snurre1 Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 En lengre utflukt resulterte i et par DV kasetter, hver på en time. Disse skal redigeres til en film. Bruker Pinnacle Studio 9. Hvordan går jeg frem for å få videoklippene fra begge kasettene inn i samme album i programmet. Det må jeg vel ha da jeg skal lage en film med klipp fra begge kasettene. Den første kasetten er grei. Det jeg ønsker er at videoklippene fra den andre kasetten legger seg etter klippene fra den første isteden for å starte fra side 1 i et nytt album. Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Ser du ikke har noe særlig peiling for Studio9. Først capture du alle filmene over til pc på en bestemt mappe. De lager automatisk video 1, video 2 osv.. Når du skal redigere, du velger video 1 og plukker det over til en ønsket film og det og velger video 2 og plukker det over til den samme ønsket filmen og det osv.. Tror du bør øve deg litt først med å bli kjent med Studio9!! Lenke til kommentar
moviemaker77 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 En lengre utflukt resulterte i et par DV kasetter, hver på en time.Disse skal redigeres til en film. Bruker Pinnacle Studio 9. Hvordan går jeg frem for å få videoklippene fra begge kasettene inn i samme album i programmet. Det må jeg vel ha da jeg skal lage en film med klipp fra begge kasettene. Den første kasetten er grei. Det jeg ønsker er at videoklippene fra den andre kasetten legger seg etter klippene fra den første isteden for å starte fra side 1 i et nytt album. 5080460[/snapback] Det klarer du nok ikke å unngå. Film nr 2 kommer på nytt ark. Det lønner seg å kalle videoklippet noe som har med filmen og gjøre f.eks. tur 1 og tur 2. Hvis ikke du gir filmen noe navn får den automatisk video1,2,3 osv. Du kan legge inn så mye film du ønsker. Det går nesten å fylle opp hele harddisken , men husk at du trenger noe ledig plass til rendring av filmen så det lønner seg ikke å fylle den opp mere enn ca 3/4 full. Det går ann å bruke samme filmklipp flere ganger og klippe ut litt og litt av det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå