Gå til innhold

hjelp til å finne kasseapparat program?


Trust me

Anbefalte innlegg

Nå må jeg innrømme at jeg ikke har testet programmet som ble linket litt opp i tråden her, men uansett.

 

En strekkode har i utgangspunktet svært lite med prisen på en vare å gjøre. Det eneste en strekkode gjør, er å representere en bokstav-/tallrekke på en visuell måte som gjør at en strekkodeleser (evt. et webcam, tydligvis) kan lese den.

 

Det du må gjøre med denne informasjonen, er å koble den sammen med en eventuell vare. Det er først her du får frem en pris, hvis du har lagt inn det.

 

De fleste strekkoder er varenummer. Dvs at man slår opp det skannede nummeret i en database, og henter ut relevant vareinfo. Du har kanskje sett personer punche inn en tallrekke manuelt når strekkoden ikke lar seg lese? Dette gjør samme nytten, da resultatet er det samme.

 

En strekkode er bare en rask måte å hente inn et varenummer på. Det finnes også forskjellige strekkodestandarder, noe du bør ta hensyn til ved utvikling eller implementering av et slikt system.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regner med at du tenker på å legge inn priser selv?

 

Isåfall kan du jo bare opprette en database i f.eks Access

5119344[/snapback]

 

seff det hadde jeg men hvordan lager jeg en database i Access?

jeg kan en del med data men kan ikke lage database så jeg trenger litt veiledning :dontgetit:

 

hadde noen her giddet å hjelpe meg med å lage en database i Access? :D

 

virker den databasen med det programet jeg har fått link til her på forumet?

 

Hilsen Trust me.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...