Gå til innhold

Kjøpe ny pc/deler? Da er dette rett sted!


Anbefalte innlegg

Fant mye bra rambrikker på shg.no jeg?? De har jo både Corsair og Kingston brikker.

Og det er vel litt tryggere å kjøpe dual kit enn enkle brikker?

Og jeg trodde det nesten var forbudt med lov å kjøre 4 x 512 MB på AMD plattformen jeg, mister tross alt ytelse på det :p

 

Linkene til produktene dine fungerer heller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja det er best med 2 brikker HVIS det ikke går veldig utover hastigheten. På shg.no

er det nesten INGEN gode rambrikker. Det ville vært lurest å kjøpe 2 stk 1024mb, men i dette tilfellet var 1024mb brikkene så mye dyrere og dårligere at du ville tjent mer på hastigheten hvis du kjøper 4. Hvis du finner noen brikker som ikke sprenger behovet som er under cas latency 3 så si ifra!

Er 100% enig med deg at nforce4 er bedre en nforce3! Men i dette tilfellet hadde jeg  lest at extreme music har store kompatibilitets problemer med nf4!?

Så jeg valgte et litt billigere nf3. Er det store forskjeller på nf4 og nf3 at jeg heller burde bytte ut lydkortet og bruke nf4. Det var jo et svært godt nf3 kort da.

 

Var vel en av de første positive tilbakemeldingene hittil.hehe^^

5080971[/snapback]

 

jeg har en mistanke om at du mente å quote meg der ;)

 

ok så¨har du en god grunn til å velge 4*512 istede for 2*1024, den er grei. men 2*512+2*256 er ikke så bra igjen. da er det bedre at du har bare 2*512, for de fleste som er på et budsjett i den klassen kan fint klare seg med 1024mb ram.

 

angående det med lydkort og nF3/nF4, så viste jeg ikke om det, men da er mitt forslag å heller bytte lydkort og kjøre nF4 hovedkort.

 

til den billigste pcen så kan jeg foreslå s754, det yter bra nok og tapet av dual channel og litt svakere framtidsmuligheter er ikke så farlig, folk i den biligste klassa bryr seg vanligvis ikke så mye om sånt uansett.

 

har selv bygd 2 stk 754 systemer til venner nå i sommer, begge er kjøpt på shg. de var ute etter billige pcer til å surfe og jobbe litt på, ingen av de spiller, i alle fall så vil det være minimalt. så da er det like bra med 754.

5083336[/snapback]

 

Nå er det jo slik at mange karnskje har lyst å oppgradere etter en liten stund + at det er små prisforkjeller. Hvis du da ikke kjøper sempron, som da absloutt ikke egner seg til en "gaming" maskin.

Kommer med kontor pcer litt senere, og da er det nok 754 og amd semprom/celeron, som står på listen ja. :thumbup:

 

Det med ram er jo greit nok. skal fikse slik at det blir bare 1024 mb og 2048! ;)

Lenke til kommentar
ah, glemte/huska ikke/fikk ikke med meg at det var kun gamer maskiner du satte opp.

 

men jeg hadde brukt et annet hk en det du har satt opp på billig maskinene. jeg ville tatt et mer kjent merke som abit eller msi.

 

det har flere folk hørt om og har større fortrolighet til ;)

5087813[/snapback]

 

Du sier noe, men jeg har hørt gode ting om asrock sine hk i billigklassen. At de skulle være veldig gode i forhold til pris/ytelse! Må vurdere det, men tror jeg står fast på asrock sitt hk på de billigste, selv om jeg tviler på at det faktisk er noen praktisk forskjell på kortene. :)

Lenke til kommentar

hvis du sjekker ut asrock tråden, så ser du at det er flere som har hatt problemer med korta sine. er vist stor mulighet for å få kort som bugger. han ene som posta i tråden hadde fått problemer med 12 av de 19 korta han hadde kjøpt...

 

men det er jo din tråd :) ikke alle velger samme deler

Lenke til kommentar

Har gjort det slik at 23 000 kr pcen koster nå 25 000, og det følger med 2x 7800GTX i SLI, og en AMD athlon 4000+! FX prosessorene er ALT for dyre i forhold til hva de yter, mens x2 ikke egner seg til spilling. 4000+ skal holde i lange baner, siden nye spill krver mer og mer av grafikk kort. Nå er alle hk nforce4! :thumbup:

Lenke til kommentar

vil ikke fremtidige spill dra nytte av dobbeltkjerner da? spiller ikke pc selv så har ikke peiling.. bare lurer. synes det er litt rart hvis de ikke vil gjøre det hvertfall..

 

edit: forresten, alle disse forslagene, er det sammensetninger du vet funker bra og uten komplikasjoner?

Endret av phax
Lenke til kommentar

ukay, litt ting som må/bør fikses:

 

på 13000kr maskina så må du enten fjerne kommentaren om at det er mulig med et extra skjermkort, eller bytte hovedkort, da Ultra-D ikke har støtte for SLi uten fysisk modding av kortet, noe de fleste ikke gjør.

 

er det skrivefeil på dvd brenneren på 18000kr maskina?

 

jeg er litt skeptisk til de strømforskyningene du har valgt. det vil alltid lønne seg å gå for kjente merker når du setter opp pcforslag, da er det lettere for en som er interessert å få tilbakemeldinger på om sakene er bra.

 

og en ting til, ser du opererer med 4*512 på noen av maskinene som har 2gb ram. nå er jeg kalr over at utvlaget på shg ikke er så bra på ram siden, men det vil fremdeles være mest å hente på å velge 2*1024.

Lenke til kommentar

Sånn nå har jeg lagt til Kontor maskiner også, så nå er det på'n igjen gutta! Bare å henge i å lese! :!:

Har også fiket opp noen små "bugs": tatt bort det om SLI på 13 000kr moddelen (hadde glemt å fjerne den etter bytte av hk)

 

Og rettet opp til en annen dvd-brenner (tokk feil brenner faktisk, ikke det at det gjør noe men!)

 

Og det med rammen på 13 og 15 000kr moddelene så har jeg ikke fjernet at de bruker 3*512 mb ram, siden det egentlig ikke har mye å si på pcer i den prisklassen, og det er mye større gevinst på å bruke heller pengene på en bedre prosessor eller lignende! :thumbup:

Lenke til kommentar

nå som den posten din begynner bli rimelig lang så vil jeg sterkt anbefale deg å rydde litt opp i den.. lag oppsettene som lister med bullets f.eks, få inn litt farger og hovedoverskrift og underoverskrifter osv.. og linker er alltid kjekt. og kutt gjerne ut produkt nr synes nå jeg, det gjør det bare mere rotete.

 

og istedet for å fokusere alt på en webshop så ville jeg linket til prisguiden f.eks.

Lenke til kommentar

jepp, kan være lurt å vurdere en annen vebshop også.

 

jeg har to ting å si om shg.

1. de har god priser og leverer raskt

men

2. de bruker usansynlig lang tid på retur. dvs det går kjapt når de endelig får varen inn, da etter en mnd eller to.

 

har selv erfaring med retur av to dfi kort, hvorav det første brukte vel i alle fall en 2-3 uker (husker ikke nyaktig) på å komme fram, og det andre dfi kortet brukte 6 uker +/- (husker ikke helt nyaktig der heller) plus at de nekta meg reklamasjon på dfi kortet, fordi jeg hadde overklokka (prøvd i alle fall, det funka ikke, derfor jeg sendte det inn) med det, noe dfi selv har sagt at er dekt på garanti...

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...