Christian86 Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Kjørte en kjapp tur med foreldrenes bil, Siden det hadde pøsregnet og garasjen var heller mørk, så gikk det litt galt. Bakpå bilen, like ved hjulet så fikk jeg en ca 4-5 cm høy lakkskade som er 1,5cm bred. Noen som vet hva det kan koste å utbedre? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 bulk, eller bare riper? har du bilde av skaden? hva kom du borti? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) små riper, ca ved bunnen. Er en hvit betong vegg som den kom borti. Er helt nede ved bunnen av bilen, og veldig nære der karroseriet og dekk skilles, beveger en fingeren litt bort så kommer dekket Endret 30. oktober 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
jevel Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Kommer helt an på hvordan du skal få det fikset, men hvis det skal løses slik at det helt garantert ikke vises, så må du nok ut med en 5-6000,- for å få pusset ned hele metallstykket (vanskleig å se hvor dette egentlig er...), sandblåst området, grunnet og lakket på nytt. Et større "oversiktsbilde" ville ha hjulpet. -KJ Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Kommer helt an på hvordan du skal få det fikset, men hvis det skal løses slik at det helt garantert ikke vises, så må du nok ut med en 5-6000,- for å få pusset ned hele metallstykket (vanskleig å se hvor dette egentlig er...), sandblåst området, grunnet og lakket på nytt. Et større "oversiktsbilde" ville ha hjulpet. -KJ 5080308[/snapback] hva tenker du på med oversiktsbilde? faren min snakket om lakk som vi hadde liggende...skaden er så lav, at det mest sansynligvis var noe der fra før. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Det hvite der er vel rester av betongen..? Prøv å få det vekk, og se hvordan det ser ut på under det vite som ligger der. Muligens lakkstift kan hjelpe, siden det er såpass langt nede på bilen og ingen studerer det på nært hold. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Kommer helt an på hvordan du skal få det fikset, men hvis det skal løses slik at det helt garantert ikke vises, så må du nok ut med en 5-6000,- for å få pusset ned hele metallstykket (vanskleig å se hvor dette egentlig er...), sandblåst området, grunnet og lakket på nytt. Et større "oversiktsbilde" ville ha hjulpet. -KJ 5080308[/snapback] hva tenker du på med oversiktsbilde? faren min snakket om lakk som vi hadde liggende...skaden er så lav, at det mest sansynligvis var noe der fra før. 5080317[/snapback] et bilde som ikkj er så nært. men som "Marvil" så så ville eg først vanset vekk på en eller annen måte muren. og inder der, er det ikkje sikkert at skadene er så store. Dette skjedde på samme måte med mamma for noen år siden. hun kom borti et hus hjørne, og "ripene" såg helt jævlig ut, men etter at det blei vasket bort på en eller annen måte, så var det nermest umulig å se ripene. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 er egentlig det jeg tror faren min tenkte og. For jeg sjekket veggen, og der var det veldig lite med tegn på skraping. Var litt sort farge, men ikke noe mer, så dere kan ha rett. Prøvde ikke å vaske, fordi faren min er borte. Vil jo ikke skape kaos med moren min heller. Finnes ikke problemer bare løsninger Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 gjetter at dette er framskjermen foran fram hjulet ? eller bakskjerm Dette vil koste ca 300,- hvis du gjør det selv kjøp en liten "touch up" boks med lakk fra merkeforhandler, og fint slipe papir og en boks med grunning fra biltema. start med 120 papir og så avslutt med 200 eller noe. masker akkurat i knekken, slip ned (tar lang tid, kan jo tenke på at dette er kjedelig, og at jeg skal være litt mere forsiktig neste gang ) spray på grunning, la tørke, spray på tynt lag lakk, la tørke, spray på et lag til lakk, la tørke ferdig. Eller betal 1000 spenn og la et lakkeringsverksted gjøre det. ikke bruk bare lakkstift, her har du skrapet opp lakken og det betyr rust om en stund ! Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Kommer helt an på hvordan du skal få det fikset, men hvis det skal løses slik at det helt garantert ikke vises, så må du nok ut med en 5-6000,- for å få pusset ned hele metallstykket (vanskleig å se hvor dette egentlig er...), sandblåst området, grunnet og lakket på nytt. Et større "oversiktsbilde" ville ha hjulpet. -KJ 5080308[/snapback] trur neppe det vesle der koster så mye... fatters har lakkert bilen sin nede ved kanalene, på bak luka samt rundt og under listene, husker nøyaktig hvor mye det kom på men det var ikke mer en et par tusen Lenke til kommentar
jevel Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hvis du skal få det gjort av lakkerer som bruker sandblåsing og originallakk så kommer det fort opp i de summene. (Ta av hele metallbiten som er skadet, sandblås og lakker hele biten på nytt...) Hvis man gjør som foreslått ellers i tråden så kan man nok komme unna med en langt lavere sum. -KJ Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg anslår prisen til å ligge på 3-6000 avhengig om bulk eller ikke, om man kan flekke ut eller ikke, og om man gjør det på merkeverksted eller ikke. For meg ser dette ut som en høyre bakskjerm på en audi A6 og den er litt krongle å maskere om man kun skal flekke ut. Gjøre noe selv med den fargen der er en skam for bilen da det garantert ikke blir bra. Og for all del skal du slipe selv, bruk ikke grovere enn 180 papir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå