aslat Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg har en stasjonær PC som er koblet til internett gjenom ADSL-modem med kun en nettverksport. Jeg ønsker å få tilgang til internett med en bærbar PC uavhengig av om den stasjonære er på eller ikke. Når begge maskinene er på skal disse også kunne snakke sammen trådløst. (den bærebare har allerede et trådløst nettverkskort) Hva er det jeg trenger? Jeg er helt satt ut av alle begrepene: router, switch aksesspunkt...) Dette er nok et av de mest grunnleggende av alle spørsmål og det er nok kanskje derfor jeg ikke har funnet noe svar. Om noen har en konkret anbefaling av dings jeg skal kjøpe ville det også vært fint. Jeg trenger ikke kraftig sendestyrke tror jeg. takker på forhånd for gode svar jeg Lenke til kommentar
runel Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Hvis jeg ikke misforstår helt så ønsker du trådløst på den stasjonære maskinen din også? Da trenger du: Linksys WRT54G - trådløs router - kan tilkoble inntil 4 kablede maskiner i tillegg Linksys WUSB54G - Trådløst nettverkskort til din stasjonære maskin (USB) Lurer du på noe mer, bare spør! Endret 30. oktober 2005 av runel Lenke til kommentar
aslat Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Takker for svar! Den stasjonære er i dag koblet til internett via en ledning. Jeg hadde håpet at det var mulig å kjøpe kun en boks som både sørget for å sende ut tråløse signaler til den bærbare og var koblet til fysisk til den stasjonære (mellom den stasjonære og ADSL-modemet?) og dermed også kunne sørge for at den stasjonære er tilgjengelig på trådløstnettverket (slik at jeg kan snakke med den fra den bærbare) Er det mulig? Lenke til kommentar
runel Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Den routeren jeg fant til deg (Linksys WRT54G) har mulighet for tilkobling av 4 kablede enheter (Som din stasjonære PC), så det er fullt mulig Du kobler da slik: ADSL modem --> Linksys router --> Din kablede maskin Og i tillegg har du trådløst nett fra samme Linksys boks... Lenke til kommentar
aslat Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Super. Takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå