Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvilke kjøling har du? har på følelsen at det er bare en kjøleribbe, har eg riktig, hvis ja, så kan det være lurt å sponse en liten vifte, og du vil kunne klokke den betraktelig mer. :) hvilke annen maskin vare har du då? hvis resten av maskinen din ikkje er den er passe bra, så vil du sannsynelig vis ikkje merke så sinnsyk forskjell.

Lenke til kommentar
hvilke kjøling har du? har på følelsen at det er bare en kjøleribbe, har eg riktig, hvis ja, så kan det være lurt å sponse en liten vifte, og du vil kunne klokke den betraktelig mer. :) hvilke annen maskin vare har du då? hvis resten av maskinen din  ikkje er den er passe bra, så vil du sannsynelig vis ikkje merke så sinnsyk forskjell.

5080124[/snapback]

 

Har vifte ja. Her følger utskrift av maskinvaren:

PC Wizard 2005 Version 1.65

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Owner:

User: HP-autorisert kunde

Operating System: Microsoft Windows ME 4.90.3000

Report Date: søndag 30 oktober 2005 at 15:04

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

<<< System Summary >>>

 

> Mainboard : Asus (CUW-AM/MEW-AM)

 

> Chipset : Intel i810

 

> Processor : Intel Celeron @ 702 MHz

 

> Physical Memory : 64 MB (1 x 64 SDRAM PC133 @ 133 MHz)

 

> Video Card : Intel Corporation 82810 810 Chipset Graphics Controller

 

> Hard Disk : GENERIC IDE DISK TYPE01 (20 GB)

 

> CD-Rom Drive : SAMSUNG DVD-ROM SD-612

 

> CD-Rom Drive : HP CD-Writer+ 9100b

 

> Monitor Type : Nissei Sangyo

 

> Network Card : Accton Technology Corp EN-1207D Fast Ethernet Adapter

 

> Operating System : Microsoft Windows ME 4.90.3000

 

> DirectX : Version 9.0c

 

------------------------------------------------------------------------------------------

***** End of report *****

Lenke til kommentar

64mb SD ram :ohmy: eg kan nermest garantere deg at du ikkje kommer til å merke stor forskjell om du klokker CPUen pga Ram brikken din, du gjørt vertfall et bra valg med å oppgradere ram. heller har du ikkje det beste Skjermkortet, så noe spill kan du vertfall ikkje greie, hvis det er det du lengter etter. og siden hardisken din sikkert har bare 2mb catch, har eg konkludert meg med at å klokke din CPU vil ikkje gi merkbar ytelsesforbedring.

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Få tak i en SD-rambrikke på 128/256Mb så får du boost nok...

5081456[/snapback]

Men uansett, tviler eg på at han vil merke stor ytelses forbedring. siden hardisken er trolig en 2mb. og bare 20gb. Også må du jo tenke på at HKet er jo litt gammelt, og muligens ikkje så raskt at en større klokk ikkje blir noe vits.

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Er det sikkert man kan overklokke en HP-maskin i det hele tatt da?   De pleier jo som regel droppe alt som heter FSB/Vcore/minne-justering i BIOSene på slike ferdigmaskiner.

5087120[/snapback]

Får ikkje til å justere d slag i biosen. Kva kan eg gjere?

5097529[/snapback]

 

Gi opp heile maskina, tyder på at du ikkje får klokket den. Og det ekke verdt å kjøpe oppgraderingen til den pr. i dag vil tru heller ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...