Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nightwish, hva slags type musikk?

Jonas

Anbefalte innlegg

ikke egentlig. har du hørt Manowar som grunnla sjangeren? det er power metal. og stilen deres er så langt ifra Nightwish sin som du kommer

symphonisk metal passer nok bedre.

5082584[/snapback]

Lever du deg veldig inn i Manowar's homoerotiske verden?

5082837[/snapback]

Hylo, du er så kos :love::D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ikke egentlig. har du hørt Manowar som grunnla sjangeren? det er power metal. og stilen deres er så langt ifra Nightwish sin som du kommer

5082584[/snapback]

5082837[/snapback]

Hylo, du er så kos :love::D

5083191[/snapback]

:D

Power metal er nok den beste definisjonen, uansett. Ikke opera metal, ikke black metal, men power metal.

Lenke til kommentar

5082584[/snapback]

5082837[/snapback]

et av de mere patetiske forsøkene på å fornærme meg du noen sinne har kommet med hylo *skuffet*

Manowar grunnla ikke sjangeren, den har vokst frem over tid

ja det stemmer jo selvfølgelig, men manowar var det første "ekte" p-m bandet. det var de som utviklet sounden power metal har i dag.

Nightwish er vel noe slags Synth/Goth-metal eller en blanding mellom begge.

sier meg heller enig i den ja :yes:

Lenke til kommentar
:lol: Dummeste jeg har hørt!

Nightwish er faen ikke power-metal!

5084566[/snapback]

På hvilket grunnlag kan De si dette, unge herr midnight_walker?

5085166[/snapback]

*Pirke pirke* Han er vel gjerne litt eldre enn deg. :)

5085298[/snapback]

Så musikk omhandler alder, ikke visdom?

Nå tar du kaka, vet du det?

Nightwish er så power metal at rævhåra dine reiser seg.

Lenke til kommentar
Litt morsomt at alle utenom de som hører på power metal sier at Nightwish er power metal. Ro ned - sjangeren kan umulig få noe dårligere rykte enn den har

5085448[/snapback]

Jeg hører på både Pagan's Mind og Jorn. Hørte mye for Nightwish for 2 år siden. :shrug:

Det jeg synes er morsomt er at det ingen som ikke synes NW er power metal har kommet beskrivelser som støtter påstandene sine.

Manowar grunnla ikke sjangeren, den har vokst frem over tid

ja det stemmer jo selvfølgelig, men manowar var det første "ekte" p-m bandet. det var de som utviklet sounden power metal har i dag.

Neh, Judas Priest.

De kom faktisk så tidlig som 15 år før utrykket for stilen fantes, (de ble bare kalt heavy metal på den tiden, og ble skyvet i samme bolk som Sabbath, i dag så ser vi på de bandene som mer forskjellige.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

here you go:

Nightwish is a Finnish symphonic metal band, formed in 1996. The musical style of Nightwish has been described as opera metal and symphonic metal, amongst others. Tuomas Holopainen once described their music as "melodic heavy metal with a female voice".

link:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nightwish

edit:

Neh, Judas Priest.

Judas Priest går vel mer under NWOBHW.

du vil sikkert ha begrunnelse her også?

Judas Priest is a heavy metal band formed in 1969 in Birmingham, England by Ken "KK" Downing and Ian Hill. The band's classic line-up consists of vocalist Rob Halford, guitarists K.K. Downing and Glenn Tipton, Ian Hill on bass guitar, and Scott Travis on drums. They epitomize the classic heavy metal genre, particularly the NWOBHM ("New Wave of British Heavy Metal") movement, and have influenced hundreds of musicians and bands. Their popularity and influence earned them the nickname "The Metal Gods".

link:

http://en.wikipedia.org/wiki/Judas_Priest

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Pantera har kalt seg både power metal og ekstrem metal, selv om en hver erfaren sjanger-kverrulant kan høre at de ikke er noen av delene. :p (Hva band kaller seg for selv stemmer ikke nødvendigvis)

Wikipedia nevner forøvrig Nightwish her: http://en.wikipedia.org/wiki/Power_metal

Mye av classic heavy metal er omtrent power metal å regne i dag.

NWOBHM er forøvrig ikke en sjanger, men mer et slags miljø i et visst land. Akkurat som NWOSDM(New Wave Of Swedish Death Metal).

Jeg kan helt klart gå med på at Nightwish er symfonisk, symfoni er jo et mye brukt virkemiddel i nyere power metal. Men gotisk? Nei nei. Hør på Theatre of Tragedy, det er gotisk.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

wiki mener vist mye forsjellig. sjekker du linken jeg linket til over står de som symphonic metal. da får vi vel heller være enige om å være enige, eller godta at de er litt av begge

edit:

NWOBHM er forøvrig ikke en sjanger, men mer et slags miljø i et visst land

det kan du godt si, men er vi først innenfor sjanger runkingen, som zyklon så flott kaller det, regner jeg også nwobhm like mye som en sjanger som symphonisk metal eller heavy metal. begge disse kunne nemmelig fint gå under "heavy metal"

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Jeg kan helt klart gå med på at Nightwish er symfonisk, symfoni er jo et mye brukt virkemiddel i nyere power metal. Men gotisk? Nei nei. Hør på Theatre of Tragedy, det er gotisk.

5085625[/snapback]

wiki mener vist mye forsjellig. sjekker du linken jeg linket til over står de som symphonic metal. da får vi vel heller være enige om å være enige, eller godta at de er litt av begge

Hadde det vært opp til deg så burde hele symphonic metal blitt fjernet fra hele listen, symfoni er et virkemiddel prog, power, black og mange andre sjangere bruker. Ingen som kaller Emperor for symphonic metal?

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Hadde det vært opp til deg så burde hele

hadde det vært opp til meg, hadde ikke heavy metal vært delt opp i hundrevis av forsjellige sjangere.

edit:

Ingen som kaller Emperor for symphonic metal?
'nei, og grunnen til det er at de passer bedre under black metal. men de og annen "ny" black metal går ofte under navnet symphonic black metal. Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...