en av linken jeg har, ser du at de har skiftet sin til 18x.

Endret av The_Viper
Lenke til kommentar
Jeg finner den fram i BIOS'en men det går ikke ann å skiftet den. Men hvis du ser i en av linken jeg har, ser du at de har skiftet sin til 18x.

5080731[/snapback]

Jeg kan ikke finne noen plass i den guiden hvor de snakker om å ha senket/økt MP.

Men på slutten av denne siden antyder de at en annen versjon av kortet (non-Deluxe-kortet med de manglende jumperene/dipswitchene) muligens kan forandre multiplier.

Testen er av kortet P4G8X Deluxe, mens du muligens har P4G8X. Hvis det er tilfellet, tror jeg du må forandre MP vha. jumper-situasjonen jeg beskrev over.

Bruk manualen!

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

5080731[/snapback]

Jeg kan ikke finne noen plass i den guiden hvor de snakker om å ha senket/økt MP.

Men på slutten av denne siden antyder de at en annen versjon av kortet (non-Deluxe-kortet med de manglende jumperene/dipswitchene) muligens kan forandre multiplier.

Testen er av kortet P4G8X Deluxe, mens du muligens har P4G8X. Hvis det er tilfellet, tror jeg du må forandre MP vha. jumper-situasjonen jeg beskrev over.

Bruk manualen!

5082857[/snapback]

Jo, hvis du ser på BIOS screenshot'n av instillingene, ser du at den er på 18x, mens min er på 20x. Dermed må de ha skiftet den på en eller annen måte. Og ja, jeg har Deluxe versjonen. Men er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan låse opp ved hjelp av den delen er der det er lagt linjer langs den "kommando" delen som dere ser bilde av på linken. Denne

Endret av The_Viper
Lenke til kommentar
Jo, hvis du ser på BIOS screenshot'n av instillingene, ser du at den er på 18x, mens min er på 20x. Dermed må de ha skiftet den på en eller annen måte. Og ja, jeg har Deluxe versjonen. Men er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan låse opp ved hjelp av den delen er der det er lagt linjer langs den "kommando" delen som dere ser bilde av på linken.  Denne

5086324[/snapback]

Din multiplikator står på 20x fordi du har en Intel Pentium 4 2,66 GHz (eller 2,0 GHz), mens maskinen i testen har en Intel Pentium 4 1,8 GHz.

FSB * multiplikator = hastighet på CPU'en, som du kanskje vet.

Det bildet du linker til er et bilde av et område på hovekortet som mangler pinner til jumpere. Hvis du skal fikse på noe der, må du lodde på pinner eller ledninger i de riktige hullene og lagene, altså blir det ganske så vanskelig.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...