Bjarte Pat Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Her er mitt problem: La oss si jeg ser på ein serie, f.eks. Lost. Jeg setter på første episode, ingen problem. Når jeg setter på neste episode hakker filmen som en gal. Lyden fungerer helt greit og spiller uavhengig... Jeg må restarte maskinen for å få sett neste episode, noe som har utviklet seg til å bli et irritasjonsmoment. Dette skjer imidlertid ikke alltid, og av og til fungerer filmen fint igjen etter fem minutter, av og til ikke. Jeg tror dette kun skjer med avi filmer, men jeg er ikke sikker. Dette skjer ikke bare med store filmer, men også med filmer på 50 mb og dårlig kvalitet. Dette skjer uansett hvilke media playere jeg bruker. Har testet winmedia, real, winamp, vlc og quicktime (faktisk var det en film som fungerte fint i quicktime, men det var kun den ene filmen ). Skjermkortet er Gainward GeForce FX5200 128MB. Det ble kjøpt nytt for et halvt år siden. Jeg er ingen gamer og har en forholdsvis utdatert maskin (amd 1,47 ghz, 520 ram), men dette var aldri et problem da jeg så filmer på det gamle skjermkortet, og det er ingenting galt med maskinen. Jeg har også formattert maskinen flere ganger etter at jeg fikk skjermkortet, uten virkning. Det er derfor nærliggende å tro at det kan ha noe med skjermkortet å gjøre, men det kan jo være en tilfeldighet også? Jeg har prøvd å legge inn nye drivere uten virkning. Som dere sikkert forstår har jeg ikke så veldig peiling på data, og lurer på om dere kan hjelpe meg! Jeg har lite lyst å kjøpe nytt skjermkort, og kanskje er det bare en bagatell? Jeg synest dette er veldig rart, ettersom maskinen ikke har noe problem å kjøre en film, kun den neste? Også veldig rart at det bare skjer av og til. Lenke til kommentar
knert Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Det er nærliggende og tro at det er et kodekproblem du har. Siste versjon av vlc burde løse det fint. Men du sier også at det ikke er alltid filmen hakker. Da heller jeg mer mot et virus som får pc´en din til og stresse med både det som viruset gjør, og å vise frem film. Bare tanker... har du virus program? Lenke til kommentar
Bjarte Pat Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Det er nærliggende og tro at det er et kodekproblem du har. Siste versjon av vlc burde løse det fint. Men du sier også at det ikke er alltid filmen hakker. Da heller jeg mer mot et virus som får pc´en din til og stresse med både det som viruset gjør, og å vise frem film. Bare tanker... har du virus program? 5080040[/snapback] Jeg har Norton antivirus, og jeg sjekker maskinen jevnlig med ad-aware og spybot. Som sagt har jeg formattert pcen flere ganger, og jeg har fremdeles det samme problemet. Har lastet ned vlc på ny, håper det gjør susen! Takk for raskt svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå