Gå til innhold

Pelt kjøling, mange/noen her som bruker det?

Anbefalte innlegg

Som Topic sier.. Er det mange her på forumet som kjøler sine Cpu eller Gpu med Pelt?

Gi gjerne en kort beskrivelse av systemet evt ett bilde!?

Har den oppfattning at det er lite peltkjøling her i norge..

Starter selv ett absurd pelt prosjekt.

Har sånn smått begymt å jobbe med vann blokka som skal kjøle en 437w qmax pelt og min torturerte 3.2 Prescott..

Evt en runde med Dothan som kommer i posten neste uke.. :innocent:

Prosjektet er blir neppe ferdig før en gang i januar/februar siden enkelte deler koster noen kroner..

Men nok om meg.. hva har dere??

give me some goods... :yes:

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en peltier-blokk med 172w peltier på, men har ikke testa den i pc'n ennå. Den lekker litt. Skal få fiksa den om to uker, tror jeg.

Edit: 437w er jo sinnssykt, da. Gleder meg til å se hva du klarer med det. Hva koster elementet, da?

Hvilken dothan er det du skaffer deg? Og hvilket HK?

Endret av Økonom
Lenke til kommentar

oddarne84, :)

Ditt nick er ett av to som dukker opp i hodet mitt når jeg teker pelt.. leste ofte i shuttle tråden din. Har også sett litt på ditt siste prosjekt.. spennende det også..

Økonom,

437w er vel dets største man får tak i... litt plagsomt at det er 63x63mm, og den eneste blokka som passer til det koster litt for mye... :p

Elementet koster vel ca 50$x6.5=325

Dyreste delen jeg trenger er PSU...

600w 24V 25A Meanwell, http://www.computronics.com.au/meanwell/se-600/

egen psu for pelt`n har funnet den rimelig i Australia bare A$ 126.4 +frakt ca A$165x4,9=808.5x1.25= 1010.62++ tipper rundt 1000-1200

pluss mer slanger isolasjon, en pumpe til, med mer...

Hehe... det er jo bare penger... :ermm:

Henter min Pentium M 740 1.73 på posten i morra. skal kjøre den på ett Asus P4C800E-DLX

Om den yter bedre enn min P4 Prescott@4ghz selger jeg muligens prescottn...

Lenke til kommentar
Jobber med den saken, har en Swifttech mcx6000 som gjennomgår noen modifikasjoner... kommer muligens til å lage en topic om den siden jeg muligens trenger noen råd senere...

5086874[/snapback]

Har du stjælt min ide?? :innocent:

Var slik jeg og hadde tenkt det men slo ifra meg den løsningen pga dårlig ytelse på den blokka ved en så stor varmeutvikling, samt for liten. Holder nå på å maskinere en blokk til formålet, dvs designe den i 3dstudio max for å så maskinere den etterpå.

Med tanke på at en Pm skal slå Prescotten kan du bare drømme om. Har testet div spill samt vanlige programmer og benchmark med en Prescott @ 4,1 mot en 760 @ 2,87. Majoriteten av "testene" så knuser prescotten 760 uten problemer, men 760 er sterk på et par bencher som f.eks superpi, sandra etc.

Men på real world applications så er prescotten sjef må jeg si, veldig kjapp i svingene. F.eks BF2 på 760; ikke mye bra. Kikket i taskmanageren ingame og så at den lå konstant på 100% bruk. Mens Prescotten lå og varierte mellom 60-85% på "begge" pros -> HT.

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
Har du stjælt min ide??  :innocent:

"Stjælt" utgangspunktet ditt :D

Blokka passer vel på håret? om jeg ikke har oversett noe.

Ytelsen skal vel bli bra nok med 2x 1/2" slanger inn og ut.

To eheim 1250 i paralell :p

Bygger kjølinga slik at den også skal passe på Lga775 så snart det kommer fornuftige 975x kort begynner generasjons skiftet. Da satser jeg på 5 ghz 24/7. Om ikke Corone er kommet da.. :thumbup:

Pm`n er mest for leking... men får se. tenkte på en liten stille lagrings server... mer enn nok kraft til det... Har forøvrig enda ikke fått pakken, posten har nemmlig rota den bort.. :mad:

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...