Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nightwish, hva slags type musikk?

Jonas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nightwish fortjener ikke være i samme sjanger som Manowar. Ergo er ikke nightwish power-metal.

5085780[/snapback]

Men det gjør Hammerfall? :p

Hadde det vært opp til deg så burde hele

hadde det vært opp til meg, hadde ikke heavy metal vært delt opp i hundrevis av forsjellige sjangere.

5085682[/snapback]

Akkurat, vi begynner med symphonic.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Nightwish fortjener ikke være i samme sjanger som Manowar. Ergo er ikke nightwish power-metal.

5085780[/snapback]

Men det gjør Hammerfall? :p

Hammerfall er jo en pure ripoff av manowar da. altså like bra :p

Akkurat, vi begynner med symphonic.

5086012[/snapback]

det gjør ikke Nightwish mindre symfonisk det?

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Nightwish er symfoniske men hører ikke hjemme i en sjanger som heter det fordi det er ikke en sjanger. Grunnen til at det ikke er en sjanger er fordi det hadde blitt idiotisk å ha Nightwish, Dimmu Borgir, Emperor, Dream Theater, Theatre og Tragedy, Winds i samme sjanger. Bandene ligner ikke noe særlig utenom at nevnte bruker synth og/eller symfoni/strykere.

Å kalle Nightwish Opera-metal er litt bak mål, bandet's komponist liker IKKE opera/klassisk med untak av nyere filmmusikk og noe få annet. Musikken er overhode ikke basert på klassiske-aktige toner, mer typisk metal aktige toner som bygger på blues. (Dette er i hvertfall mitt intrykk, rett meg hvis jeg tar feil her, er ikke SÅ dreven i musikkteori)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Pantera har kalt seg både power metal og ekstrem metal, selv om en hver erfaren sjanger-kverrulant kan høre at de ikke er noen av delene. :p (Hva band kaller seg for selv stemmer ikke nødvendigvis)

5085625[/snapback]

Har ikke hørt noe av Pantera fra 80'-tallet, men på 90'-tallet spilte de thrash metal, og de fleste setter thrash metal under ekstrem metall. Ergo spilte de ekstrem metall.

Jeg elsker sjangerrunking.

5085630[/snapback]

Jeg også. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...