Dotten Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Vurderer å ta MCSE og deretter MCSD. Men i frykt for å ta meg "vann over hodet" (det er tross alt ikke gratis... :smile: ), ønsker jeg tips/råd av hvilken forkunnskaper man bør inneha. Takker for alle svar Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Bra du skrev dette før du vurderte å ta det. For guds skyld hold deg LAAAAANGT unna det. IT akademiet er bare tull. Du har ikke nubbesjangs å få jobb. Har mange kompiser som har gått der og ikke fått en dritt jobb etterpå. Bortkastet tid og penger. Håper det var IT akademiet du mente og ikke master studiet :razz: [ Denne Melding var redigert av: CaSh på 2002-08-24 23:30 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Cash har rett. Ta deg heller noen år på et universitet eller høyskole. Mye bedre! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 Vel universitet/høyskole blir litt vanskelig med 2 unger.... Er ikke ute etter sertifisering for fremtidig jobb innen it. Har en trygg og greit nok betalt jobb som det er. Men drømmen er en gang å starte opp eget og vil gjerne tilegge meg kunnskaper som jeg kan dokumentere (har nok av kunnskaper som jeg dessverre ikke har "på papiret", som gjør dem null verdt.). Mitt "forhold" til pcen (ok, skal innrømme at det hørtes litt sykt ut ) har alltid vært lek og mer som en hobby i alle år. Vil gjerne lære det som læres kan om det. Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Quote: Den 2002-08-24 23:28, CaSh skrev:Bra du skrev dette før du vurderte å ta det. For guds skyld hold deg LAAAAANGT unna det. IT akademiet er bare tull.Du har ikke nubbesjangs å få jobb. Har mange kompiser som har gått der og ikke fått en dritt jobb etterpå. Bortkastet tid og penger.Håper det var IT akademiet du mente og ikke master studiet :razz:<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: CaSh på 2002-08-24 23:30 ]</font> Fy **** her er det mye drittunger. De svarer i hytt og pine uten å kunne en dritt selv. Er nå møkk lei dette fjortiss forumet til HW.no. Når det gjelder sertifiseringer hjelper de bare om du har interesse for faget. Hvis du feks bare pugger og leser deg til det hjelper det selvfølgelig ikke en dritt.. Skulle da bare mangle. Men det hjelper deg mye om det er dette du liker og har tenkt å jobbe med. Vel vel,.. Mitt siste inlegg på HW.no. Takk for meg. Det var ikke verst i begynnelsen, men nå har det tatt en helt feil retning. Delphi var tider det :smile: :smile: Vel har funnet tilsvarende.. ITpro.no Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 Vel miniguru, synes det er synd du forlater forumet. Svaret ditt var uansett det jeg ville høre. Du får ha lykke til på din vandring til andre nettsteder Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Noen har hat en dårlig dag... Er enkelte som tar ting så veldig inpå seg. Bare ignorerer helt ting eg ikke liker eg. Lar være og svare i det hele tatt, like greit liksom for da er som oftest diskusjonen ferdig. Synd at enkelte forlater hw.no Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 En ting til. Er det noen som har tips på hvor det er mulig å ta kursene og hva prisen ligger på? Ser at NKI tar 52000 kroner+eksamensgebyr. Jeg bor i Bergen Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Jeg mener at de som har tilgang til et par-tre PC-er bør klare MCSE selv.. Kjøp bøkene til MCSE (2000 kr hos amazon.com) og studer selv. Jeg gjør dette nå, og dette går helt greitt. Jeg mener at de firma'er som velger en høyskoleutdannet it-ansvarlig fremfor en med MCSE og MCSD ikke vet helt hva de gjør.. Det kommer litt ann på hvilke jobber du vil prøve deg på... Med høyskoleutdanning er du litt mer fleksibel, men de som har MCSE ovs de kan faktisk VELDIG mye om oppsett og administrering.. Har gått litt høyskole selv, så jeg vet hva man lærer der.. Lærer mer java, c osv der.. Men les SELV til MCSE.. Blir dyrt med hele MCSE fra IT-akademiet.. Nå lurer jeg bare på hvor mange som er uenig med meg! Fyr løs!! hehe Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Man kan fint ta MCSE på egenhånd. Det krever fire obligatoriske eksamener og tre valgfrie - dog innen for noen bestemte retninger. Det er normalt å beregne ca 1 måned pr eksamen, de koster kr 1600,- pr stk og kan tas flere steder i Norge. Etter kun èn eksamen er du MCP (Microsoft Certified Proffesional) og stiller faktisk allerede da sterkere innen enkelte yrkesgrupper (teknisk ol) Mange sier at hverken MCSE eller tilsvarende er noe verdt men dette er ikke riktig. Enhver dokumentert utdannelse teller - og i min bransje er det nok viktigere med teknisk kompentanse på nettverk enn en høyskoleutdannelse på programmering. Ønsker du noe mer informasjon kan du ringe Microsoft på 22022500 og be om informasjon om MCSE. Da får du linker ol til relevant informasjon. Lykke til :smile: Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Klarer du å ta hele MCSE sertifiseringen kan jeg nesten garantere deg en god jobb, selv i dagens vanskelige arbeidsmarked. Denne henger meget høyt hos arbeidsgivere. Må likevel advare deg, kurset er meget vanskelig og gode forkunnskaper kreves. Alt foregår på engelsk og eksamene er lagt opp etter amerikans modell, som kan være litt uvant for oss nordmenn. Det legges mindre vekt på forståelse av emnet og mer vekt på detaljer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå