Deadringer Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Nightwish fortjener ikke være i samme sjanger som Manowar. Ergo er ikke nightwish power-metal. 5085780[/snapback] var det positivt eller negativt mot manowar? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Nightwish fortjener ikke være i samme sjanger som Manowar. Ergo er ikke nightwish power-metal. 5085780[/snapback] Men det gjør Hammerfall? Hadde det vært opp til deg så burde hele hadde det vært opp til meg, hadde ikke heavy metal vært delt opp i hundrevis av forsjellige sjangere. 5085682[/snapback] Akkurat, vi begynner med symphonic. Endret 31. oktober 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Nightwish fortjener ikke være i samme sjanger som Manowar. Ergo er ikke nightwish power-metal. 5085780[/snapback] Men det gjør Hammerfall? Hammerfall er jo en pure ripoff av manowar da. altså like bra Akkurat, vi begynner med symphonic. 5086012[/snapback] det gjør ikke Nightwish mindre symfonisk det? Endret 31. oktober 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Einaman Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 ehm, finnes det egentlig noen i samme sjanger som dem? jeg vil kalle det Opera-metal, symfonisk eller ikkehar jeg ikke aning på Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Nightwish er symfoniske men hører ikke hjemme i en sjanger som heter det fordi det er ikke en sjanger. Grunnen til at det ikke er en sjanger er fordi det hadde blitt idiotisk å ha Nightwish, Dimmu Borgir, Emperor, Dream Theater, Theatre og Tragedy, Winds i samme sjanger. Bandene ligner ikke noe særlig utenom at nevnte bruker synth og/eller symfoni/strykere. Å kalle Nightwish Opera-metal er litt bak mål, bandet's komponist liker IKKE opera/klassisk med untak av nyere filmmusikk og noe få annet. Musikken er overhode ikke basert på klassiske-aktige toner, mer typisk metal aktige toner som bygger på blues. (Dette er i hvertfall mitt intrykk, rett meg hvis jeg tar feil her, er ikke SÅ dreven i musikkteori) Endret 31. oktober 2005 av TLZ Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Har slettet no meningsløse poster. Har dere ikke noe annet å komme med en "hahaha" eller "for en argumentasjon" eller lignende så la heller vær og poste. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Har slettet no meningsløse poster. Har dere ikke noe annet å komme med en "hahaha" eller "for en argumentasjon" eller lignende så la heller vær og poste. 5088214[/snapback] Jeg påpekte bare at han sa absolutt ingenting med posten sin. "Ergo er Mor Lille en sten" Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Pantera har kalt seg både power metal og ekstrem metal, selv om en hver erfaren sjanger-kverrulant kan høre at de ikke er noen av delene. (Hva band kaller seg for selv stemmer ikke nødvendigvis) 5085625[/snapback] Har ikke hørt noe av Pantera fra 80'-tallet, men på 90'-tallet spilte de thrash metal, og de fleste setter thrash metal under ekstrem metall. Ergo spilte de ekstrem metall. Jeg elsker sjangerrunking. 5085630[/snapback] Jeg også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå