hamonrye Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Mitt system består av følgende: -Et kabinett uten ekstra vifter -Asrock Dual Sata 939 Hk (ingen chipset-vifter) -CPU XP3500+ med boxed vifte -PSU Bzerk 500 W -PowerColor Radeon X800 GT 256 -Ram F-Skill 2 * 512 PC3200 2-3-3-6 ok, det er vel det meste. Jeg har ikke klokket noe som helst foreløbig. Kan jeg klokke noe uten mer kjøling? Hvilke programmer benytter jeg meg av for å teste temperatur osv. Hvilke vifter er mest påkrevd dersom jeg klokker PCU og skjermkort? Er litt grønn her, så hadde satt pris på litt hjelp Endret 30. oktober 2005 av hamonrye Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg hadde startet med å sette inn kabinettvifter, og da kan det lønne seg å kjøpe med en liten viftestyring, så du kan regulere hastigheten på de så det blir behagelig å være i rommet med pc-en. Motherboard Monitor er et program som sjekker div temp. i pc-en, men et alternativ er speedfan. Vet ikke hvordan de boxed kjørerne kjøler for tiden, men når jeg hadde boxed på min AMD barton 2800, var det 40 DB og 50 grader, noe jeg ikke syns var veldig bra. Det kan jo ha utviklet seg veldig mye i det siste. så det må du nesten bare se etter selv. jeg satt inn zalman cnps700b, og er meget fornøyd med den, for lyden falt til 20 db og tempraturen til 37-40... Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 kansje to vifter i 120X120 en inn remme og en ut bake hvis du har plas eller så ta to 80X80 vifter og legg inn rivatuner så kan du se temp på kritiske komponenter pluss klokking av skjermkort, og noen ting Sustem temp ikke ove 75 grade CPU ikke over 60 temp og skjermkort eller som rivatuner sier Core ikke over 80 alt i celsius Lenke til kommentar
hamonrye Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Ser at dere liker Zalman her inne, og jeg tenkte også på det. Men har også lest et sted at den 7700-vifta passer bedre til mitt hk. Kabinettvirfter var det, ja.. Noen som har noen gode linker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå