las^se Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 hei! nå har jeg stressa i over en uke.. det som er problemet er at når jeg har spilt en liten stund eller gjort noen tunge oppgaver på datamaskinen, så låser maskinen seg.. jeg innstallerte win2k med sp2 for å få mest mulig stabilt, flasha og oppdaterte biosen, oppdaterte via4in1-driverene og kjøpte ny strømforsyning... dette har hjelpt noe... kan ca spille i 10 min før maskina låser seg... tempratur å alt sånt er i orden.. håper noen her kan hjelpe meg... på forhånd takk for svar! mvh las^se specs: abit kt7a amd t-bird 850mhz 256sdram wd 80gb 8mb cache 3com LAN 10/100 gainward gf4 ti4200 q-tec 550w strømforsyning Lenke til kommentar
goose Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Prøvd å flashe biosen på skjermkortet? Hadde lignende problem med Gainward GF2. Da var det vindom XP som klarte ikke å starte instalasjonene på en abit KT7 hovedkort... Så prøv å flashe bioan på skjermkortet. Lenke til kommentar
las^se Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 hmm... flashe biosen på skjermkortet? høres risky ut? er det fare for å ødelegge skjermkortet da? Lenke til kommentar
normal Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 har samme problem! oppdater til siste bios sjekk her http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Det har kommet ut en ny BIOS (A9) til KT7A hovedkort nylig, som retter opp ustabilitet med Geforce4 kort! Den kan lastes ned her: http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...KT7A-RAIDBios Lenke til kommentar
las^se Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 det er denne jeg har oppdatert med ja.. hjelper ikke mye den der... :sad: [ Denne Melding var redigert av: las^se på 2002-08-25 00:14 ] Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Du kan jo prøve å installere Windows 2000 SP3, som kom ut for ikke så lenge siden. Du finner den på http://www.windowsupdate.com Jeg vil anbefale deg å installere alle oppdateringene som finnes på Windows Update Ellers, burde du oppdatere driverne til skjermkortet ditt, slik at du har de nyeste. Lenke til kommentar
las^se Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 takk for svar... har nå sp3 igjen å laste ned/installere.. kommer tilbake med resultatet om ei lita stund.. Lenke til kommentar
las^se Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 når jeg installerte de driverene som følgte med kortet, og de som jeg lasta ned, kom det opp en melding om at microsoft ikke hadde godkjent denne for windows, men du kunne fortsette på eget ansvar... har dette noe med problemet mitt å gjøre? Lenke til kommentar
normal Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 er ikke den kun til engelsk versjon? Lenke til kommentar
las^se Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 Quote: Den 2002-08-25 00:59, normal skrev:er ikke den kun til engelsk versjon? windows 2000? seff er det engelsk.. bare stress å ha norsk windows når det meste av programvare går på engelsk.. Lenke til kommentar
las^se Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 satt her å tenkte litt... om ExpertTool kan ha noe med saken å gjøre? kan det være lurt å deaktivere denne? Lenke til kommentar
normal Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 nei, jeg har aldri hatt det installert selv om jeg fikk probz. det som har hjulpet en god del for meg er: nyeste VIA drivere (4.42) nVIDIA detonator 30.82, nyeste A9 bios og http://support.microsoft.com/support/kb/ar...s/Q270/7/15.ASP hvordan funker det for deg nå? [ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-08-25 01:30 ] Lenke til kommentar
las^se Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 takk for tipsa normal... hadde gjort alt untatt det med registeret.. ikke at d hjalp noe særlig å fikse på registeret da.. :/ har tenkt litt på om agp-driveren må oppdateres? i følge 3dmark2001se kjører kortet på 2x agp, men jeg har jo 4x agp... ? noen som vet hvor jeg finner oppdaterte agp-drivere? hovedkortet er et abit kt7a, for de som ikke har fått det med seg :smile: har ikke følt meg tøff nok til å flashe skjermkort-biosen enda, men jeg har lasta den nyeste ned... det dumme var at det ikke følgte noen installasjons-veiledning med denne... noen som vet hvordan jeg gjør dette? på forhånd takk! mvh las^se [edit: gjorde noe litt mer forståelig :smile: ] [ Denne Melding var redigert av: las^se på 2002-08-25 11:48 ] Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 gf4 er ikke helt kompatibelt med abit kt7a, men det er en måte du kan få dt til å fungere, deaktiver 4x agp i bios. Siden 2x og 4x agp har omtrent samme ytelsen så skulle det ikke ha noe å si for performance Lenke til kommentar
las^se Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 hmm... sjekka det med 2x vs 4x... i biosen var allerede 4x disabled :/ vet du om andre mulige løsninger? data'en klikekr til og med når jeg bruker både winamp og i.e. på likt!! skal ikke gå an..? kjører alt på deafult... hverken experttool eller powerstrip er innstallert.. Lenke til kommentar
Vidder Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Hadde samme problem selv, dog med MSI K7 Hovedkort og ABiT Skjermkort, GF4. Problemet hos meg var rett og slett en Uorginal RAM-brikke, hvilken RAM har du ? Jeg hadde to brikker, men da jeg tok ut den ene ordnet det seg.. Billig RAM er ikke til å stole på.. Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=38368&forum=24 Her er noen med samme problemmet, men for meg var eneste løsningen å kjøpe nytt hk. Lenke til kommentar
normal Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 mitt funker tilsynelatende stabilt nå :smile: prøv deg fram med bios settings osv. det har vært et helsike, men nå tror jeg jeg er på god vei selv om det ifølge brødrene mine ikke er helt stabilt (de sitter med døren igjen go dermed mye varmere her på rommet pga mitt priv rom er veggivegg og det bråker) prøv f.eks PCI Master WS 0 # write - DISABLED tror dette hjalp en del (den hjelper ihvertfall når man oc'er pci bussen og ting er ustabilt står det i forklaringen jeg har) Måten jeg har gått fram på er å begynne på ganske lave settings - kjørt 3dmark over natten. hvis man har lave nok settings funker dette, og man kan begynne å "klatre" oppover med intillingene nyeste SBLIVE driverene har jeg og, vet ikke om det hjalp men det skader ikke. husk forøvrig den AGP instability patch i win2k som jeg ga link til over, tror den hjalp en del Lenke til kommentar
las^se Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 hehe... nå skal dere høre! for 20 min siden bestilte jeg: -asus a7v333 -xp1600+ (har lite pæng) -nanya 256mb 2700 ddr-ram (eneste de hadde på lager, pluss at jeg leste en test, der de kom rimeligt bar ut.. er noe ala apacer) så da var problemet løst... neste problemet er bare hvordan jeg skal betale dette :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå